Toon posts:

Standaard symbolen voor 10/100mbit, Isdn enz.

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er standaard symbolen voor 10/100mbit, glasvezel,isdn, 220v enz:?
Zo ja, wie weet hoe ze er uit zien:? Plaatjes en links zijn welkom.

Verwijderd

Hoe bedoel je symbolen? Als in eenheden, of grootheden? Of plaatjes? Ik vind je vraag nogal onduidelijk.. :?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel plaatjes

Verwijderd

Hoe kan er een plaatje zijn voor 100Mbit dan? 100Mbit is gewoon 100Mbit.. en ook alle andere dingen die je in je post noemt.. Dat is gewoon precies zoals het er staat en d'r hoort geen plaatje bij o.i.d... waarvoor zou je plaatjes nodig hebben dan?

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Misschien wil hij een schematische "tekening" van zijn netwerk maken, en dan zijn plaatjes wel handig.

Volgens mij bestaan dat soort symbolen niet, zelf geef ik snelheid met kleuren aan (groen = 1 MBit, zwart = 10 MBit en blauw = 100 MBit), en het verschil hub/switch dmv lijntype (doorgestrokken voor hub, en gestreept voor switch). Dat werkt wel redelijk.

Edit: zo iets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jlrensen/invino/netwerk.gif

Edit2: Dit is dus gedaan met Visio 2000 van Microsoft, het programma voor flowcharts en afgeleiden. Wel wat prijzig, maar je kan hier meer info vinden. (en je kon vroeger een 60-dagen versie krijgen, maar waar die link is gebleven, weet ik niet.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een schema maken met alle netwerk, telefoonaansluitingen enz. in een gebouw. Het moet er zo uit zien dat iemand anders er ook wat van begrijpt.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Afbeeldingslocatie: http://scarab.gamepoint.net/lan/lan-index.gif

2 pixels dik = 100mbit
1 pixel dik = 10mbit (Van server naar @home/printer bijv. was in dit geval niet zoveel..)

origineel plaatje is gedeeltelijk overgenomen
van een intel LAN layout gifje , later bewerkt en verfijnt door mij.
Op maandag 23 juli 2001 20:23 schreef 00fly747 het volgende:
Ik wil een schema maken met alle netwerk, telefoonaansluitingen enz. in een gebouw. Het moet er zo uit zien dat iemand anders er ook wat van begrijpt.
Pagina: 1