Goedenavond,
Ik heb sinds gister een nieuwe laptop.
Een acer swift 3 SF314-54, met een I5-8250u, 4 GB soldered ram (2133 mhz volgens fabrikant, dat was de lock van het moederbord) en hier zat één vrij geheugen slot op.
Na uitvoerig contact met fabrikant, heb ik het volgende geheugen aangeschaft:
pricewatch: Crucial CT8G4SFD824A
Deze gister toegevoegd, en alles werkt na behoren.
De klantenservice vertelde mij dat hij dan die 2400 mhz naar 2133 zou terugschroeven, OK.
Hij pakt inderdaad de 8 GB module, en het systeem vertelt mij dat ik nu 12 GB heb geinstalleerd. OK.
ALs ik nu kijk naar CPU-Z, vind ik een aantal dingen raar.
Me dram Frequency schommelt de hele tijd tussen de 667 en de 1197.
Waarom ?
Ik snap niet zoveel van al de waarden, maar jullie ongetwijfeld wel. Ik voeg een plaatje toe met wat informatie, en misschien kan iemand van jullie mij uitleggen op hoeveel mhz mijn ram nu daadwerkelijk draait... ik snap het namelijk niet meer! Bij voorbaat dank!
Ik heb sinds gister een nieuwe laptop.
Een acer swift 3 SF314-54, met een I5-8250u, 4 GB soldered ram (2133 mhz volgens fabrikant, dat was de lock van het moederbord) en hier zat één vrij geheugen slot op.
Na uitvoerig contact met fabrikant, heb ik het volgende geheugen aangeschaft:
pricewatch: Crucial CT8G4SFD824A
Deze gister toegevoegd, en alles werkt na behoren.
De klantenservice vertelde mij dat hij dan die 2400 mhz naar 2133 zou terugschroeven, OK.
Hij pakt inderdaad de 8 GB module, en het systeem vertelt mij dat ik nu 12 GB heb geinstalleerd. OK.
ALs ik nu kijk naar CPU-Z, vind ik een aantal dingen raar.
Me dram Frequency schommelt de hele tijd tussen de 667 en de 1197.
Waarom ?
Ik snap niet zoveel van al de waarden, maar jullie ongetwijfeld wel. Ik voeg een plaatje toe met wat informatie, en misschien kan iemand van jullie mij uitleggen op hoeveel mhz mijn ram nu daadwerkelijk draait... ik snap het namelijk niet meer! Bij voorbaat dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Zhankou op 28-01-2019 22:35 ]