Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plafondventilator schakelmechanisme vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Android16
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-03 01:24
Beste mede-tweakers,

Van vrienden in Argentinie heb ik een plafondventilator gekregen, echter bij aankomst in NL blijkt het schakelmechanisme niet te werken. De ventilator heeft 2 fasen, 1 voor de ingebouwde lamp en 1 voor de ventilator zelf. Wanneer ik de fase van de ventilator onder spanning zet gaat de ventilator netjes op volledige snelheid draaien, dat werkt dus. Nu zou ik de snelheid van de ventilator ook graag weer kunnen regelen. De lamp doet het overigens ook als ik de andere fase onder spanning zet, maar daar kom ik verder wel uit, het gaat mij om het regelen van de snelheid van de ventilator.

Kapot schakelmechanisme:

Nu heb ik zelf dit gekocht:

Maar het lijkt dat dit niet voldoende is om de snelheid te kunnen regelen, er moeten nog iets van condensatoren tussen, klopt dat?

Het onderdeeltje van de 1e foto (CBB61) heb ik helaas niet kunnen vinden.

Hebben jullie een idee hoe ik dit in orde kan krijgen? Hartelijk dank alvast voor de reacties! _/-\o_

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Argentinië heeft wel gewoon 230V, 50Hz?

De schakelaar die je hebt gekocht is een driestandenschakelaar, in principe heeft elke stand een eigen draad die weer correspondeert met een instelling aan de andere kant. Oftewel, hier heb je niet zoveel aan. Deze doet het denk ik wel: https://www.conrad.nl/p/w...ntilator-78801-wit-560505

Conrad heeft ook IR-inbouwmodules, maar het moet net allemaal compatible zijn met elkaar.

Ik denk dat je meer geld aan het uitgeven bent aan dit soort aanpassingen dan een nieuwe ventilator van ~50 euro.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True