Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise884
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-08-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Online veel lezen, hopelijk de sims 4 spelen, youtube, facebook etc

Wat is je budget?
Maximaal 600 euro, een paar tientjes meer moet kunnen, niet meer dan 650 euro svp

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Totaal niet. Misschien zo nu en dan naar mijn zus maar ze woont vlakbij en hem meenemen is geen probleem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op 1 of andere manier blijft de HP mij trekken, ik vind het ontwerp erg mooi, maar de meeste van mijn budget hebben een zwakkere video kaart dus ik durf het niet goed aan Een witte laptop vind ik erg mooi, hoeft niet perse maar zou wel het mooiste zijn.

Ik ben dus opzoek naar een goede laptop met een goede video kaart, ben een aantal uur bezig geweest met zoeken op sites zoals mediamarkt, bol.com, en uiteraard ook veel hier rond gekeken. Maar het is het allemaal net niet.

Dit zijn de eisen die komen kijken bij het vlot kunnen spelen van de sim 4: 128 MB aan Video RAM en ondersteuning voor Pixel Shader 3.0 Ondersteunde videokaarten: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter

Filter ik op bovenstaande video kaarten dan kom ik op laptops uit die ver boven mijn budget zitten. Zijn er alternatieve videokaarten die er mee door kunnen maar die niet door de makers van de sims worden genoemd? Ik heb begrepen dat de sims qua graphics niet heel zwaar is, en de vereisten worden iets overdreven dus misschien kan een iets minder zware ( en dure :9 ) video kaart het ook vlot trekken.

Ik vind dus vooral de HP een mooie laptop, de Pavilion vind ik heel erg mooi maar die komt met een zwakke videokaart voor zover ik zelf kan zien. De HP Pavilion X360 en de HP Pavilion 15-cs0320nd hebben als video kaart Intel UHD Graphics 620 en dat is niet zo'n hele snelle. Zou deze video kaart voldoende kunnen zijn of moet ik toch echt verder gaan kijken naar bv een Acer of Lenovo? Die zijn beide een stukje duurder en hebben ook een veel minder strak uiterlijk.

Mijn stiefvader is systeembeheerder en kwam zelf met de Lenovo Ideapad 330 15ikbr maar die zit echt boven mijn budget, helaas hoorde ik dat die tot gister sterk was afgeprijsd bij de mediamarkt en ik vis dus nu even achter het net. Hij noemt de HP's met bijbehordende videokaarten k*t maar ik probeer daar niet heel veel waarde aan te hechten omdat hij al snel iets niet goed vind aangezien computers/software/hardware zijn vak is en dus al snel niet tevreden is.

Ik ben overigens niet van plan om de sims vaak te gaan spelen, misschien 1x per week of nog minder maar als ik het al wil spelen moet dat wel gewoon kunnen zonder dat ik mij ga ergeren als windows weer eens crasht en zoekt naar een oplossing maar die nooit vind :O

ETA heb op 1 of andere manier verkeerde voorbeelden van de laptops toegevoegd en ik zie zo niet hoe je dat kunt aanpassen.

Beste antwoord (via Denise884 op 29-01-2019 16:32)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:16
De specs geven hardware van zo'n 10 jaar oud. Een laptop met een AMD Ryzen 2500u kan dit spel spelen, bijvoorbeeld deze HP, AMD graphics zijn beter voor gaming dan die van Intel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 21:53

nXXt

Carpe omnia

Bovenstaande videokaarten of geïntegreerde chips zijn vrij nogal oud, dus dat scheelt.

De Intel GMA X4500 is/was een geïntegreerde videochip die eigenlijk een voorganger is van de door jou omschreven Intel UHD Graphics 620, dus zou je volgens mij met die UHD 620 al snel heel goed uit de voeten moeten kunnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:16
De specs geven hardware van zo'n 10 jaar oud. Een laptop met een AMD Ryzen 2500u kan dit spel spelen, bijvoorbeeld deze HP, AMD graphics zijn beter voor gaming dan die van Intel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:52
Als de videokaart echt belangrijk is kan je ook naar een laptop met AMD Ryzen kijken.

De CPU performance is ongeveer gelijk maar de geintegreerde videochips zijn een stuk beter.

Nadeel is vooral dat ze iets meer stroom gebruiken en de accu dus sneller leeg is.

Hier een paar voorbeelden met de Ryzen, 1080p scherm, SSD en 8GB ram:
https://tweakers.net/pric...;1184801;1233117;1270095/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 12:14

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik denk dat je voor jou budget net geen laptop kunt vinden met een MX150. Dat is een instap videokaart maar wel prima om een beetje spelletje mee te kunnen spelen.

Deze Lenovo zit net boven je budget inderdaad. De eerste HP zit op 736 (lijkt overigens wel een koopje, is alleen in de HP store zelf voor deze prijs te krijgen daarna voor 899)

De opties met een AMD Ryzen processor zijn, zoals door
@Philip Ross genoemd, ook erg interessant vanwege de gunstige prijsstelling. De videokaart prestaties zijn echter wel ongeveer de helft van de MX150. Hou hier wel rekening mee. Als je je budget ietsie opkrikt door een maand ofwat langer te sparen dan denk ik dat je er op termijn meer en langer plezier van hebt.

Mijn verhaal over de HP gaat al niet meer op :( hij is sinds nu opeens uit de HP store verdwenen :(

[ Voor 49% gewijzigd door Chrosser op 29-01-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise884
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-08-2022
Ik ga voor de HP die @martyw noemde. Heb ook met mijn stiefpa overlegd en hij zegt dat deze beter is dan die andere laptops die ik liet zien en dat deze geschikt is voor de sims 4.

Heel erg bedankt voor de reacties, het meedenken en tips!
Pagina: 1