Welke high-end monitor (en stoel)?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16
Omdat ik nog al veel achter de computer hang, niet alleen op het werk maar ook thuis ( Ja ja, ik weet het, tot zover niets bijzonders, dat doet iedereen hier... ), ben ik op zoek naar een goede stoel en een goede monitor.

Sony en EIZO zijn monitor fabrikanten waarvan ik het meeste van verwacht. Gelukkig word dat gevoel ondersteund met errug goede specificaties. (zeker die EIZO)
- Sony GDM-F500
- EIZO FlexScan F980
- Sony GDM-FW900
De laatste staat in de lijst vanwege de hogere funfactor van een breedbeeld.

Zijn er nog andere merken/types waar ik met het vergelijkings shoppen eens naar zou moeten kijken? (zeker niet duurder, f5k is wel de max.)

Mocht een van jullie ervaringen met een van deze types hebben, dan hoor ik dat graag.

Joho.

P.S. Nog suggesties voor een stoel?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 11:15
Monitor weet ik zo nie maar die stoel wel :P

Je moet gewoon ff naar een meubelboer gaan voor zo'n directeurs stoel... zo'n leren.. die je ook 8terover ken kantelen enz.. super relaxed

• A3-D
  • Laatst online: 23:49
Aan de genoemde monitoren te zien heb je in ieder geval geen geldprobleem ;)

Ik heb zelf in dubio gestaan tussen de Sony G500 en de Iiyama Pro510.
Uiteindelijk gekozen voor de Iiyama en ik ben erg blij dat ik deze heb gekozen. Superscherp beeld en qua prijs een stuk gunstiger dan de Sony. Mijn advies: ga eerst kijken welke monitor je persoonlijk het mooiste vindt. Het kan best eens zo zijn dat je op een ander merk/type uitkomt dan dat je eerst in gedachten had.

Overigens moet EIZO wel super zijn, je betaald echter wel de hoofdprijs!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Goeie stoel kost net zoveel als een monitor :'(

Mijn vader heeft er eentje laten aan meten, zit echt goddelijk, maar kost 1500 piek. Als je bereid bent dat te betalen wil ik wel eens vragen waar hij die gehaald heeft.

Als monitor zou ik die Eizo nemen. Eizo is in het bedrijfsleven gewoon dé monitor, 100 Hz op een hoge res en toch strak beeld.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Goeie stoel weet ik zo niet. Moet je gewoon proberen en als ie dan lekker zit, moet je 'em meenemen. Ben zelf een paar uurtjes naar de Ikea gegaan en heb daar wat stoelen "gepast". De duurste stoelen zaten niet lekker (te zacht, te laag) in vergelijking met de stoel die ik nu heb. Hoge rugleuning, enige verstelbaarheid en armsteunen zijn wel handig. Na een maandje wachten had ik dan eindelijk m'n troon :)
Hij roelt vet en op deze stoel kan ik tenmniste een hele dag doorbrengen.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.at/gifs/0_produkte/nominell/nom_dreha01152.jpg
De mijne is overigens helemaal zwart.

Verwijderd

Mijn stoel heb ik op een zaterdag van mijn werk meegenomen. We waren net verhuist en iedereen heeft een nieuwe stoel gekregen.

stelen? nah... lenen >:)

Verwijderd

Bio wat was je kwijt voor dei kwele stoel?
vinny

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vinny:

"de NOMINELL bureaustoel met kantelmechanisme, hult bekleding, wielen en armleuningen wordt bij IKEA verkocht voor 299,- gulden (incl. btw)"

mvg,

werknemer van een groot Zweeds woonwarenhuis :) >:)

• joho
  • Laatst online: 17-07 22:16
Gehehe, de discussie loopt naar stoelen...
Heb ook high-end zitware gevonden. http://www.grahl.com/xellence6.htm

grx

Verwijderd

Monitoren, sorry daar kan ik je ook niet echt mee helpen.

Stoelen, ok. Stokke is een fijn merk. (www.stokke.nl) ze zijn wel redelijk prijzig, maar zitten echt heel fijn. Afbeeldingslocatie: http://www.stokke.com/new/images/duoloop.gif

Verwijderd

Die stoel van dat zweedse winkeltje ;) is ook te koop bij de Leenbakker, zelfde bedrag, zelfde uiterlijk, alleen.... die van de Leenbakker kan verder achteroverkantelen, en dat is toch wel erg lekker.

Die zweedse uitvoering heb ik op mijn werk, die Leenbakker uitgave hier thuis, en als ik moet kiezen.... toch maar de laatste!

Wacht ff, die zweden vragen 299, Leenbakker 199!

Verwijderd

Er is voor mij maar een stoel.

Niet goedkoop maar als je het vergelijkt met wat een computer kost valt het nog reuze mee.

Naam stoel : Savo
Leverancier o.a : Aspa
prijs : ƒ 1800 ex BTW

Voorkomt echt rugklachten

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.grahl.com/images/xellence6-line.jpg

das een 2 persoonsstoel (die middelste met 2 rugleuningen, of gewoon voor een gespleten persoonlijkheid :) :)

[/update]
ut zit niet mee ..
[/update]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
"de NOMINELL bureaustoel met kantelmechanisme, hult bekleding, wielen en armleuningen wordt bij IKEA verkocht voor 299,- gulden (incl. btw)"
Hmm, toen ik 'em kocht in maart/april kwam er nog 50 gulden armleuningen bij. Blijkbaar is ie goedkoper geworden.
Pagina: 1