Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Badrand opvullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10:54
Afgelopen twee weken heb ik de badkamer verbouwd en een bad geplaatst. Het bad staat in de hoek van de ruimte, waarbij een ombouw is gemaakt van ytong.

Onder de rand van het bad zaten een soort blokjes, tot daar heb ik het ytong gezet, zodat de blokjes daar op rusten. Nu blijkt dat de blokjes de tegelzetter in de weg zaten en die ze verwijderd heeft. Prima, maar nu leunt de rand van het bad dus door. Het bad zit reeds vast, dus even wat bijplaatsen gaat niet lukken.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, zodat de badrand niet meer zakt bij belasting? Ik zat zelf te denken aan pur of polymeer, maar omdat ik het maar één keer goed kan doen: wat denken jullie?

Alle reacties

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-04 20:36

painkill

Pain(k)(ill)

Tegelzetter wat tegels laten verwijderen zodat jij weer fatsoenlijk die blokjes, desnoods iets kleiner gemaakt, er onder kunt drukken? Tegelzetter zal toch ook wel snappen dat een bad ondersteund moet worden?

Mijn SNES verzameling!

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10:50

Amphiebietje

In de blubber

PUR is geen goed idee, want dat kan worden samengedrukt...

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:44
Amphiebietje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:46:
PUR is geen goed idee, want dat kan worden samengedrukt...
PUR gaat prima, als de rand maar voldoende ondersteund wordt.

In mijn vorige huis heb ik de hele rand opgevuld met PUR, daarna meteen flink wat gewicht in bad gelegd. Meerdere keren op die rand gestaan en echt nooit een probleem. Voordeel van PUR is ook dat het bad echt vast zit, op blokjes steunt hij alleen af

In mijn huidige badkamer werd bij de douchebak (V&B) origineel een bus PUR meegeleverd om onder de douchebak te spuiten, die zit ook prima vast.

weertenaar wijzigde deze reactie 31-01-2019 10:30 (6%)

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:11
als je pur gebruikt moet er dus wel gewicht in bad tot het uithardt en uitzet etc... laat ook wat kiertjes open, mocht het niet voldoende ruimte hebben om naar beneden uit te zetten, dan kom het uit de kiertjes...

• Rgerr
Welke pur (merk) wordt goed hard? Heb eens een busje van de OK gehad, dat was vrij zacht, kan ik mij herinneren.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:15

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Rgerr schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:50:
Welke pur (merk) wordt goed hard? Heb eens een busje van de OK gehad, dat was vrij zacht, kan ik mij herinneren.
pur moet je laten uitharden en dat kan lang duren, ik heb veel OK pur gebruikt en ik heb geen zachte plekken gemerkt

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Wedi-plaat (of Q-board bij de Hornbach), daar kan de tegelzetter ook meteen overheen tegelen.

• Da_mage15
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09:29
Ze gebruiken tegenwoordig ook een PUR (variant) waar je draagmuren mee kunt metselen. Die wordt op zich wel hard :-P

• Toppe
  • Registratie: januari 2004

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Rgerr
Om het topic een einde te geven: heb de badrand opgevuld met twee componenten montage pur. Badrand iets optillen met een schroevendraaier en op 4 plekken volgespoten. :) Geen beweging meer in te krijgen. Let wel met dat spul dat het enigszins uitzet, overtollig spul direct weghalen. Maar niet mee gaan lopen smeren, dat wordt een dikke bende. :')

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-04 19:13
Goed om te horen! Hoe is het verder afgelopen met de badkamer? Na de foto’s van de beunhaas uit je andere topic ben ik wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat 😊
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True