schroefjes en boutjes: meegeleverd of apart bestellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Met enige regelmaat vervang ik onderdelen in mijn eigen pc's of die van kennissen, zoals harde schijven of geheugen en dat gaat mij altijd goed af.
Nu ben ik van plan een eigen pc in elkaar te zetten en ik ben me inmiddels aan het inlezen op het DAA-forum en in de Pricewatch voor de minimaal benodigde componenten.
Wat ik echter mis in alle mooie componentenlijstjes, zijn de schroeven, boutjes en moeren waarme alle onderdelen vastgemaakt moeten worden. Hier is zoals bekend enorm veel variatie in, voor het moederbord, voeding, de schijven, videokaart, etcetera.
Moeten al die verschillende schroeven apart besteld worden, of zitten die (bijvoorbeeld) standaard bij een systeemkast? Zijn er aparte namen voor de verschillende soorten, of bestel je gewoon een zak pc-schroeven?
Ik heb echt geen idee en dat maakt me onzeker. Bovendien lees ik er nergens over op Tweakers, wat me het idee geeft dat het iets heel triviaals is.
Kan iemand mij verlichten?

Beste antwoord (via sam.vimes op 28-01-2019 19:30)

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Die zitten inderdaad standaard bij een systeemkast meegeleverd.

Ergens maak ik me wel een beetje zorgen als je deze vraag stelt en zelf een PC wilt gaan assembleren. Ik zou in ieder geval nog een paar youtube filmpjes erbij pakken en die even goed doorkijken (grote kans dat je dit dan ook al had geweten).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Die zitten inderdaad standaard bij een systeemkast meegeleverd.

Ergens maak ik me wel een beetje zorgen als je deze vraag stelt en zelf een PC wilt gaan assembleren. Ik zou in ieder geval nog een paar youtube filmpjes erbij pakken en die even goed doorkijken (grote kans dat je dit dan ook al had geweten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Eerste pc maken. Misschien verstandig een draadje in Desktop Aankoopadvies op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en verder zijn er gewoon ook webshops die schroefjes verkopen...
al is mijn ervaring ga even langs de plaatselijke winkel en vraag of ze wat schroefjes over hebben :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Rmg

SMSfreakie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:25:
en verder zijn er gewoon ook webshops die schroefjes verkopen...
al is mijn ervaring ga even langs de plaatselijke winkel en vraag of ze wat schroefjes over hebben :-)
De schroefjes zijn meestal geen probleem, bij de afstandsbusjes komen de problemen om de hoek kijken :Y) niet alle kasten gebruiken standaard lengtes. Daarom gewoon die bij je kast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Bij alle 5 à 6 PC's, die ik tot nu toe heb gebouwd, heb ik nooit tekort aan klein montagemateriaal gehad.
Wel gebeurt het dat er maar twee of hooguit drie setjes aansluitkabels voor drives worden meegeleverd bij MB's.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

Het duurt niet lang voordat je een paar jampotten vol van die dingen bij elkaar hebt. Mocht je tekort komen wil met een V&A oproepje vast wel iemand een jampotje aan je doneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Wow! Dat zijn een hoop nuttige antwoorden in een paar uur!
@DominoNL een keer moet toch de eerste keer zijn. Jouw suggestie om op YouTube te kijken was het triviale antwoord dat ik nodig had maar waar ik zelf volkomen overheen had gekeken.
YouTube associeer ik eigenlijk alleen met flauwe filmpjes die sommige WhatsApp-vrienden soms toesturen en met mijn kinderen die vroeger cartoons en videoclips zaten te kijken (ik ben de 50 gepasseerd :P), reden waarom ik eigenlijk nooit uit mezelf op YT kijk en er dus ook niet aan had gedacht voor instructievideo's.
Ik heb inmiddels even gekeken en je wordt inderdaad doodgegooid met instructies als je zoekt op "zelf pc bouwen".
Binnenkort komt er wel een draadje op Desktop Aankoopadvies denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Top! Ik bedoelde ook zeker niet te zeggen dat je het dan niet moet doen, maar er leek nog wat winst te behalen bij een goede/betere voorbereiding. Uiteindelijk is het allemaal niet zo ingewikkeld als je een beetje een idee hebt waar je op moet letten! In ieder geval heel veel succes en vooral plezier met bouwen!
Pagina: 1