Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv12773
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-08 00:51
Mijn vraag:

Excuses als dit topic in een andere categorie behoord, maar ik zie geen office/outlook categorie...

Hoe kan ik in hemelsnaam mijn 3000+ contactpersonen (die in de map users/xxxx/contactpersonen staan) importeren in outlook?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Outlook 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Het lukt als ik ze een voor een versleep, en vervolgens opsla... maar om dat meer dan 3000 keer te gaan doen :F

Beste antwoord (via rvdv12773 op 29-01-2019 23:11)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De map 'contactpersonen' heeft binnen Windows 10 een eigen Ribbon. Daar vind je een knop 'exporteren'. Je kan zo je contactpersonen in deze map exporteren naar een .csv-bestand, dat je dan vervolgens kan importeren in Outlook.
Werkt bij mij prima!

PS: je moet in het .csv-bestand de ; vervangen door , (met een teksteditor)!
Outlook verwacht een , als separator, en de contact-export gebruikt een ; als separator.

Je gelooft het niet...

[ Voor 31% gewijzigd door Witte op 29-01-2019 12:01 ]

Houdoe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rvdv12773 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:47:
Excuses als dit topic in een andere categorie behoord, maar ik zie geen office/outlook categorie...
De omschrijving van Client Software Algemeen zegt eigenlijk al genoeg.
In de Stuffis Generalis van de zachte waren kun je al je topics over clientside software kwijt. Serverside topics kun je beter in WSS plaatsen en topics met betrekking tot je OS kun je kwijt in WOS of NOS.
Outlook is niet echt server side software te noemen. Ik verplaats daarom je topic naar Client Software Algemeen.
Hoe kan ik in hemelsnaam mijn 3000+ contactpersonen (die in de map users/xxxx/contactpersonen staan) importeren in outlook?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Outlook 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Het lukt als ik ze een voor een versleep, en vervolgens opsla... maar om dat meer dan 3000 keer te gaan doen :F
Heb je ook al gedacht aan de import functie van Outlook zelf? Vraag gesteld aan Google? Gewoon domweg sleur en pleur van Verkenner naar je contacten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv12773
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-08 00:51
Dank voor de reply, ik heb het topic nu ook geplaatst in de juiste categorie.

Uiteraard heb ik gezocht in Google. Importeren lukt wel (als ik eerst de contactpersonen exporteer vanuit de map contactpersonen), maar als ik ze vervolgens importeer in Outlook dan worden alle velden in één veld geplaatst.

Het domweg slepen van alle contactpersonen naar Outlook resulteert in één contactpersoon in Outlook, met de overige 3000+ contacten in het notitieveld...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De map 'contactpersonen' heeft binnen Windows 10 een eigen Ribbon. Daar vind je een knop 'exporteren'. Je kan zo je contactpersonen in deze map exporteren naar een .csv-bestand, dat je dan vervolgens kan importeren in Outlook.
Werkt bij mij prima!

PS: je moet in het .csv-bestand de ; vervangen door , (met een teksteditor)!
Outlook verwacht een , als separator, en de contact-export gebruikt een ; als separator.

Je gelooft het niet...

[ Voor 31% gewijzigd door Witte op 29-01-2019 12:01 ]

Houdoe