Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiuz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01 11:25
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijke koffiezetter waar ik lekker wat mee kan hobby-en op het gebied van domitica. Ik zou het tof vinden om een lekkere bak bonenkoffie te kunnen zetten op het moment dat mijn wekker nog net niet af gaat, of dat ik mijn Google Assistant kan vertellen dat ik zin heb in een bakkie. En ik heb het idee dat best wel wat mensen deze wens om mij heen wel delen.

Heeft iemand van jullie al een koffieapparaat in zijn netwerk hangen? Iemand die een goed idee heeft voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 15:25
ZWave controller, koffie klaar zetten in een machine die niet aan staat, aanzetten om 7:00?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:09
Via Google kom je een aantal machines tegen maar in alle gevallen moet je er toch zelf een kopje onder zetten. Ik vraag mij daarom af of een ‘slimme’ koffiemachine wel echt slim kan zijn, slimmer dan een klassiek koffiezetapparaat met timer die je in 1990 al bij de Blokker kocht.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:47

paQ

Bassiuz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:51:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijke koffiezetter waar ik lekker wat mee kan hobby-en op het gebied van domitica. Ik zou het tof vinden om een lekkere bak bonenkoffie te kunnen zetten op het moment dat mijn wekker nog net niet af gaat, of dat ik mijn Google Assistant kan vertellen dat ik zin heb in een bakkie. En ik heb het idee dat best wel wat mensen deze wens om mij heen wel delen.

Heeft iemand van jullie al een koffieapparaat in zijn netwerk hangen? Iemand die een goed idee heeft voor me?
(Nagenoeg?) Elke volautomaat zal spoelen wanneer hij wordt ingeschakeld. Dus dan heb je alvast het spoelwater in je kopje :+
De connected machines van Krups hebben een USB aansluiting verstopt zitten, Siemens volgens mij ook.
Sja, ik denk dat je zonder de servicesoftware daar ook niet zomaar even een bakje koffie kunt initiëren. En dan nog: je zit met het spoelwater...

De apps van Krups zijn volgens mij wifi, die van Siemens BT.

In het geval van een wifi verbinding zou je kunnen kijken of er een API is, en dan voor het slapen gaan de machine inschakelen en laten spoelen, en dan automatisch uitschakelen uitschakelen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 28-01-2019 21:04 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
De machines van Jura kun je met een controller aansturen via de service port.

https://community.home-as...jura-coffee-machine/26604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Nespresso heeft ze ook al langere tijd met de Prodigio serie.

[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 28-01-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Momenteel een projectje waar ik mee bezig ben, kwam hem toevallig tegen:

https://github.com/misteu/RPiCoffee/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Lijkt mij ook een toegevoegde waarde om dit onderdeel ook te kunnen automatiseren. Maar dan zal er inderdaad een "kopjes wisselaar" eromheen of gestapeld moeten zijn. M'n vrouw lust er namelijk ook wel 1 in de ochtend. En als er visite komt en ik het wil showen, mag hij er direct 4 zetten :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45
Ik heb een mugsy in bestelling staan. Ben benieuwd als die er is.. (www.heymugsy.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

overhyped schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:44:
Ik heb een mugsy in bestelling staan. Ben benieuwd als die er is.. (www.heymugsy.com)
Leuk project

Keep us posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:35

flexje

got-father

Volg dit ook ff

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45
paQ schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 05:07:
[...]

Leuk project

Keep us posted :)
als ik 'm heb zal ik een poging tot een review doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:29
Ik heb al enige poos Spinn in bestelling staan. Destijds via een crowdfunding campagne in dat project gestapt. De daadwerkelijke ontwikkeling gaat ongelooflijk traag en delivery is al enkele malen uitgesteld. Op basis van de laatste update hoop ik deze zomer het apparaat in huis te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

hutch schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:44:
Ik heb al enige poos Spinn in bestelling staan. Destijds via een crowdfunding campagne in dat project gestapt. De daadwerkelijke ontwikkeling gaat ongelooflijk traag en delivery is al enkele malen uitgesteld. Op basis van de laatste update hoop ik deze zomer het apparaat in huis te hebben
Duur grapje in de pre order. Ben benieuwd of het werkt.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik drink zelf geen koffie, maar de allerduurste Siemens koffiezetapparaten hebben Home Connect. Daarmee heb je een native app beschikbaar, maar er is ook een (uitstekende) plug-in voor OpenHAB te verkrijgen.

Wel even sparen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mijn vrouw wil(de) erg graag een "koffie" hoek (in combinatie met frisdrank enzv)

ik denk dat je best veel uitdagingen opzoekt
- water koken (direct uit de kraan) is nog je minste probleem
- koffie malen + filter (of pad/cup wisselen)
- beker eronder zetten
- afval water (naar riool)
Als je met suiker, melk(poeder), opgeklopte melk, co2 en frisdrank mix gaat rotzooien pff dan word het helemaal uitdagend.

Ik denk dat het meest makkelijk(e) is dat je een de drukknoppen van een apparaat via een arduino digitale/analoge poort koppelt zodat het gekozen apparaat denkt dat je de knop indrukt. En dat hij ook uitleest of je zelf fysiek hem indrukt .. en dus met een beetje slim programmeren kan je de dagenlijkse dingen wel automatiseren.
Spoelwater zou je met een "servo" en een "geleider" best kunnen afvangen automagisch daar zie ik niet veel problemen in ..
koffiebekers eronder, tja moet ook wel lukken

Echter als je een goeie thermoskan vult met koffie en dan daarna via een peristaltische pomp eruit pompt maar ja dan zit je met oude koffie :(

Maar ik denk in het dagelijks leven dat het best veel werk is voor relatief weinig plezier, je moet er alsnog naar toe lopen kan je beter het kopje eronder zetten en de knop indrukken denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 29-01-2019 15:14 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephilippa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 12:48
Leuk die dure Siemens en zo maar dan zit je dus nog steeds met t spoelwater.
Kun je dus leuk met je telefoon in de hand er een kopje onderzetten en op het knopje van de telefoon klikken voor een koffie 8)7
Kun je toch net zo goed op t knopje van t apparaat klikken? Domotica is leuk hoor maar het moet wel het leven makkelijker maken. Volgens mij is dit afdeling moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

paQ schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:02:
[...]

(Nagenoeg?) Elke volautomaat zal spoelen wanneer hij wordt ingeschakeld. Dus dan heb je alvast het spoelwater in je kopje :+
De Delonghi volautomaat spoelt ook als het aangezet wordt maar dat spoelwater gaat rechtstreeks naar de wateropvangbak onder het kopje. Het kopje blijft leeg.

Ik denk ook aan zoiets als arduino besturing met timer die op aanknop drukt en daarna op zet koffie knop drukt voor een kopje koffie.
Of voicecontrole door hard "KOFFIE" door het huis te roepen waarna arduino het koffieapparaat aanzet en koffie maakt. Of "ESPRESSO" roepen voor de espressoknop.

Niet te lang wachten anders wordt de koffie koud. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Blord schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:24:
[...]

De Delonghi volautomaat spoelt ook als het aangezet wordt maar dat spoelwater gaat rechtstreeks naar de wateropvangbak onder het kopje.

Ik denk ook aan zoiets als arduino besturing met timer die op aanknop drukt en daarna op zet koffie knop drukt voor een kopje koffie.
Of voicecontrole door hard "KOFFIE" door het huis te roepen waarna arduino het koffieapparaat aanzet en koffie maakt. Of "ESPRESSO" roepen voor espressoknop.

Niet te lang wachten anders wordt de koffie koud. :D
* vso zegt hmmm lekker bakkie koffie heb je gegeven (en de machine begint te pruttelen en door te lopen)
of "computer zet koffie " ipv elke keer als je koffie roept dat ding gaat pruttelen .. ga je wel erg hard door je koffie heen _/-\o_ tis maar een idee ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00
Leuk^ ga dit ook even volgen.
Ben zelf van plan om een inbouwkoffiezetter in de nieuwe keuken te nemen. 's-ochtends dat apparaat zelf even aandrukken is voor mij geen probleem. Ik zie echter meer toegevoegde waarde in de "coffee playlist"
https://www.home-connect....household/coffee-machines
Visite vragen wat ze willen drinken, heel simpel een lijstje maken in de app, 1 voor 1 de kopjes eronder zetten. Apparaat tapt de koffie's volgens het lijstje. Vervolgens uitserveren in de volgorde zoals je het hebt "opgenomen"

Is nu nog wel eens lastig wanneer je 8 man over de vloer hebt die even van wat lekkere koffie specialiteiten wil genieten. De meeste drinken wel 2-3 kopjes.

Mijn ervaring is dat je eigenlijk best wel wat handelingen moet doen met een semi-volautomaat,
-Water bijvullen
-Koffiebonen bijvullen
-Koffieresidu bakje legen
-Lekbakje legen

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:09
Fore! schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:34:
Lijkt mij ook een toegevoegde waarde om dit onderdeel ook te kunnen automatiseren. Maar dan zal er inderdaad een "kopjes wisselaar" eromheen of gestapeld moeten zijn. M'n vrouw lust er namelijk ook wel 1 in de ochtend. En als er visite komt en ik het wil showen, mag hij er direct 4 zetten :-).
Dat is naast alle oplossingen voor spoelen, restbak legen, etc. nog steeds het gemis als je via een App een kopje koffie wilt zetten. "Ik zet alvast een espressokopje onder de machine want als ik morgen wakker wordt hoef ik alleen maar de App te activeren. Maar dan hoop ik niet dat ik morgen ochtend ineens trek heb in een grote cappuccino...." Het blijft daardoor een halve oplossing, niet alles is automatisch.

Er zijn zakelijke koffiemachines welke eerst een plastic of papieren bekertje uitspugen als je hierop een selectie maakt. Richting een slimme koffiemachine voor thuis moet dit dan een soor van carousel worden waarin je een x-aantal kopjes naar wens kunt plaatsen. En waarbij de machine weet dat in de carousel kopje 1-4 voor espresso is, 5-8 voor Lungo en 9-12 voor Cappuccino, ik schrijf maar wat.
Wie weet is een ontwikkelaar ook al zo ver en komt dit t.z.t. als een mooie 60cm inbouwmachine voor in de keukenwand.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiuz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01 11:25
Mijn ideale apparaat zou deze zijn; de Gourmia WiFi https://www.amazon.com/Go...ilt-Grinder/dp/B07GZ2P2VD

Helaas, niet echt in Europa aan te komen 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:17
Bassiuz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:53:
Mijn ideale apparaat zou deze zijn; de Gourmia WiFi https://www.amazon.com/Go...ilt-Grinder/dp/B07GZ2P2VD

Je kan hem toch wel gewoon kopen?

$74.99
+ $59.31 Shipping & Import Fees Deposit to Netherlands

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
Bassiuz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:53:

Zoals @wodkabuikje hierboven al zegt: kan makkelijk ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rMfJ4UV.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:29
Bl4ckviper schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Duur grapje in de pre order. Ben benieuwd of het werkt.
De pre-order prijs is recent verhoogd. De eerste batches zijn tegen 50% van dat bedrag weg gegaan. Zodra dat ding geleverd is zal ik mijn bevindingen posten. Vond het idee dat je espresso en slow drip uit 1 machine kon krijgen erg cool. Meest interessante feature is het uploaden van 'recepten' waarbij temperatuur, maalgraad, RPM, water etc. als parameters kunnen worden ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Denk dat het wel wachten is op de fabrikanten die hun volautomaten maken met app. Native is toch prettiger dan zelf knutselen. :)
Pagina: 1