Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Heeft er iemand hier ervaring met de Surface Dial van Microsoft? En dan het liefst in combinatie met Capture One Pro?

Ik ben aan het kijken of ik mijn workflow wat kan versoepelen en daarbij had ik de Surface Dial in gedachten. Natuurlijk heb je ook de hardware van Tangent voor Capture One Pro, maar dat is veel te duur.

De Loupedeck+ is tegenwoordig in beta voor Capture One Pro, maar die is oorspronkelijk ontwikkeld voor Lightroom. Je doet dus gelijk in de functionaliteiten al wat concessies en dat vind ik voor €200+ geen optie.

Zelf met een midi aparaat iets maken zou ook nog kunnen, maar daar heb ik echt 0 ervaring in.

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PdeBie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:03:
Heeft er iemand hier ervaring met de Surface Dial van Microsoft? En dan het liefst in combinatie met Capture One Pro?

Ik ben aan het kijken of ik mijn workflow wat kan versoepelen en daarbij had ik de Surface Dial in gedachten. Natuurlijk heb je ook de hardware van Tangent voor Capture One Pro, maar dat is veel te duur.

De Loupedeck+ is tegenwoordig in beta voor Capture One Pro, maar die is oorspronkelijk ontwikkeld voor Lightroom. Je doet dus gelijk in de functionaliteiten al wat concessies en dat vind ik voor €200+ geen optie.

Zelf met een midi aparaat iets maken zou ook nog kunnen, maar daar heb ik echt 0 ervaring in.
Geen idee hoe de surface dial werkt maar als het keyboard shortcuts triggered dan moet het wel werken met C1 12. Sinds die versie kun je de meeste shortcuts aanpassen namelijk, dat werkt met mijn wacom tablet ook goed.

Een midi controller zal ook vast werken maar ik heb er twijfels bij of het nou echt nuttig is.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

Het is heel nuttig. Want je kan met bijvoorbeeld een aantal draaiknoppen je exposure, contrast, highlights etc (wat je ook maar instelt) aanpassen, in plaats van dat je dat met je muis moet doen.

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@PdeBie Geen ervaring, maar dat kan natuurlijk ook met zelf toegewezen shortcuts.

Hier een stukje van mijn workflow en shortcuts qua configuratie:

ALT+N (Nieuwe "gevulde" laag)

ALT+1 (Exposure omhoog)
ALT+2 (Exposure omlaag)

ALT+3 (Highlighs omhoog)
ALT+4 (Highlights omlaag)

ALT+5 (Shadows omhoog)
ALT+6 (Shadows omlaag)

ALT+7 (Contrast omhoog)
ALT+8 (Contrast omlaag)

ALT+9 (White Balance omhoog)
ALT+0 (White Balance omlaag)

Unidentified wijzigde deze reactie 29-01-2019 15:35 (7%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

@Unidentified ik heb hier even mee zitten spelen, maar dit voelt voor mij toch niet echt dat ik makkelijk onder controle heb wat er gebeurt. Door aan een slider of knop te draaien voel je meer hoe ver je gaat, terwijl als je een toetsencombinatie ingedrukt houd dit niet hebt. Natuurlijk zie je wel aan de foto wanneer je te ver gaat, maar toch voelt het voor mij minder handig aan. Alsnog bedankt voor de input, want voor sommige zaken (nieuwe laag bijvoorbeeld) zijn custom shortcuts wel handig!

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@PdeBie Geen probleem, let wel dat ik dit i.c.m. Met mijn Wacom Tablet gebruik.

Een nieuwe workflow is natuurlijk altijd even wennen en misschien is een andere toetsencombinatie wel fijner voor je, kwestie van experimenteren maar vooral visualiseren.

Ga je hem wel halen? Desnoods alleen om te testen? Ben benieuw, maar sceptisch:)

Ik twijfel nog gezien de prijs. Vriend van mij stuurt Lightroom aan via een midi device en Midi2LR (library waarmee je midi "signalen" naar LR kan vertalen). We gaan eerst kijken of we met een soortgelijke constructie C1 kunnen aansturen.

Mocht dat niet werken ga ik er eens goed over nadenken om de Surface Dial te proberen.

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@PdeBie De prijs? pricewatch: Microsoft Surface Dial Zo duur is het toch niet? Worse case scenario kost het je 6,50 aan retourkosten ;)

90 euro om "iets te proberen" vind ik flink geld ;)

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:27
Kan je niet beter zoiets doen: https://phodograf.com/capture-one-related/controller-1/

Wellicht dat MIDI2LR ook werkt voor capture one pro. Dan heb je naar mijn idee veel meer functionaliteit voor een lagere prijs.

Edit: Nvm topic niet gelezen.

lasharor wijzigde deze reactie 31-01-2019 14:57 (7%)

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True