Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Vraag
Alle reacties
Nee, dat kan niet om dat het systeem gebouwd is om naar voren te gaan als geheel. Bovendien zijn er harde afhankelijkheden tussen sommige versies. Wat je in elk geval kan doen os macOS upgraden naar een iets nieuwere versie en dan kijken of Server.app nog werkt; gaat dat goed, dan maak je een Time Machine backup en doe je de volgende upgrade. Dat kan je blijven doen tot dat het fout gaan en dan rol je terug zodat het weer werkt.
Misschien dat je beter kan kijken naar de reden waarom je dit wil doen. Meestal betekent het vast blijven zitten op een specifieke versie dat er iets anders stuk is/stuk gaat, en dan kan je dat beter oplossen. De software is namelijk niet foutvrij en sommige updates kunnen alleen gedaan worden door een complete versie te vervangen. Dat komt door dat zodra een versie niet meer ondersteund wordt alle opvolgende patches alleen nog voor nieuwere versies uitkomen. Er wordt wel enkele jaren ondersteuning per versie geregeld, het is dus niet zo dat het instant niet meer kan werken, maar aan de andere kant gaat de ontwikkelaar niet oneindig geld pompen in oudere versies.
Misschien dat je beter kan kijken naar de reden waarom je dit wil doen. Meestal betekent het vast blijven zitten op een specifieke versie dat er iets anders stuk is/stuk gaat, en dan kan je dat beter oplossen. De software is namelijk niet foutvrij en sommige updates kunnen alleen gedaan worden door een complete versie te vervangen. Dat komt door dat zodra een versie niet meer ondersteund wordt alle opvolgende patches alleen nog voor nieuwere versies uitkomen. Er wordt wel enkele jaren ondersteuning per versie geregeld, het is dus niet zo dat het instant niet meer kan werken, maar aan de andere kant gaat de ontwikkelaar niet oneindig geld pompen in oudere versies.
In het geval van macOS Server snap ik wel dat je een bepaalde versie wil houden. Er verdwijnen nog wel eens features.
I reject your reality and substitute my own
Dit is een van grootste redenen waarom ik dit zou doen op een bepaalde versie blijven.nelizmastr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:47:
In het geval van macOS Server snap ik wel dat je een bepaalde versie wil houden. Er verdwijnen nog wel eens features.
Ik heb vaak genoeg mee gemaakt dingen verdwijnen anders werkt.
Dit zou wel tof zijn als dit zou kunnen!
Je kunt natuurlijk ook een image maken van de oude server (altijd handig om periodiek te doen, bijv. met carbon copy cloner) en deze image onder vmware fusion/parallels/virtualbox draaien (waarbij de host zelf is geupgrade) ?
Na het downgraden te hebben opgegeven dacht ik, Is het dan mogelijk op apps uit de Mac App Store te backuppen?, zoals je ook een .ipa bestande van een iPhone/iPad app kan veiligstellen.
Of werkt dit op OSX totaal anders?
Of werkt dit op OSX totaal anders?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Pagina: 1