Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 09:42
Recent ben ik begonnen met het “slim” maken van mijn huis en naast de verlichting leek mij de WTW een andere logische keuze. Mijn WTW (merk zal ik hier plaatsen als ik het thuis heb nagekeken) word momenteel aangestuurd d.m.v. een driestanden schakelaar.

Nu heb ik een Fibaro RGBW module tweedehands weten te kopen, echter kan ik nergens een duidelijke omschrijving vinden hoe dit aangesloten dient te worden. Er is een forum topic van 2 jaar geleden maar daar komt ook geen duidelijke conclusie uit.

Ik hoor graag als er iemand is die een soortgelijke setup heeft draaien en mij van informatie kan en wil voorzien.

Groeten,
Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
De drie standen schakelaar is 230V terwijl de RGBW module 12-24V is.
Dit gaat niet werken waarschijnlijk.
De RGBW module kan alleen wanneer er een 1-10V ingang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
Volgens mij is de drie standen schakelaar 10v, ik zal het vanavond even testen met een multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens in de documentatie of je WTW een seriële poort heeft.
Zender/Stork WHR bijvoorbeeld kan je de ventilatie regelen, ingangs en uitgangs temperatuur uitlezen en meer. Ook nog eens een stuk goedkoper dan z-wave oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
Hierbij het schakelschema van de WTW. Het gaat om een NedAir HR 300 LB met bypass.

WTW 3-standen

Ik heb geprobeerd met een simpele multimeter het voltage te meten, maar zonder succes. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door wicked_fool op 28-01-2019 18:42 ]