Factuurnummer verwijderen uit woocommerce e-mails

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
M'n vriendin heeft een webwinkel en ik wil graag het factuurnummer (order number) uit de e-mails halen die Woocommerce verstuurd nadat een klant een bestelling heeft gemaakt. Ze verkoopt namelijk ook via andere kanalen dan alleen haar webwinkel en om dubbele facturen te voorkomen, wil ze graag zelf de factuurnummers kunnen bepalen. Als het goed is, kan je in woocommerce ook handmatig bestellingen invoeren, maar dat wil ze liever niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
SmartFTP

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb overal op internet gezocht naar: remove "order number" woocommerce email template, en verschillende variaties daarop. Geen had het antwoord. Wel vind ik allerlei plugins waarmee je zelf de factuurnummers in woocommerce kunt bepalen. Maar dat zijn betaalde oplossing en toch niet helemaal wat ze zoek. Dan moet ze namelijk haar facturen bijhouden in zowel woocommerce als haar facturingsprogramma.

Ik ben aan het stoeien geweest met het bestand 'customer-processing-order.php', maar omdat ik daar niet genoeg vanaf weet, is het me niet gelukt om het via die route te bereiken. Zo heb ik bijvoorbeeld via een 'trial en error'-aanpak verschillende regels verwijderd, waaronder:
  • <?php /* translators: %s: Order number */ ?>
  • ( $order->get_order_number() )
Weet iemand hoe ik de factuurnummers uit de e-mails van woocommerce kan krijgen?

Hieronder is de code van customer-processing-order.php.

<?php
/**
* Customer processing order email
*
* This template can be overridden by copying it to yourtheme/woocommerce/emails/customer-processing-order.php.
*
* HOWEVER, on occasion WooCommerce will need to update template files and you
* (the theme developer) will need to copy the new files to your theme to
* maintain compatibility. We try to do this as little as possible, but it does
* happen. When this occurs the version of the template file will be bumped and
* the readme will list any important changes.
*
* @see https://docs.woocommerce.com/document/template-structure/
* @package WooCommerce/Templates/Emails
* @version 3.5.4
*/

if ( ! defined( 'ABSPATH' ) ) {
exit;
}

/*
* @hooked WC_Emails::email_header() Output the email header
*/
do_action( 'woocommerce_email_header', $email_heading, $email ); ?>

<?php /* translators: %s: Customer first name */ ?>
<p><?php printf( esc_html__( 'Hi %s,', 'woocommerce' ), esc_html( $order->get_billing_first_name() ) ); ?></p>
<?php /* translators: %s: Order number */ ?>
<p><?php printf( esc_html__( 'Thanks for your order. ', 'woocommerce' ), esc_html( $order->get_order_number() ) ); ?></p>

<?php

/*
* @hooked WC_Emails::order_details() Shows the order details table.
* @hooked WC_Structured_Data::generate_order_data() Generates structured data.
* @hooked WC_Structured_Data::output_structured_data() Outputs structured data.
* @since 2.5.0
*/
do_action( 'woocommerce_email_order_details', $order, $sent_to_admin, $plain_text, $email );

/*
* @hooked WC_Emails::order_meta() Shows order meta data.
*/
do_action( 'woocommerce_email_order_meta', $order, $sent_to_admin, $plain_text, $email );

/*
* @hooked WC_Emails::customer_details() Shows customer details
* @hooked WC_Emails::email_address() Shows email address
*/
do_action( 'woocommerce_email_customer_details', $order, $sent_to_admin, $plain_text, $email );

?>
<p>
<p>
<?php esc_html_e( 'Thanks!', 'woocommerce' ); ?>
</p>
<?php

/*
* @hooked WC_Emails::email_footer() Output the email footer
*/
do_action( 'woocommerce_email_footer', $email );

Beste antwoord (via vleppyniles op 29-01-2019 21:34)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:16
Waarom laat je het ordernummer niet gewoon in de mail staan? Een ordernummer (bestelnummer) is niet hetzelfde als een factuurnummer. Als je via het boekhoudprogramma dan een factuur verstuurd en die genereert een factuurnummer, dan kunnen die twee (bestelnummer en factuurnummer) gewoon naast elkaar bestaan.

WooCommerce verstuurt een bevestiging van de bestelling met bestelnummer. Je boekhoudprogramma verstuurt de factuur met factuurnummer. (en eventueel bestelnummer van WooCommerce als je die handmatig erbij kan zetten).

https://psnprofiles.com/RaemNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Vooropgesteld dat ik geen verstand van Woocommerce heb; Dit weghalen?

<p><?php printf( esc_html__( 'Thanks for your order. ', 'woocommerce' ), esc_html( $order->get_order_number() ) ); ?></p>

Echter betekent dat natuurlijk niet dat het factuurnummer niet bestaat, alleen dat je deze niet (in deze e-mail) toont. Je zal dus nog steeds dubbele factuurnummers kunnen krijgen lijkt me.

En als je zelf de factuurnummers wilt bepalen maar het niet handmatig wilt invoeren, hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Ik heb die regel verwijderd, maar het factuurnummer + datum staat nog in de e-mail die naar de klant wordt verstuurd.

De bestelling komt binnen in woocommerce en die neemt ze over in haar factureringsprogramma. Ze maakt in een andere programma de factuur en stuurt die daarna toe.

[ Voor 24% gewijzigd door vleppyniles op 28-01-2019 21:13 . Reden: Test regel verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Weet je wel zeker dat dit de juiste template is? Volgens de docs zijn er 11 e-mail templates:
https://github.com/woocom...ease/3.5/templates/emails

Het zou ook best eens customer invoice of customer completed prder kunnen zijn.

Je kan het controleren door in de template iets berkenbaars voor jezelf te plaatsen bijvoorbeeld 'Hi' vervangen door 'Dit is de juiste template' in:

<p><?php printf( esc_html__( 'Hi %s,', 'woocommerce' ), esc_html( $order->get_billing_first_name() ) ); ?></p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Ik heb het even getest en het is inderdaad het bestand customer-processing-order.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of woocommerce historische data bijhoudt maar mocht dat zo zijn:
Wil je het alleen voor nieuwe, toekomstige facturen verwijderen of ook voor alle bestaande facturen?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Voor alle nieuwe facturen is prima. De webwinkel is namelijk nog niet live dus er gaat nu nog niets mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je mag verschillende factuurnummers hebben volgens de belastingdienst.
Zolang ze maar opvolgend zijn.
Bijvoorbeeld:

webshop: WS201900001, WS201900002, etc.
en
fysieke winkel: FS201900001, FS201900002, etc.

of:
201900001, 201900002, etc.
en
201910001, 201910002, etc.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Klopt, daar gaat het ook niet fout. Ik wil alleen niet dat er een factuurnummer in de e-mail verschijnt die de klant ontvangt wanneer zij een bestelling plaatsen. Zij krijgen namelijk op een later moment in een aparte e-mail de factuur (met oplopend factuurnummer) toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
vleppyniles schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:36:
Zij krijgen namelijk op een later moment in een aparte e-mail de factuur (met oplopend factuurnummer) toegezonden.
Dat is toch veel te veel handwerk. Ik zou dat nooit doen.
En als je iets gebruikt zoals Afas, TwinField, etc. etc. kan je die koppelen via een API aan de webshop en is het ook opgelost.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
Het gaat trouwens om het ordernummer wat je ziet in WooCommerce, niet het factuurnummer.

Je moet denk ik in email-order-details.php zijn. Daarnaast nog even het ordernummer in het onderwerp weghalen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Fuwor op 29-01-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Ja, dat klopt: het gaat inderdaad om het order nummer. Ik ga eens in dat bestand kijken.

Additionele boekhoudkundige pakketten die gekoppeld kunnen worden aan woocommerce is voor haar op dit moment wat te veel van het goede. Het is iets maar kleins voor erbij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:16
Waarom laat je het ordernummer niet gewoon in de mail staan? Een ordernummer (bestelnummer) is niet hetzelfde als een factuurnummer. Als je via het boekhoudprogramma dan een factuur verstuurd en die genereert een factuurnummer, dan kunnen die twee (bestelnummer en factuurnummer) gewoon naast elkaar bestaan.

WooCommerce verstuurt een bevestiging van de bestelling met bestelnummer. Je boekhoudprogramma verstuurt de factuur met factuurnummer. (en eventueel bestelnummer van WooCommerce als je die handmatig erbij kan zetten).

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Ik denk inderdaad dat ik het zo maar ga doen. Dat is het meest eenvoudig.
Dank iedereen voor het meedenken! :)

Voor eenieder die ooit met ditzelfde probleem zit: met de gratis plugin 'WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips' kan je eenvoudig zelf simpele facturen maken en verzenden via Woocommerce in WordPress. Ideaal!

[ Voor 49% gewijzigd door vleppyniles op 03-02-2019 17:35 . Reden: Plugin vermelden ]

Pagina: 1