Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb momenteel een 34" ultrawidescreen staan, echter heeft deze een nadeel. Het scherm staat te hoog voor een goede zithouding. Ik wil het scherm dus wat verlagen. Volgens de specificaties heeft het scherm een 75mm vesa mount. (Ik zou op dit formaat eerder 100mm verwachten, maar ik neem aan dat de fabrikant wel weet wat die doet).

Ik ben dus op zoek naar een monitor arm om hem zodoende helemaal flexibel te maken. Hierbij is het van belang dat deze op het tafelblad (65mm dik) past.

Tot zover nog allemaal geen probleem. Echter zie ik bij veel monitor armen een maximum scherm formaat staan (naast gewicht). Echter is me niet helemaal duidelijk in hoeverre ik me hier ook echt aan dien te houden. Waarom staan deze vermeld? Dit zou toch los moeten staan van de arm? Ik neem aan dat het gewicht veel meer van belang is. Of zou men rekening hebben gehouden met een 16:9 verhouding waardoor het scherm te hoog wordt voor grotere formaten? In dat geval verwacht ik geen issues gezien het een ultra widescreen is.

Het specifieke scherm:
pricewatch: Acer ED347CKR Zwart

tldr: In hoeverre is het belangrijk dat je op het maximum schermformaat let bij de specificaties van een monitor arm? Heeft iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-01-2019 20:29)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Ervaring heb ik niet zo veel maar gewoon geredeneerd volgens mijn technisch instinct:

Het gewicht zal vooral van belang zijn m.b.t. de frictie-weerstand in de verstellingen. De afmetingen van het scherm zullen vooral te maken hebben met de stijfheid van de arm.
Bij een arm met geringe stijfheid zal het scherm bij de minste aanraking of beweging van het bureau gaan slingeren.

Omdat ik geen geschikte en betaalbare oplossing vond voor mijn twee monitoren op het bureau heb ik zelf maar iets in elkaar gezet van hout. Deze is echter niet verstelbaar, maar reuze solide.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Ervaring heb ik niet zo veel maar gewoon geredeneerd volgens mijn technisch instinct:

Het gewicht zal vooral van belang zijn m.b.t. de frictie-weerstand in de verstellingen. De afmetingen van het scherm zullen vooral te maken hebben met de stijfheid van de arm.
Bij een arm met geringe stijfheid zal het scherm bij de minste aanraking of beweging van het bureau gaan slingeren.

Omdat ik geen geschikte en betaalbare oplossing vond voor mijn twee monitoren op het bureau heb ik zelf maar iets in elkaar gezet van hout. Deze is echter niet verstelbaar, maar reuze solide.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JukeboxBill schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:11:
De afmetingen van het scherm zullen vooral te maken hebben met de stijfheid van de arm. Bij een arm met geringe stijfheid zal het scherm bij de minste aanraking of beweging van het bureau gaan slingeren.
Klinkt eigenlijk best logisch nu je het zegt. Hoe groter de afstand van rand tot midden, hoe minder kracht je nodig hebt om hem te draaien. De maximum schermgrootte die ik vooralsnog tegenkom is 32", maar een 34" zal dan vermoedelijk geen deal-breaker zijn.
JukeboxBill schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:11:
Dat is op zich nog niet eens zo'n slecht idee. Het voornaamste doel is het scherm lager op het bureau te krijgen. Het brengt weer een extra optie met zich mee.

Sidenote, ik vond zojuist in de doos nog een adapter die achterop het scherm kan/moet. Hiermee wordt de vesa maat 100mm. Klinkt een stuk beter, kijkend naar het formaat scherm.

Thnx voor de input