Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

6 Laptops voor cursus doeleinde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:14

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren bij de mediamarkt geweest en helaas geen geschikte laptop kunnen vinden of sterker nog ik zoek wat meer informatie. Ik ben zelf een PC gamer en vindt het soms lastig om dan een kleinere systeem te kunnen vinden. Wij willen graag laptops zodat deze makkelijk neergezet en opgeborgen kunnen worden.
6 PC's met 6 schermen is vaak niet mooi (Lees veel kabels) en redelijk veel werk om steeds neer te zetten en op te bergen.

Wat ga je met je laptop doen?
Wij gaan de komende tijd steeds meer cursussen geven van onze software en daarvoor zoeken wij 6 identieke laptops. Ze moeten draaien op Windows 10 en wordt voornamelijk Office, Chrome en onze eigen ERP systeem op gedraaid. Daar zijn de systeemeisen niet hoog voor. We hebben de software draaiend op i3 gekregen. Ook zal er naar alle waarschijnlijkheid een SQL server 2017 express op geinstalleerd worden voor een kleine database á 300mb, waarin maar 1 persoon tegelijk (lokaal) op gaat werken.

Wat is je budget?
Een schattig is maximaal 600 euro per laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptops worden in 1 ruimte gebruikt en zullen niet vaak meegenomen worden
Grote accuduur is altijd mooi meegenomen, maar ik denk dat ons budget te laag is om een goede laptop met langdurige accuduur te kunnen vinden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb weinig ervaring met Madion als merk en daar gaat mijn voorkeur ook niet naar uit.
Ook acer heeft niet onze voorkeur, maar als de prijs en specs gunstig zijn, sta ik hier wel voor open.

Wel is het vereist dat het een 1080p monitor moet hebben.

Daarnaast voorkeur om een CPU te hebben met een redelijk hoge basis kloksnelheid op 1 core vanwege SQL Server Express. schatting 2ghz al voldoende.

Het hoeft verder geen bakbeest te zijn, de laptops worden 6 uur aangezet en daarna weer in de kast gestopt.

Ik zat zelfs te denken aan het volgende:
https://www.coolblue.nl/p...obook-x540la-dm1260t.html
of
https://www.coolblue.nl/p...vobook-r414ba-fa145t.html

[ Voor 12% gewijzigd door Pykow op 29-01-2019 10:15 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Alle reacties

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11 21:50
Er zijn toch gigantisch veel laptops die hier aan zullen voldoen?
categorie: Laptops

De pricwatch geeft een zee aan resultaten.
Heb je nog andere eisen? Persoonlijk zou ik 15,6 of 17,2 inch aanbevelen zodat het allemaal wat groter is.

Die Lenovo V130 wel wat (zonder daar verder onderzoek naar gedaan te hebben), maar met zoveel keuze is het meer persoonlijk wat voor merk je liever wilt).

pricewatch: Lenovo V130-15IKB 81HN00FAMH

Als je trouwens op i5 filtert zie je de spoeling al iets dunner worden. Ik zou eens kijken welke van die laptops je aanstaat. Daarnaast staan er in 2019 dan toch nog twee laptops tussen met een 5400RPM HDD. Die zou ik ook maar wegstrepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyramiden op 29-01-2019 14:36 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Pyramiden schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:
Er zijn toch gigantisch veel laptops die hier aan zullen voldoen?
categorie: Laptops

De pricwatch geeft een zee aan resultaten.
Heb je nog andere eisen? Persoonlijk zou ik 15,6 of 17,2 inch aanbevelen zodat het allemaal wat groter is.

Die Lenovo V130 wel wat (zonder daar verder onderzoek naar gedaan te hebben), maar met zoveel keuze is het meer persoonlijk wat voor merk je liever wilt).

pricewatch: Lenovo V130-15IKB 81HN00FAMH

Als je trouwens op i5 filtert zie je de spoeling al iets dunner worden. Ik zou eens kijken welke van die laptops je aanstaat. Daarnaast staan er in 2019 dan toch nog twee laptops tussen met een 5400RPM HDD. Die zou ik ook maar wegstrepen.
Op dit moment hadden wij lenovo thinkcenter edge 71 staan.
Deze zijn na 6 jaar overleden met verschillende blue screens en bij sommige zelfs het geheugen moeten vervangen.

Wij zoeken dus vervangers hiervoor en mij lijkt het beter om voor laptops te gaan.
Makkelijker weg te zetten.
De laptop die jij aangaf zag er netjes uit.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Goedkoopste oplossing is deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15IKBR (81DE00WHMH)
4GB ram erbij kopen indien nodig.

Snelheid oude i5 vs. nieuwe i3: https://www.cpubenchmark....Intel-i3-8130U/2865vs3225

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waarom wil je langdurige accuduur als je ook zegt dat de laptops op een vaste plek staan (6 uur aan, daarna in de kast). Dat is meer nomadisch. Heb je geen stopcontacten?

Als er wel stopcontacten zijn, dan kun je de gok voor 2e hands/refurbished nemen. Van 2e hands is de accu mogelijk al minder, maar je kunt daar wel voor ca 500 euro stuk een stevige zakelijke laptop halen.

En als je een groter scherm wilt: ook nog eens een los scherm en eventueel toetsenbord erbij. Kunnen codekloppers zich ook uitleven.

Voor SQL Server met zo'n kleine database is een beetje geheugen (zeg 8GB als minimum) voldoende. Een SSD erg prettig. En voor de rest boeit het niet zo heel veel.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Bel eens met Dell of HP, er zijn -tig laptops geschikt voor dit doel en ik zou hier snel zakelijke laptops voor neer zetten met servicecontact.

Het lijkt me wat onhandig als er een laptop klapt en je geen cursus kunt geven terwijl die wel geboekt is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
kdekker schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:38:
Waarom wil je langdurige accuduur als je ook zegt dat de laptops op een vaste plek staan (6 uur aan, daarna in de kast). Dat is meer nomadisch. Heb je geen stopcontacten?

Als er wel stopcontacten zijn, dan kun je de gok voor 2e hands/refurbished nemen. Van 2e hands is de accu mogelijk al minder, maar je kunt daar wel voor ca 500 euro stuk een stevige zakelijke laptop halen.

En als je een groter scherm wilt: ook nog eens een los scherm en eventueel toetsenbord erbij. Kunnen codekloppers zich ook uitleven.

Voor SQL Server met zo'n kleine database is een beetje geheugen (zeg 8GB als minimum) voldoende. Een SSD erg prettig. En voor de rest boeit het niet zo heel veel.
Weinig stopcontacten.
Lange accuduur is ook geen must, maar wel fijn.

Er zal weinig code geklopt worden. Misschien hier een daar een kleine cursus rapportages aanpassen.
is minimaal programmeren en zit je ook niet uren erachter ;)

Ik heb vandaag onderzoek gedaan en heb een betere indicatie van wat we nodig hebben.
8GB zou inderdaad mooi zijn, daar mik ik nu ook op.
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:42:
Bel eens met Dell of HP, er zijn -tig laptops geschikt voor dit doel en ik zou hier snel zakelijke laptops voor neer zetten met servicecontact.

Het lijkt me wat onhandig als er een laptop klapt en je geen cursus kunt geven terwijl die wel geboekt is.
Heb ik ook over nagedacht, maar op dit moment minder interessant.
We hebben vroeger (lees 3 jaar geleden) wat cursusen gegeven, maar door werkdruk ermee gestopt.
Nu willen we ze meer betrekken met de ontwikkeling en de software verbeteringen.
Daar investeren wij in en moeten kijken hoe het uitpakt.
As we speak gaan we nu 5 gratis cursus dagen geven en dit willen wij vaker gaan doen.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Pykow schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:50:
[...]
Weinig stopcontacten.
Lange accuduur is ook geen must, maar wel fijn.
Leg je d'r toch een paar verlengsnoeren neer?
Laptops met lange accuduur zijn over het algemeen duurder, als je goedkoop wil is dát net een van de dingen waar je op kunt bezuinigen.
Er zal weinig code geklopt worden. Misschien hier een daar een kleine cursus rapportages aanpassen.
is minimaal programmeren en zit je ook niet uren erachter ;)

Ik heb vandaag onderzoek gedaan en heb een betere indicatie van wat we nodig hebben.
8GB zou inderdaad mooi zijn, daar mik ik nu ook op.
Minder dan 8G zou ik in geen enkele laptop meer willen. Ok. Privé op de bank met een beetje FB maar dat is het wel.
[...]
Heb ik ook over nagedacht, maar op dit moment minder interessant.
We hebben vroeger (lees 3 jaar geleden) wat cursusen gegeven, maar door werkdruk ermee gestopt.
Nu willen we ze meer betrekken met de ontwikkeling en de software verbeteringen.
Daar investeren wij in en moeten kijken hoe het uitpakt.
As we speak gaan we nu 5 gratis cursus dagen geven en dit willen wij vaker gaan doen.
Dat servicecontract is niet zó duur en verdien je heel snel terug. Om een idee te krijgen:
https://www.dell.com/en-u...5591-laptop/S009L559115US

Die laptop, met 32G geheugen, 1T SSD, docking station en next-business-day-on-site, "keep your harddrive" etc, kost €2100 ex. BTW.

Ik zou zeker eens op de Dell site kijken wat laptops die voldoen aan jouw specs (die van ons is wat zwaar en duur) doen mét en zonder servicecontract. Het kan wel eens tientjeswerk zijn.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou bij overstock kunnen kijken.
Ik was even bij mijn leverancier aan het kijken en bv zou je kunnen kijken naar een Dell Inspiron 3567 15.6 F-HD / i3 6006U / 4GB / 240GB / R5 2GB / W10 en deze gaan nog voor een redelijke prijs weg. Dan heb je nog ruimte om daar 4 GB werkgeheugen erbij te plaatsen. De CPU is wel minimaal maar voor wat betere specs zal je toch iets meer ruimte moeten reserveren om dan meteen door te gaan naar de I5-8250U want die is misschien wel € 100 / € 150 per systeem over het budget maar het systeem wordt dan wel een stuk beter qua CPU zoals de Lenovo 330s met een I5-8250U.
Misschien kan je nog de Asus Vivobook X507UA vinden met de i3-7020U, 256GB, 4GB, 15.6 Full HD want die is nog voor een leuke prijs en dan heb je volgens mij wel een goed systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door itsalex op 29-01-2019 21:22 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Wellicht een idee naar gebruikte workstation laptops te kijken? HP Zbook 15 bijvoorbeeld kun je met i7, 8gb en 250gb SSD krijgen voor +-€450,-. Kun je er voor het budget 8 van kopen en heb je 2 reserve als er een defect raakt. Als ik de Thinkcentre's bekijk draait zo'n Zbook al rondjes om die PC's...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Pagina: 1