Toon posts:

linux ide raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor een MSI K7 T turbo R ide raid controller
zoek ik een linux (suse 7.0) driver.
Kennelijk bestaat dat voor een ata100 van promise.
Ik heb echter geen idee of dat werkt of niet.
Aangezien ik het spul nog moet kopen vraag
ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of dat er een linux driver bestaat voor een andere ide raid controller.
Alle info is welkom.

Verwijderd

Hij bestaat min of meer voor redhat versie's, helaas heb ik hem alleen nog maar werkend gekregen onder V6.2. (Kernel 2.0 oid)
Onder 7.1 helemaal nog niet. Als je wat meer over die promise controllers leest (zoeken via www.google.com/linux) Krijg je niet al te positieve recencie's.(o.a. dat het niet echt hardware raid is maar software) Misschien dat andere raid controllers beter geschikt zijn, maar merk en type, daar heb ik nog niet naar gezocht. (Overgestapt op linux software matige raid).

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Wat ik begrepen heb is dat je onder linux net zo goed software RAID kan doen, is nog goedkoper ook, kan met elke IDE controler namelijk. Zou me nix verbazen als Promise de code van 1 of ander software RAID project in een chippie heeft geflikkerd.

Dat windhoos geen software RAID kan, is voor Promise natuurlijk mooi meegenomen.

Ik ga 1 dezer dagen deze oplossing (software RAID onder linux dus) uitproberen, ik hou je op de hoogte van de resultaten.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
Of je koopt een echte RAID controller, zoals de 3ware escalade, met standaard Linux drivers

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA-> OM

• VlasBaard
  • Laatst online: 14-02 23:24
Promise RAID 1 (mirroring) werkt gewoon onder linux. RAID 0 (striping) werkt (geloof ik) alleen als je er niet van boot.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 19:25 schreef piloot het volgende:
voor een MSI K7 T turbo R ide raid controller
zoek ik een linux (suse 7.0) driver.
Kennelijk bestaat dat voor een ata100 van promise.
Ik heb echter geen idee of dat werkt of niet.
Aangezien ik het spul nog moet kopen vraag
ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of dat er een linux driver bestaat voor de een of andere ide raid controller.
Alle info is welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 20:33 schreef iGadget het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat je onder linux net zo goed software RAID kan doen, is nog goedkoper ook, kan met elke IDE controler namelijk. Zou me nix verbazen als Promise de code van 1 of ander software RAID project in een chippie heeft geflikkerd.

Dat windhoos geen software RAID kan, is voor Promise natuurlijk mooi meegenomen.

Ik ga 1 dezer dagen deze oplossing (software RAID onder linux dus) uitproberen, ik hou je op de hoogte van de resultaten.
Dat zou heel erg mooi zijn. Ik heb niet zo verschrikkelijk veel kennis van linux.
Ik weet dat er uiteraard scsi raid controllers zijn met linus drivers maar dat kost weer ff een poepie meer. Een windhoos servr trekt me niet zo!

• VlasBaard
  • Laatst online: 14-02 23:24
Werkt software-raid niet alleen van de niet-boot partitie ? Hoewel... als de support in de kernel zit, kan de rest van de schijf op zich gebruikt worden voor software raid natuurlijk.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1