Platenspeler aansluiten op Bose Soundtouch 300

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjthoek
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo, ik ben in het bezit van een Bose Soundtouch 300 met bijbehorende Acoustimass Subwoofer. Nu wilde ik weer wat oude platen gaan draaien, ik heb nog een USB platenspeler hier staan, de ION TTUSB. Deze heeft wel een ingebouwde voorversterker maar ik stoei met de aansluiting. De platenspeler heeft simpelweg 2 uitgaande RCA tulpstekkers, een rode en een witte. Die kan ik niet aansluiten op mijn subwoofer. Ik moet dus iets hebben van RCA naar HDMI denk ik om aan te kunnen sluiten op de 2de HDMI poort van mijn subwoofer. Ben nu nog aan het testen, als ik het werkend krijg zal er wel een betere platenspeler komen maar wil eerst weten of het sowieso mogelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
Die soundbar heeft als inputs alleen HDMI of optisch. Geen idee of er een RCA analoog naar HDMI converter bestaat. Je kunt wel de optische input gebruiken met zo'n converter erbij:
https://www.hifiklubben.n...y-LeXil-fgmwaAoKrEALw_wcB

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zult idd een analoog - digitaal converter moeten hebben. De door mijn voorganger gelinkte is alleen een beetje prijzig voor jouw doel.
Ik zou zoiets eerder bij Ali betsellen of bij allekabels halen ofzo. Doet namelijk exact het zelfde.
Dit kost de helft: https://www.allekabels.nl...-optisch-of-coaxiaal.html ;)

Veder: weet je zeker dat je je oude platen aan die platenspeler wilt geven? Die ION spullen staan niet bekend om hun kwaliteit, maar eerder vanwege het feit dat ze een dermate slechte naald hebben dat ze je platen meer slecht dan goed doen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
The Eagle schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:22:
Je zult idd een analoog - digitaal converter moeten hebben. De door mijn voorganger gelinkte is alleen een beetje prijzig voor jouw doel.
Ik zou zoiets eerder bij Ali betsellen of bij allekabels halen ofzo. Doet namelijk exact het zelfde.
Dit kost de helft: https://www.allekabels.nl...-optisch-of-coaxiaal.html ;)
U heeft natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb heel snel even wat gezocht en zo ongeveer de eerste optie gelinkt als voorbeeld. Maar het is wel zo slim om iets verder te zoeken naar een goedkopere oplossing :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd. Sowieso, op het moment dat je convertertje duurder neigt te worden dan je platenspeler moet je je even achter de oren krabbelen ;)

Als je zuinig bent op je oude platen zou ik zonder meer een fatsoenlijke platenspeler kopen zonder het risico van je platen opvreten. Of iig een fatsoenlijk element voor die Ion. Convertertje hoeft niet de wereld te kosten. Zo'n Soundtouch is toch gemaakt geluid en zeker geen high end.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjthoek
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-11-2024
Snap helemaal wat je bedoelt met de kwaliteit. Laat ik het zo zeggen, het is een test of een platenspeler met twee rca tulpstekkers aangesloten kan worden op de soundbar. Als het lukt ben ik zeker van plan een andere platenspeler te kopen.
Ik ga op zoek, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan sowieso. De vraag is alleen hoeveel je er voor uit wilt geven. Er zijn ook platenspelers met optiche uitgang verkrijgbaar overigens. Is wel lastig zoeken, wordt meestal niet opgegeven. Ik weet dat ze er van Project zijn iig.

Pagina: 1