Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop (of 2 in 1) voor series / office en internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 01:32
Graag zou ik wat advies krijgen.

Ik wil series kijken en internetten/office. Fotobewerking is een pre...maar de meeste monitoren zijn hier niet
geschikt voor. (dus dan is een externe wellicht beter)

Mijn budget ligt tussen de 600-1100

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel veel. Wel af en toe

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik denk aan ASUS, HP of DELL

Ik vind vanwege het series-kijken een IPS scherm een must. Ik heb een voorkeur voor glanzende schermen (geen must).
Ik wil een 15.6 inch scherm en eventueel een 14 inch maar twijfel of dit groot genoeg is.

Verder 8 GB geheugen een SSD (liefst 256 GB) en het wellicht ook een 1 TB HDD of mogelijk deze in te bouwen. Processor een I3/I5. Zoals gezegd scherm-kwaliteit vind ik belangrijk. He liefst zou ik een waterdicht laptop hebben die ook overleefd in de badkamer, maar dat is wat veel gevraagd denk ik :-)

Ik denk zelf aan een ASUS vivobook tp510ua-e8132t. Een aardig scherm/contrast. De kleuren-reproductive schijnt niet geweldig te zijn, maar dat heb je met een budget IPS scherm, zo begreep ik.
Verder overweeg ik ook eventueel de ASUS VivoBook Flip TP412UA-EC055T. Dat is de 14 inch versie, maar ik twijfel of dit niet te klein is voor series.

Ik heb afscheid moeten nemen van mijn DELL XPS17 en daarmee was ik verwend met het scherm.
Echter de huidge modellen XPS15 zijn weer veel duurder.

Weet iemand of ik in de ASUS vivobook tp510ua-e8132t behalve de ingebouwde M.2 SSD ook een 2.5 inch HDD kan inbouwen? En is dit lastig? Of goed te doen?

Verdere andere laptop suggesties zijn ook welkom. Bijvoorbeeld een HP. Ik heb niet persé een touchscreen nodig of een 2 in 1. kan gewone laptop zijn. Het liefst een 15.6 en een redelijk/goed IPS scherm.
Alvast bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door demonk op 29-01-2019 09:31 ]

Alle reacties

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 01:32
Voor de duidelijkheid, ik zou graag weten of de tp510ua-e8132t uitbreidbaar is met een HDD. Alles wat ik kan vinden zegt dat er een 256 GB M.2 inzit (op tweakers en hardware.nl). Asus helpdesk zelf verwijst naar tweakers :-) (price watch)

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ok, denk na, je zoekt op teardowns, zie je dan ruimte voor een hdd ja of nee?

Spoiler alert: ja