Minister: salderingsregeling voor zonnepanelen verdwijnt per

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik moet zeggen, na het artikel gelezen te hebben, vind ik de titel maar een sensatietitel en van de eerste paragraaf klopt er ook maar weinig van. De tweede paragraaf spreekt er namelijk 'opeens' over dat de regeling aangepast worden. Dit zou eerst gebeuren op 1 januari 2020, maar is nu een jaar opgeschoven. Dat is me nogal niet wat anders dan zeggen dat het helemaal stopt, zoals de titel en de eerste alinea dus wel suggereert.

nieuws: Minister: salderingsregeling voor zonnepanelen verdwijnt per januari ...
@Koekiemonsterr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ik zie niet in hoe de kop een 'sensatietitel' is. Feit is dat die regeling gaat verdwijnen. De eerste alinea is niets meer dan een feitelijke weergave van wat er gaat gebeuren. En ja, deze wordt ingeruild voor een nieuwe regeling, genaamd de terugleversubsidie, maar dat neemt niet weg dat die oude regeling verdwijnt. Ik heb alsnog in de lead even die vervanger genoemd, dan is dat nu nog duidelijker. Maar dat stond ook al in de rest van het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:47:
Ik zie niet in hoe de kop een 'sensatietitel' is.
Dan vraag ik mij serieus af of je wel weet wat je typt. Een stukje verderop typte je zelf nota bene:
Op basis van deze zorgen acht Wiebes het naar eigen zeggen niet meer haalbaar om de nieuwe regeling al per 1 januari 2020 in te voeren, zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Hij heeft 1 januari 2021 als nieuwe startdatum voor ogen.
Het gaat dus helemáál niet over afschaffing. In die zin is het dus wel degelijk een sensatietitel; het is immers gewoonweg niet waar. Wat voor naam er aan geplakt wordt, zij het salderingsregeling of terugleversubsidie, maakt daarbij natuurlijk niets uit. Bij beiden gaat het onderaan de streep nog altijd over dezelfde Euro's.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2019 18:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Tja zo kunnen we eindeloos een discussie voeren over wat in feite een taalkwestie is, of een discussie over wat je benadrukt. Het gaat wel degelijk over afschaffing, en tegelijkertijd de invoer van een nieuwe regeling. Salderen verdwijnt namelijk, dus hoe is dat géén afschaffing? Die regeling wordt ingeruild voor een andere regeling... Ik had ook kunnen zeggen: 'terugverdiensubsidie wordt in januari 2021 ingevoerd', maar ik denk dat nog niet iedereen precies weet wat er met die term wordt bedoeld. Dus heb ik het verdwijnen van het salderen als uitgangspunt genomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Koekiemonsterr op 28-01-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
De laatste zin uit jouw reactie hierboven omschrijft het dan toch perfect? Het veranderd, maar het verdwijnt dus niet. Zijn we het toch eens geworden. ;)

EDIT;
Nou ja, het was jouw laatste zin, ik doel dus op deze:
Die regeling wordt ingeruild voor een andere regeling...
Zie ook mijn reactie op de FP; er verdwijnt niets, het krijgt een andere naam en de regels van het spelletje gaan veranderen. Dat is alles wat er gaat gebeuren. Uiteindelijk komen dezelfde euro's uit hetzelfde potje.
Ik had ook kunnen zeggen: 'terugverdiensubsidie wordt in januari 2021 ingevoerd', maar ik denk dat nog niet iedereen precies weet wat er met die term wordt bedoeld. Dus heb ik het verdwijnen van het salderen als uitgangspunt genomen.
Zou je er terugleversubsidie van maken, zoals volgens mij iedereen het noemt, zit je er toch perfect op? :)

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2019 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56

Illusion

(the art of)

@Koekiemonsterr dat de regeling wordt afgeschaft/vervangen is in mijn ogen niet “het” nieuws. Het echte nieuws is dat de datum verschoven is.
Een titel als “afschaffen salderingsregeling (weer) een jaar uitgesteld” zou veel beter passen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Illusion schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:03:
@Koekiemonsterr dat de regeling wordt afgeschaft/vervangen is in mijn ogen niet “het” nieuws. Het echte nieuws is dat de datum verschoven is.
Een titel als “afschaffen salderingsregeling (weer) een jaar uitgesteld” zou veel beter passen.
Klopt, dat maar was ook mijn gedachte; dat is inderdaad het nieuws. Maar ik wilde daarbij wel de datum noemen, anders zegt het ook niet heel erg veel. Dus koos ik voor deze vorm, maar in de lead benoem ik het uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56

Illusion

(the art of)

Koekiemonsterr in "Minister: salderingsregeling voor zonnepanelen verdwijnt per"Koekiemonsterr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:20[/message]:
[...]

Klopt, dat maar was ook mijn gedachte; dat is inderdaad het nieuws. Maar ik wilde daarbij wel de datum noemen, anders zegt het ook niet heel erg veel. Dus koos ik voor deze vorm, maar in de lead benoem ik het uitstel.
verdwijnt per januari 2021
vervalt pas in 2021
Is nog korter ook :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1