Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peanuts77
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-07 13:29
Als eerst mijn verontschuldigingen mocht ik op de verkeerde plek zijn of te snel een topic aangemaakt hebben. Als dit zo is hoor ik graag waar ik wel terecht kan of als iemand een nuttige tip heeft.

Dan nu mijn vraag/probleem waar ik hoop dat iemand mij mee kan helpen:
Ik woon op dit moment en voor de komende paar jaar nog thuis bij mijn ouders, het zij zo en dat blijft voorlopig zo. Nu is het zo dat zij van een andere generatie zijn en niet geïnteresseerd zijn in een smart home. Dit heb ik nu eenmaal te accepteren. Maar ik kan en mag doen met mijn eigen zolderkamer wat ik wil.

Nu heb ik een niet al te groot budget (+- 300-400 euro) en daarmee zou ik graag een smart bedroom maken, of een begin van wat er op lijkt al dan niet uitbreidbaar is in de toekomst. Ik ben niet al te goed met elektro (de basic stuff lukt maar hoe raspberry pi´s werken zou ik niet weten), dus ik zou het enigszins overzichtelijk willen houden zodat ik het zelf als hobby/project kan volhouden.

Ik heb tot nu toe zitten denken aan een Google Home Mini met daaraan gekoppeld een set bluetooth speakers, een aantal lampen oid van Ikea. Mijn vraag luidt: Heeft iemand tips/tricks/ervaringen met dit soort dingen? Zouden jullie nog essentiële dingen, informatie, go´s of no go´s weten die mij kunnen helpen? Alvast bedankt