Kan ik apps uit de Mac App-Store downgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Hallo Tweakers,

Ik zit hier met een Mac Mini uit 2014 waar nu nog Sierra op staat, Deze wil ik updaten maar de OSX Server app wil ik op een bepaalde versie houden.

Nou is mijn vraag, wat in de toekomst ook misschien voor andere apps handig kan zijn: Kan ik apps downgraden naar een specifieke versie?
Nou zal dat als Apple kennende wel lastig gaan, maar onmogelijk zal het niet zijn toch?

Na wat research vind ik maar bar weinig erover :'( Wel hele pagina's hoe ik OSX zelf downgraden maar niet hoe je oudere versie's van de apps kan downloaden/veilig stellen.

Ik vond een handige YouTube tutorial (YouTube: How To Downgrade Any iOS App Without Jailbreak! (MAC & WINDOWS | FOR...) waarin ze gebruik maken van een soort XML tool genaamd Charles, maar zover ik zie is dat vooral voor iOS app en daarnaast is het nogal een hoop handelingen.

Weet iemand een manier om dit te doen?

Mijn dank is groot _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat kan niet om dat het systeem gebouwd is om naar voren te gaan als geheel. Bovendien zijn er harde afhankelijkheden tussen sommige versies. Wat je in elk geval kan doen os macOS upgraden naar een iets nieuwere versie en dan kijken of Server.app nog werkt; gaat dat goed, dan maak je een Time Machine backup en doe je de volgende upgrade. Dat kan je blijven doen tot dat het fout gaan en dan rol je terug zodat het weer werkt.

Misschien dat je beter kan kijken naar de reden waarom je dit wil doen. Meestal betekent het vast blijven zitten op een specifieke versie dat er iets anders stuk is/stuk gaat, en dan kan je dat beter oplossen. De software is namelijk niet foutvrij en sommige updates kunnen alleen gedaan worden door een complete versie te vervangen. Dat komt door dat zodra een versie niet meer ondersteund wordt alle opvolgende patches alleen nog voor nieuwere versies uitkomen. Er wordt wel enkele jaren ondersteuning per versie geregeld, het is dus niet zo dat het instant niet meer kan werken, maar aan de andere kant gaat de ontwikkelaar niet oneindig geld pompen in oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

In het geval van macOS Server snap ik wel dat je een bepaalde versie wil houden. Er verdwijnen nog wel eens features.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
nelizmastr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:47:
In het geval van macOS Server snap ik wel dat je een bepaalde versie wil houden. Er verdwijnen nog wel eens features.
Dit is een van grootste redenen waarom ik dit zou doen op een bepaalde versie blijven.
Ik heb vaak genoeg mee gemaakt dingen verdwijnen anders werkt.

Dit zou wel tof zijn als dit zou kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
Je kunt natuurlijk ook een image maken van de oude server (altijd handig om periodiek te doen, bijv. met carbon copy cloner) en deze image onder vmware fusion/parallels/virtualbox draaien (waarbij de host zelf is geupgrade) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Na het downgraden te hebben opgegeven dacht ik, Is het dan mogelijk op apps uit de Mac App Store te backuppen?, zoals je ook een .ipa bestande van een iPhone/iPad app kan veiligstellen.

Of werkt dit op OSX totaal anders?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1