Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 00:16
De EM7680 is nu een paar dagen in mijn bezit, en de eerste paar dagen speelde hij alle video af dus zowel iso's als bekende containers mkv/avi en nu alleen nog maar iso's. Het zit niet vast op een enkele mkv met een obscure encoding van de video stream, geen enkele doet het meer. En van een aantal weet ik ook zeker dat deze eerder wel werden afgespeeld en nu ineens niet. Er verschijnt soms een foutmelding 'kan items niet vinden' maar ook in de logging staat niets.

Inmiddels heb ik al een harde reset uitgevoerd en de firmware een keer gedowngrade, maar hielp ook niets. Nu draait weer 8.2.1, de meest recente versie volgers de speler zelf.

De EM7680 is via HDMI op de receiver aangesloten en die weer op de tv. Het lijkt misschien iets met de audio stream te maken te hebben. Als ik een iso met 5.1 geluid afspeel komt er ook geen geluid uit de surrounds en worden die kanalen over de frontspeakers gestuurd.

De bestanden staan op een linux server met smb share. Maar ook daar is niets in de logging te vinden (en bovendien spelen de iso's wel goed af).

Uiteraard heb ik met diverse opties gespeeld, maar dat zelfs na een harde reset het probleem nog niet weg is verbaast me. Heeft iemand nog een suggestie? Ik heb de vraag ook uitstaan op het Eminent forum.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 18:57
Waar speel je de films mee af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
Dit is een speler met LibreElec en Kodi. Op andere devices speelt Kodi wel alles af. Zelfs de remote app welke gekoppeld is aan de EM7680 speelt alles af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
binbash2014 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:26:
[...]

Dit is een speler met LibreElec en Kodi. Op andere devices speelt Kodi wel alles af. Zelfs de remote app welke gekoppeld is aan de EM7680 speelt alles af 8)7
Dat weet ik want ik heb deze speler zelf, Kodi speelde niet alles af, maar SPMC deed dat wel.
EM7680 staat nu in de kast, in de doos, niks te doen. :|
Heeft Joyce al een antwoord gegeven op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
paulkokkie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Dat weet ik want ik heb deze speler zelf, Kodi speelde niet alles af, maar SPMC deed dat wel.
EM7680 staat nu in de kast, in de doos, niks te doen. :|
Heeft Joyce al een antwoord gegeven op het forum?
Na weer twee harde resets werkt alles weer perfect, maar ik heb geen idee waarom. Nu ga ik verder tweaken en voor elke stap een backup maken. Als ik er achter ben gekomen wat het probleem veroorzaakte zal ik dat nog posten.

Ter info de thread bij Eminent: http://opensource.eminent...iewtopic.php?f=192&t=3904

PS. Mijn laatste post daar is nog niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
binbash2014 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Na weer twee harde resets werkt alles weer perfect, maar ik heb geen idee waarom.
Leuk spul hé? Elektronica. :*) Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
Helaas, het probleem is niet weg en ik heb het weten te reproduceren. :-( Ik zal het verder maar op het Eminent forum voorzetten (zie bovenstaande link). Jammer is dat je posting daar pas na een etmaal verschijnt, maar ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
binbash2014 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:22:
Helaas, het probleem is niet weg en ik heb het weten te reproduceren. :-( Ik zal het verder maar op het Eminent forum voorzetten (zie bovenstaande link). Jammer is dat je posting daar pas na een etmaal verschijnt, maar ok....
Ja, erg snel zijn ze daar niet.Ik volg het daar verder ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Je posting gezien op het forum. Kan een samba versie hier mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
Akemi schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:33:
Je posting gezien op het forum. Kan een samba versie hier mee te maken hebben?
Denk het niet, want het werkte eerst prima met samba shares, totdat ik series liet scannen.

Inmiddels heb ik maar de 'workaround' genomen om alleen films en mp3 te laten indexeren/scannen en het overige kijk ik wel gewoon uit de bibliotheek folders. Er zit ook heel veel bij wat ik anders allemaal zou moeten renamen etc, ondoenlijk.

Zoals het nu werkt, is het een fantastisch kastje. En gezien de ondersteuning/community van LibreElec en Kodi wordt het alleen maar beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Wellicht met de nieuwe versie van LibreElec dat dit problem zichzelf oplost......
Pagina: 1