Hallo, ik heb enkele dagen geleden mijn pc geupgrade met een nieuw moederbord en CPU. Specs staan onderaan. (Hiervoor had ik een Intel i5 6400 en Windows 10, waarop ik nooit harde problemen had met android emulators zoals Bluestacks en Nox, behalve in de performance.) Na de upgrade en clean install van Windows 10 heb ik meerdere problemen met deze emulators.
- Bluestacks veroorzaakt crashes zonder foutmelding bij meerdere instances
- Bluestacks veroorzaakt BSOD met ten minste 1 instance, foutmelding: 0xc0000005 - The instruction at 0x%p referenced memory at 0x%p. The memory could not be %s.
- Daarnaast wil deze vaak niet eens de hele instance opstarten, maar dit kan een software probleem op zich zijn
- Nox start tot nu toe prima op, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen internet via de App player (wel via andere apps)
- MeMu crasht de pc gelijk bij startup.
- Het aanzetten van Hyper-V crasht de pc gelijk bij startup van een emulator
In de BIOS heb ik SVM mode enabled, evenals IOMMU
Voor zover ik weet heb ik alle drivers up to date en alles lijkt verder te werken. Wat kan ik verder doen om het probleem (proberen) te verhelpen?
Specs:
AMD Ryzen 5 Hexa core 2600x
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3
MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
16 GB RAM 2.4GHz
500GB M.2 SSD
Windows 10 (clean install)
- Bluestacks veroorzaakt crashes zonder foutmelding bij meerdere instances
- Bluestacks veroorzaakt BSOD met ten minste 1 instance, foutmelding: 0xc0000005 - The instruction at 0x%p referenced memory at 0x%p. The memory could not be %s.
- Daarnaast wil deze vaak niet eens de hele instance opstarten, maar dit kan een software probleem op zich zijn
- Nox start tot nu toe prima op, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen internet via de App player (wel via andere apps)
- MeMu crasht de pc gelijk bij startup.
- Het aanzetten van Hyper-V crasht de pc gelijk bij startup van een emulator
In de BIOS heb ik SVM mode enabled, evenals IOMMU
Voor zover ik weet heb ik alle drivers up to date en alles lijkt verder te werken. Wat kan ik verder doen om het probleem (proberen) te verhelpen?
Specs:
AMD Ryzen 5 Hexa core 2600x
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3
MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
16 GB RAM 2.4GHz
500GB M.2 SSD
Windows 10 (clean install)