Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 18:02
Mijn vraag
Ik heb onlangs de C5400 gekocht bij Coolblue (pricewatch: TP-Link Archer C5400-AC5400 Draadloze Tri-Band MU-MIMO Gigabit Ro...).

Ik ben de router aan het instellen en heb de 2.4 en 5 ghz banden ingesteld. Deze router heeft 3 banden waarvan er 2 5ghz zijn. Na het instellen Zie ik op mijn MacBook en telefoon maar de 2.4ghz band en de ene 5ghz band. De 2e krijg ik niet te zien.

Ik heb geen flauw idee waarom ik die 2e 5ghz band niet te zien krijg. Kan het iets met de MU-MIMO techniek zijn?

Beste antwoord (via rens-br op 30-01-2019 09:50)

• mcgloud
OneMoreThing schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:25:
Ik heb deze router ook en ook in combinatie met oa een MacBook. Ik zie wel drie netwerken en kan ook verbinding maken met alle netwerken. Ook geen problemen op andere iPhones en iPads.

Wat ik wel merk is, dat als de stroom eraf is geweest het een tijdje duurt voordat het 2e 5 GHz netwerk ook bereikbaar is (kan wel een half uur duren). De 2.4 GHz en de eerste 5 GHz zijn vrijwel direct weer beschikbaar na een herstart. Maar de tweede laat een tijdje op zich wachten.

Elk netwerk heeft hier zijn eigen SSID.
Ik heb het soort van opgelost door het 2e SSID een hele eigen naam te geven en deze op een vast kanaal te zetten. Ik denk zelf dat het automatisch selecteren van een kanaal ervoor zorgde dat we het 2e SSID niet konden zien.
Hoop niet dat ik die problemen ook krijg...
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:16:
* Geef je de WiFi signalen op de twee 5 GHz banden hetzelfde SSID, of elk een ander SSID?
* Welke kanalen geef je de twee 5 GHz signalen?
* Zijn er apparaten waarop je het tweede 5 GHz signaal wel ziet?
Ik denk zelf dat het te maken had met het kanaal. Deze werdt automatisch gegeven. Nu ik een vast kanaal heb ingesteld is de 2e 5Ghz band zichtbaar (en bruikbaar :o )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke Macbook dan? Ondersteunt deze wel 5GHz? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Room42 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:41:
Welke Macbook dan? Ondersteunt deze wel 5GHz? ;)
Dat is een MacBook 2017. De mobiele devices zijn o.a. een iPhone 7, 6S en de laatste 2 iPad's.

Dus dat zijn wel WiFi 5Ghz/AC devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
* Geef je de WiFi signalen op de twee 5 GHz banden hetzelfde SSID, of elk een ander SSID?

[ Voor 42% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-01-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26
Ik heb deze router ook en ook in combinatie met oa een MacBook. Ik zie wel drie netwerken en kan ook verbinding maken met alle netwerken. Ook geen problemen op andere iPhones en iPads.

Wat ik wel merk is, dat als de stroom eraf is geweest het een tijdje duurt voordat het 2e 5 GHz netwerk ook bereikbaar is (kan wel een half uur duren). De 2.4 GHz en de eerste 5 GHz zijn vrijwel direct weer beschikbaar na een herstart. Maar de tweede laat een tijdje op zich wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door OneMoreThing op 29-01-2019 20:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mcgloud
OneMoreThing schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:25:

Ik heb het soort van opgelost door het 2e SSID een hele eigen naam te geven en deze op een vast kanaal te zetten. Ik denk zelf dat het automatisch selecteren van een kanaal ervoor zorgde dat we het 2e SSID niet konden zien.
Hoop niet dat ik die problemen ook krijg...
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:16:
Ik denk zelf dat het te maken had met het kanaal. Deze werdt automatisch gegeven. Nu ik een vast kanaal heb ingesteld is de 2e 5Ghz band zichtbaar (en bruikbaar :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:43

lier

MikroTik nerd

Zou kunnen komen dat het kanaal niet door je client ondersteund werd. Heb je de landcode goed ingesteld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1