Ik vind persoonlijk aceton een prima product om dit soort dingen schoon te maken.Der is niks aan de hand als je het gewoon op een doek smeert en een Chip/CPU mee schoon maakt.
je moet er gewoon voorzichtig mee om gaan en het niet over je moederbord heen gooien of ander plastic producten, Maar zelfs als er wat op je plastic komt is er niet meteen wat aan de hand. Maar gewoon voorzichtig wat aceton op een doek doen en zorgen dat het niet druppelt en zorgen dat het niet lang in contact komt met het plastic voldoe je aan deze voorwaarden Is er niks aan de hand.
Ik maak regelmatig kunststof kappen schoon op me werk met aceton, de aceton kan deze beschadigen als het een beetje gaat weken. Aceton vervliegt echter ook snel. Ik verwijder bijna dagelijks opgedroogde verf van kunststof kastjes. de verf lost op, en het plastic blijft gewoon heel. Als het maar niet te lang/te veel in contact komt met de aceton. Het ene plastic kan er beter tegen als het andere plastic.
lichte verkleuring is wel redelijk snel gebeurt met aceton. Dit is bij mij niet gebeurt op mijn moederbord het plastic is nauwelijks tot niet in contact gekomen met het plastic.
Ik heb echter ook wel eens een stanley-mes in een bak met aceton laten vallen en daar uurtje laten liggen.
Het plastic is dan helemaal zacht geworden en een soort van gesmolten het word daarna ook niet meer echt hard.
Conclusie:
Het kan,er zijn veel mensen die dit gebruikt hebben. Maar het is wel een paardemiddel dat alleen gebruikt dient te worden indien andere oplossingen zoals alcohol niet meer werken en er der dient zeer voorzichtig mee om gegaan te worden.
En zelfs met aceton ging de opgedroogde thermal paste er bijna niet vanaf! heb wel 90 minuten zitten te boenen en schrapen
Ik ben blij dat ik het gedaan heb. het alternatief was eerst verwarmen, maar had geen fohn. Of met stanley-mesjes de keihard geworden pasta van een chip af schaven. Daar vind ik het risico veel groter dat ik wat beschadig
[
Voor 18% gewijzigd door
wijthoef op 31-01-2019 17:27
]