Extra betrouwbare DNS-registrar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Kort geleden had een klant van mij een vervelend incident waarbij, door een fout van zijn DNS-registrar (een niet nader te noemen grotere/bekendere partij), zijn domeinnamen enkele uren compleet van het internet verdwenen waren. Slordig, maar extra pijnlijk was dat dit 'onderhoud' plaatsvond op een tijdstip waarop de helpdesk officieel niet bereikbaar is. Gelukkig kwam er toch op tijd een reactie, maar het gaf wel te denken.

Nu ben ik opzoek naar een partij die meer geschikt is om dergelijke bedrijfskritische infrastructuur bij onder te brengen. Daarbij denk ik aan technisch goed voor elkaar, maar met name ook een altijd bereikbare helpdesk. Bij voorkeur met een Nederlandse vestiging, tenzij een geheel buitenlands bedrijf er echt boven uitsteekt.

Met TransIP (voor zover ik weet de grootste) heb ik in het algemeen goede ervaringen, maar die lijken recent ook zo'n soort incident te hebben gehad (gezien een ander topic) en hebben weliswaar ruimere helpdesktijden, maar ook zeker geen 24/7. One.com biedt als een van de zeer weinigen wel support rond de klok, maar over hen lees ik hele wisselende verhalen. Een mogelijke conclusie zou kunnen zijn dat je er met DNS goed zit maar met hosting niet...?

Zelf DNS inrichten is me op dit moment nog een stap te ver. Ik zou ook niet weten of me dat geholpen zou hebben, want het waren de name servers die overgeschreven werden met de verkeerde. Uiteindelijk zal er toch altijd een registrar tussen moeten blijven zitten die de te gebruiken name servers bijhoudt...?

Mijn verwachting was dat er ook partijen moeten zijn die zich wat minder op de prijs richten en wat meer op de service, wat al een stap in de goede richting zou zijn, maar dat lijkt in de praktijk nog niet mee te vallen. Het hoeft echt geen 'nine nines' uptime te zijn, maar uren van een probleem afweten en daar niets aan kunnen doen is het andere uiterste.

Andere suggesties en/of ervaringen?

[ Voor 55% gewijzigd door Z-Dragon op 28-01-2019 17:20 ]

^ Wat hij zegt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zelf hosten?
Hiernaast ken ik eigenlijk geen Nederlandse partij welke 24/7 open is voor DNS vragen.

Wel kun je natuurlijk in zee gaan met praktisch elke MSP in Nederland welke contracten biedt met 24/7 support voor dit soort zaken. Veelal hosten die zelf hun eigen DNS ook en kun je je nameservers daar onderbrengen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Z-Dragon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:55:
Nu ben ik opzoek naar een partij die meer geschikt is om dergelijke bedrijfskritische infrastructuur bij onder te brengen. Daarbij denk ik aan technisch goed voor elkaar, maar met name ook een altijd bereikbare helpdesk. Bij voorkeur met een Nederlandse vestiging, tenzij een geheel buitenlands bedrijf er echt boven uitsteekt. Suggesties?
Op Tweakers is het verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Wat heb je dus zelf al gevonden en gedaan? Kun je dat toevoegen aan de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:07:
[...]

[mbr]Op Tweakers is het verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Wat heb je dus zelf al gevonden en gedaan? Kun je dat toevoegen aan de openingspost?[/]
Ik heb het wat uitgebreid, maar erg veel te vinden was er niet, en ik kan onmogelijk alle opties uitproberen, dus het gaat me ook om de ervaringen van anderen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Z-Dragon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:55:
....

Met TransIP (voor zover ik weet de grootste) heb ik in het algemeen goede ervaringen, maar die lijken recent ook zo'n soort incident te hebben gehad (gezien een ander topic) en hebben weliswaar ruimere helpdesktijden, maar ook zeker geen 24/7. One.com biedt als een van de zeer weinigen wel support rond de klok, maar over hen lees ik hele wisselende verhalen. Een mogelijke conclusie zou kunnen zijn dat je er met DNS goed zit maar met hosting niet...?

...
Wat voor een incidenten? Onderhoud op niet klantenservice tijden? Bedoel je dat?

[ Voor 4% gewijzigd door TwArbo op 28-01-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Host je zelf op een server PowerDNS / BIND als primaire DNS en laat je de tweede en derde DNS server bij TransIP. Deze syncen dan vanaf de primaire en serveren alleen maar wat er op de eerste DNS server is ingesteld.

Zo kan jij alleen een fout maken met records. Bij onbeschikbaarheid van primaire server zal er naar de tweede en derde gekeken worden.

https://www.transip.nl/kn...ip-nameservers-secondary/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Nu online
TwArbo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Wat voor een incidenten? Onderhoud op niet klantenservice tijden? Bedoel je dat?
Succesvol onderhoud (geen of minimale downtime) is geen probleem; met incident bedoel ik grote onbedoelde gevolgen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Z-Dragon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 03:20:
[...]

Succesvol onderhoud (geen of minimale downtime) is geen probleem; met incident bedoel ik grote onbedoelde gevolgen.
Hmm oké. Kan van TransIP er geen herinneren in het afgelopen jaar voor DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGutker
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06 17:26
Cloudflare is naast een site tweaking tool ook uitstekent (en gratis) te gebruiken als nameserver hosting.

De registratie kun je bij elke registrar onderbrengen en simpelweg de nameservers naar cloudflare brengen, dit is gratis en een zeer snelle en goede optie.
Pagina: 1