Waar vind ik geblokkeerde emailadressen in iOS12?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
Mijn vraag

Waar vind ik op een iOS12 device geblokkeerde emailadressen? Op iOS11 (missch. was het 10) had je in de mail applicatie 'voorkeuren' en daarin kon je emailadressen toevoegen of verwijderen aan de ongewenst/unwanted lijst. Maar in iOS12 zit dit nu blijkbaar anders in elkaar. Ik zit mij denk ik helemaal blind te staren en zie wat over het hoofd...

Relevante software en hardware die ik gebruik

iPad pro 2nd generation

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Mij helemaal gek gegoogled en vind dan mogelijkheden dat dit wss via contacten is gebeurd, maar daar zit het niet in. En uitleg die ik vind op websites en Apple zelf beschijven nog de 'oude' methode. Het is ook niet de 'flag' voor reclame want dan gaat de mail het mapje 'junk/reclame' in.

Kortom, ik kom er even niet uit en ben niet helemaal into iOS... ik zie iets over het hoofd en hulp is nodig.

Alvast grote dank voor de gouden tip.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tenzij je je iPad als mailserver hebt ingericht, is er al een kans dat een mail wordt geblokkeerd/geflagged op de mailserver waar je je spullen host zoals werk-server, Gmail, Outlook.com , whatever.

Het is efficienter om daar je controle te doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MAX3400 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:24:
Tenzij je je iPad als mailserver hebt ingericht, is er al een kans dat een mail wordt geblokkeerd/geflagged op de mailserver waar je je spullen host zoals werk-server, Gmail, Outlook.com , whatever.

Het is efficienter om daar je controle te doen.
Vergeten te vermelden, dat is uiteraard al gecontroleerd... het kan niet anders dan van het device komen.

Dit is ook te merken als de ipad uit staat en de medewerker in outlook aan het werken is, dan komen de mails gewoon binnen in de inbox... zodra de ipad aangaat en de mail synchroniseert dan wordt het naar de 'unwanted/ongewenst' map verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:34
Het betreffende emailadres opslaan in contacten en dan via instellingen, telfeoon kan je het contact blokkeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter36 op 28-01-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Wouter36 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:39:
Het betreffende emailadres opslaan in contacten en daar van uit kan je het blokkeren.
Zoals je in de topicstart kan lezen wil ik niets blokkeren, maar juist deblokkeren... en dit is niet via contacten geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:34
In die blokkeerlijst staat niks? In je junkbox staan ze ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
Even brainstormen: misschien kun je ook deblokkeren door een contact aan te maken voor ieder e-mailadres en verschijnt er opeens de optie "deblokkeren" bij het contact.

Als Apple puur de centrale interface heeft aangepast maar de data records nu alleen maar via contacten werkt, is dat wellicht toch een route om even te proberen.

Verder zoeken...

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicWing op 28-01-2019 16:05 . Reden: Was al geprobeerd ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Wouter36 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:45:
In die blokkeerlijst staat niks? In je junkbox staan ze ook niet?
Dat is nou precies mijn vraag... waar staat die blokkeerlijst in iOS12?

Ik wil je toch even vriendelijk vragen de topicstart eerst even goed te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het blokkeren van contacten in iOS:
"Je ontvang geen telefoongesprekken, berichten of FaceTime-gesprekken van personen op de blokkeringslijst."

Naar mijn idee moet je dus ergens anders gaan zoeken. Wellicht in de app die je voor het mailen gebruikt.

Dan heb ik over de volgende optie:
Instellingen | Telefoon | Blokkeer en identificeer bellers

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 28-01-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Cheesy schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:48:
Het blokkeren van contacten in iOS:
"Je ontvang geen telefoongesprekken, berichten of FaceTime-gesprekken van personen op de blokkeringslijst."

Naar mijn idee moet je dus ergens anders gaan zoeken. Wellicht in de app die je voor het mailen gebruikt.

Dan heb ik over de volgende optie:
Instellingen | Telefoon | Blokkeer en identificeer bellers
Zoals in de topicstart staat zit het niet in de contacten, daar is naar gekeken... en de standaard mail app wordt gebruikt op het apparaat, geen 3rd party app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Zoals in de topicstart staat zit het niet in de contacten, daar is naar gekeken... en de standaard mail app wordt gebruikt op het apparaat, geen 3rd party app.
Relax, ik reageer ook niet per definitie op jou, maar aan anderen in dit topic die het wél in de contacten zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
Ik ben wel deze tegengekomen:
https://www.lifewire.com/...-spam-in-ios-mail-1172544
How to Block Individual Email Senders on iPhone or iPad
Spam filters aren't perfect. If you end up receiving spam email in the iOS Mail app even after you mark the sender or email address as Junk, the best solution is to block the sender entirely. Here's how:

To block a sender or email address, tap Settings > Messages > Blocked > Add New and then type or paste in the sender's email address to block all email from that address. This same screen can contain phone numbers to block phone calls and text messages as well.
Wellicht dat daar nog iets staat? Ja het zegt "Berichten" maar je kunt er kennelijk ook e-mailadressen in zetten.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
AtomicWing schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:02:

[...]

Wellicht dat daar nog iets staat? Ja het zegt "Berichten" maar je kunt er kennelijk ook e-mailadressen in zetten.
Ik heb nu de ipad even niet meer hier, maar dit is een mogelijk optie... zodra ik het apparaat weer heb ga ik dit checken.

Rest mij nog wel de vraag waarom de mail app van ios niet meer een eenvoudige 'unwanted senders' lijst heeft zoals voorheen... of iig niet meer op een logische plek zoals vroegah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
AtomicWing schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:02:

[...]

Die website zag ik net ook en direct uitgeprobeerd. Je komt dan eigenlijk in dezelfde blokkeerlijst voor bellers.

Je kunt niet specifiek emailadressen toevoegen. Wel contacten waar een emailadres in staat. Ik vraag me sterk af of deze dan ook gefilterd worden. Dát kan ik helaas niet testen omdat ik de Mail app niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Een weekje later... gebruiker had niet eerder tijd.

Waarom de mail ineens naar de spamfolder werd verplaatst van die specifieke collega is nooit duidelijk geworden, maar inderdaad heeft het mailadres toevoegen aan de contactpersonen geholpen, de mail wordt niet meer als spam gezien.

Blijft toch een aparte manier op iOS... Android mail heb je gewoon een mooi lijstje waar je heel eenvoudig mailadressen aan kan toevoegen of verwijderen zonder dit eerst via contactpersonen te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij doet Mail.app dat als je het een keer naar Junk hebt verplaatst... Dat zou op moeten heffen als je het weer een keer terug naar de Inbox knalt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1