Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:02
Hallo, ik heb enkele dagen geleden mijn pc geupgrade met een nieuw moederbord en CPU. Specs staan onderaan. (Hiervoor had ik een Intel i5 6400 en Windows 10, waarop ik nooit harde problemen had met android emulators zoals Bluestacks en Nox, behalve in de performance.) Na de upgrade en clean install van Windows 10 heb ik meerdere problemen met deze emulators.
- Bluestacks veroorzaakt crashes zonder foutmelding bij meerdere instances
- Bluestacks veroorzaakt BSOD met ten minste 1 instance, foutmelding: 0xc0000005 - The instruction at 0x%p referenced memory at 0x%p. The memory could not be %s.
- Daarnaast wil deze vaak niet eens de hele instance opstarten, maar dit kan een software probleem op zich zijn
- Nox start tot nu toe prima op, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen internet via de App player (wel via andere apps)
- MeMu crasht de pc gelijk bij startup.
- Het aanzetten van Hyper-V crasht de pc gelijk bij startup van een emulator

In de BIOS heb ik SVM mode enabled, evenals IOMMU

Voor zover ik weet heb ik alle drivers up to date en alles lijkt verder te werken. Wat kan ik verder doen om het probleem (proberen) te verhelpen?

Specs:
AMD Ryzen 5 Hexa core 2600x
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3
MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
16 GB RAM 2.4GHz
500GB M.2 SSD
Windows 10 (clean install)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik zou eens een memtest86+ uitvoeren. Hiermee kun je testen dat je geheugen wel/niet goed functioneert.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:04
En eens kijken of de cpu het wel ondersteund

users can download AMD V detection Utility
https://support.bluestack...rtualization-VT-on-my-PC-

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Mel33 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:56:
En eens kijken of de cpu het wel ondersteund
"This system is compatible with Hyper-V"

Dus dat werkt wel, maar gezien het feit dat de computer crasht wanneer ik Hyper-V aan heb staan, doet me denken dat er meer aan de hand is. Ik zal nog eens een poging doen een memtest te draaien (ik kwam er eerder niet helemaal uit :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Heb je 64 bits virtualisatie aangezet in je bios ?

https://access.redhat.com...rdware_extensions_in_bios

(AMD-V)

[ Voor 61% gewijzigd door ImNotnoa op 29-01-2019 12:04 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Je kan ook in apparaatbeheer de drivers eens laten zoeken naar updates

Maar kheb het vermoeden dat memtest draaien jou misschien idd eerst verder helpt

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Heb de memtest draaien, nu zo'n uur en een kwartier en heb tot nu toe nog geen fouten. Zal hem uit laten draaien, kijk dan nog eens naar de drivers en de 64 bits virtualisatie. So far Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Virtualisatie staat standaard uit op de meeste AMD moederborden. (althans tot nu toe op al mijn ASRock TR4 en AM4 moederborden)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Ik heb de memtest gedraaid en er zijn geen enkele problemen uitgekomen.
Virtualisatie heb ik inderdaad al aangezet, de problemen blijven bestaan.

Zijn er andere dingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Draaien andere VMs wel goed? Misschien is HyperV wel brak op deze installatie.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
ocf81 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:26:
Draaien andere VMs wel goed? Misschien is HyperV wel brak op deze installatie.
Tot nu toe heb ik alleen Android emulators geprobeerd (zonder Hyper-V, want met Hyper-V crasht het gelijk), en deze werken geen van allen (Nox, Bluestacks en Memu).
Is Citrix Workspace ook een VM? Zo ja, dan werkt dit wel prima, dat heeft zonder problemen een hele werkdag gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JaneMadelyne Moederbord is niet de beste keuzen bij Ryzen2600X,en 2400MT/s RAM ook niet.
(BIOS alles geüpdatet t/m F25 ?)

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 29-01-2019 18:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:41
Hackus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:43:
@JaneMadelyne Moederbord is niet de beste keuzen bij Ryzen2600X,en 2400MT/s RAM ook niet.
Niet de beste keuze zegt niet perse dat het niet functioneert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoeveel passes heb je gedaan met MemTest86? Ik heb wel eens slecht geheugen gehad, maar dat werd pas duidelijk met een 2 pass test.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
ocf81 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:12:
Hoeveel passes heb je gedaan met MemTest86? Ik heb wel eens slecht geheugen gehad, maar dat werd pas duidelijk met een 2 pass test.
4 passes, heeft er ongeveer 3 uur over gedaan.
Hackus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:43:
Misschien niet de beste keuze, maar wordt wel ondersteund dus zou niet BSOD tot gevolg moeten hebben lijkt mij. BIOS versie is geloof ik 24 of 25. Ryzen 2600x wordt vanaf F20 ondersteund begrijp ik.

Heb net alle drivers opnieuw clean geinstalleerd, heb opnieuw Bluestacks geprobeerd en kreeg vrij snel weer een BSOD. Helpt het om de bugcheck analysis van WinDbg te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JaneMadelyne @kyrillajax Gigabyte staat er bekend om, dit soort problemen te veroorzaken. Ryzen heeft meer baat bij 2933MT/s RAM dan 2400(wat te laag is en je CPU slechter gaat presteren, dan nog Gigabyte bordje(ook nog oud model voor Ryzen 1000)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Hackus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:29:
@JaneMadelyne @kyrillajax Gigabyte staat er bekend om, dit soort problemen te veroorzaken. Ryzen heeft meer baat bij 2933MT/s RAM dan 2400(wat te laag is en je CPU slechter gaat presteren, dan nog Gigabyte bordje(ook nog oud model voor Ryzen 1000)
Mijn vorige was ook een Gigabyte en gaf nooit problemen. En een paar honderd euro neertellen voor weer een nieuwe update is ook niet echt het antwoord dat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JaneMadelyne schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Mijn vorige was ook een Gigabyte en gaf nooit problemen. En een paar honderd euro neertellen voor weer een nieuwe update is ook niet echt het antwoord dat ik zoek.
pricewatch: ASRock B450M Pro4 Dit kost geen paar honderd Euro. We hebben een sectie hier om aankoopadvies te vragen voor (je zomaar iets koopt) Componenten Aankoopadvies Vorige ervaring kan ik niet over oordelen, ik weet niet met welke CPU dat was. Alles is - sowieso met AMD- wat gevoelig. gaat dus niet om het merk Gigabyte (die goed bordjes maar voor Intel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Hackus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:46:
[...]

pricewatch: ASRock B450M Pro4 Dit kost geen paar honderd Euro. We hebben een sectie hier om aankoopadvies te vragen voor (je zomaar iets koopt) Componenten Aankoopadvies Vorige ervaring kan ik niet over oordelen, ik weet niet met welke CPU dat was. Alles is - sowieso met AMD- wat gevoelig. gaat dus niet om het merk Gigabyte (die goed bordjes maar voor Intel)
Ik zeg ook niet dat ik zomaar iets gekocht heb. In mijn onderzoek heb ik deze problemen nou eenmaal niet voorbij zien komen, in ieder geval niets dat niet opgelost kon worden in bijv de BIOS. En als dit telkens leidt tot BSOD's, dan is het toch niet eens meer een werkend moederbord? Laat staan dat het 4 sterren hier op pricewatch krijgt.
En als ik ook nog mijn RAM moet vervangen komt daar minstens 100 euro bovenop.

Ik zal wel kijken hoe het met de garantie zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

BlueStack is soms echt om te huilen, programma's dat in Android draaien kunnen zomaar crashen. 40 seconden opstarten op een TR 1950X, zelfs na een performance bug in te sturen.

Edit: Maar raar dat het op een R5 2600X crasht (bij jouw) maar op een R7 1800X + TR1950X niet (bij mij)

[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 29-01-2019 20:33 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb zelf wel meer vertrouwen in ASRock dan MSI of Gigabyte. Met ASRock tot nu toe een keer een DoA gehad, maar verder smooth sailing. Met MSI en Gigabyte altijd gezijk, maar nooit iets fataals.

@Damic Persoonlijk geen ervaring met BlueStack, dus goed om te weten. Echter, als Hyper-V ook over de zeik gaat is er wel wat aan de hand.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Damic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:29:
BlueStack is soms echt om te huilen, programma's dat in Android draaien kunnen zomaar crashen. 40 seconden opstarten op een TR 1950X, zelfs na een performance bug in te sturen.

Edit: Maar raar dat het op een R5 2600X crasht (bij jouw) maar op een R7 1800X + TR1950X niet (bij mij)
Bluestacks heeft inderdaad zijn kuren, maar dat werkte het beste op mijn vorige machine, vandaar dat ik dat het meest heb gebruikt. Maar MeMu crasht gelijk mijn pc en Nox werkt al helemaal niet. Als ik het aan de praat krijg stap ik ook wel van Bluestacks af.

@Hackus Hoe zeker ben je er van dat het aan het moederbord ligt? Want ik heb nog garantie en kan morgen gelijk wat regelen om hem in te ruilen voor een Asrock bijv. Ik wil alleen eerst zeker weten dat het een hardware/compatibility fout is en geen klein software probleempje dat ik niet ontdekt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Eerst je bios eens flashen naar de allernieuwste bios, als je dat dan zeker weet... Kan je voordat je koopt nog wel eerst dingen testen
Of eens alles default zetten in de bios en dan eens proberen
Dat soort dingen eerst testen
Of een ander reepje ram (misschien kan je even iets lenen) of dat reepje eens in een andere machine testen

Je kan ook de bsod foutcode uitezen (even Google hoe dat moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Mel33 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:46:
Je kan ook de bsod foutcode uitezen (even Google hoe dat moet)
Ik heb de dumpfile in WinDbg uitgelezen, maar ik ben er so far niet veel wijzer uit geworden. De tips wijzen me idd op memtest, die ik inmiddels gedraaid heb zonder fouten te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JaneMadelyne Het is kenmerkend icm Gigabyte. Random BSOD, onstabiele BIOS. Gigabyte B450 Aorus Pro rev 1.0 doet het beter icm alle bios updates.
(heb je trouwens wel RAM gekozen wat op de QVL lijst staat van je MB icm Pinnacle Ridge ?)

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 29-01-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ben wel nieuwschierig naar de bsod code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Mel33 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:21:
Ben wel nieuwschierig naar de bsod code
DEFAULT_BUCKET_ID: WIN8_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME: HD-Player.exe

FOLLOWUP_IP:
nt!MiDereferenceIoPages+19fe1b
fffff804`1a096bff cc int 3

FAULT_INSTR_CODE: 1bacc

SYMBOL_STACK_INDEX: 1

SYMBOL_NAME: nt!MiDereferenceIoPages+19fe1b

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: nt

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0

STACK_COMMAND: .thread ; .cxr ; kb

IMAGE_NAME: memory_corruption

BUCKET_ID_FUNC_OFFSET: 19fe1b

FAILURE_BUCKET_ID: 0x1a_61948_nt!MiDereferenceIoPages

BUCKET_ID: 0x1a_61948_nt!MiDereferenceIoPages

PRIMARY_PROBLEM_CLASS: 0x1a_61948_nt!MiDereferenceIoPages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ze zeggen dat je hyper v moet uitschakelen
In Windows 10

Go to Control Panel → Programs → Turn Windows features on or off
Uncheck Hyper-V settings, and click OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Mel33 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:42:
Ze zeggen dat je hyper v moet uitschakelen
In Windows 10

Go to Control Panel → Programs → Turn Windows features on or off
Uncheck Hyper-V settings, and click OK.
HyperV staat inderdaad al uit, wanneer die aanstaat is het al helemaal mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
012919-7171-01.dmp 29/01/2019 19:12:37
MEMORY_MANAGEMENT
0x0000001a 00000000`00061948 00000000`023933cd 00000000`00000001 00000000`023933cd
ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+1b3440 x64
ntoskrnl.exe+1b3440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Duidelijk de ram

Bsod code 0x0000001a

[ Voor 44% gewijzigd door Mel33 op 29-01-2019 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Windows feature "Windows Hypervisor Platform" installeren en niet "Hyper-V"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ACCqdj4.png

[ Voor 39% gewijzigd door Quadradial op 29-01-2019 22:13 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het zou ook nog de memory controller kunnen zijn op de CPU, als het de latjes zelf niet zijn. Is er een mogelijkheid om het uit te sluiten door hardware te swappen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou voor de grap google even loslaten op dit proces............
Je komt dan meerdere soortgelijke problemen tegen met android emulatoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2019 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:04:
[...]

Zou voor de grap google even loslaten op dit proces............
Je komt dan meerdere soortgelijke problemen tegen met android emulatoren.
Al gedaan idd, het zijn niet de meest stabiele programma's. Maar elke topic die ik heb gelezen lijkt opgelost te zijn door simpele dingen zoals Hyper-V of SVM/IOMMU.

Mijn RAM staat idd niet op de qvl lijst van de Ryzen, deze had ik ook niet nieuw gekocht dus niet gedacht te checken. Ik zal een RAM swap proberen, hopen dat mijn oude pc wel een compatibele stick heeft.

Zal vandaag nog een aantal dingen proberen om het een en ander uit te sluiten, in ieder geval bedankt iedereen voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
JaneMadelyne schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:28:
[...]

Al gedaan idd, het zijn niet de meest stabiele programma's. Maar elke topic die ik heb gelezen lijkt opgelost te zijn door simpele dingen zoals Hyper-V of SVM/IOMMU.

Mijn RAM staat idd niet op de qvl lijst van de Ryzen, deze had ik ook niet nieuw gekocht dus niet gedacht te checken. Ik zal een RAM swap proberen, hopen dat mijn oude pc wel een compatibele stick heeft.

Zal vandaag nog een aantal dingen proberen om het een en ander uit te sluiten, in ieder geval bedankt iedereen voor de tips.
Ik had exact hetzelfde issue met android emulatoren met mijn Ryzen 1700.
Zie mijn vorige post en installeer Windows HypervisorPlatform en niet Hyper-V

[ Voor 8% gewijzigd door Quadradial op 30-01-2019 08:52 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Quadradial schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Ik had exact hetzelfde issue met android emulatoren met mijn Ryzen 1700.
Zie mijn vorige post en installeer Windows HypervisorPlatform en niet Hyper-V
Gedaan en krijg precies hetzelfde probleem. Gelijk een BSOD bij start-up.

Ga vandaag nieuwe RAM halen vanuit de qvl lijst. De sticks die ik overhad zijn al helemaal niet compatibel. Kan ik daarna altijd nog kijken naar het inruilen van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaneMadelyne schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Gedaan en krijg precies hetzelfde probleem. Gelijk een BSOD bij start-up.

Ga vandaag nieuwe RAM halen vanuit de qvl lijst. De sticks die ik overhad zijn al helemaal niet compatibel. Kan ik daarna altijd nog kijken naar het inruilen van het moederbord.
Laat even weten of dit werkt, ben wel benieuwd gezien de configuratie verschillen die ik tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dito, ook benieuwd of het de ram is of mbord of qvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Update: heb nieuwe RAM gekocht vanuit de qvl, met een snelheid passende bij de 2600x, maar nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de RAM. Vandaag gaat het moederbord retour en haal ik er een ASRock oid voor terug.
Bedankt voor de tips iedereen, als het nieuwe moederbord ook niet werkt gaat de pc uit het raam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik hoop voor je dat het mbord het is nu
kan je de ram nog ruilen voor een mbord daar

Jammer dat je niet een iemand hebt waar je alles kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mel33 Waarschijnlijk is het huidige RAM ook geschikt voor B450 moederborden.
(weet niet welk RAM er is gekocht) 2400 is sowieso wel laag, maar behoort wel te werken. 2933 is ideaal voor hedendaagse Ryzen.(kan ook hoger, maar dat is niet gegarandeerd bij elke combi MB-RAM-CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
Update: Nieuw moederbord, nieuw RAM en het probleem bestaat nog steeds. Volgens mij is de Ryzen 2600x de veroorzaker. Hopelijk kan ik ook de processor nog ruilen, evenals dit nieuwe moederbord en start ik gewoon opnieuw. Dan wss weer met een Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
JaneMadelyne schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:46:
Update: Nieuw moederbord, nieuw RAM en het probleem bestaat nog steeds. Volgens mij is de Ryzen 2600x de veroorzaker. Hopelijk kan ik ook de processor nog ruilen, evenals dit nieuwe moederbord en start ik gewoon opnieuw. Dan wss weer met een Intel.
Requirements, Hyper-V
Windows 10 Enterprise, Pro, or Education

Je gebruikt toch niet de Home versie heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaneMadelyne schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:46:
Ja daar was ik dus al bang voor gezien de verschillende hardware met exact hetzelfde probleem.
Kennelijk deugt de code van de emulator toch niet helemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2019 18:47 ]

Pagina: 1