Ik heb ooit bij oplevering van mijn nieuwbouwhuis op zolder een tweede telefoonaansluiting laten plaatsen. Ik heb deze verder nooit gebruikt, maar nu wil ik ook wifi hebben op zolder met mijn adsl-abonnement (nlex). Er zijn natuurlijk meerdere manieren om dit te bereiken, maar zou een tweede modem-router op zolder aansluiten op de al bestaande telefoonaansluiting werken?
Vraag
Alle reacties
Nee gaat niet werken.
Ligt er telefoonkabel heen of gewoon utp? Want vaak trekt de installateur gewoon utp en dan kun je er een ander doosje opzetten voor netwerk.
Ligt er telefoonkabel heen of gewoon utp? Want vaak trekt de installateur gewoon utp en dan kun je er een ander doosje opzetten voor netwerk.
Nee want deze 2e aansluiting is een doorlus van de eerste gewoon paralel aangesloten. Als de kabel los zit in de leiding kan je hem wel gebruiken om een utp naar boven te trekken.
Mocht het echt een tweede ISRA punt zijn dan zou je een tweede abbo moeten afsluiten.
Mocht het echt een tweede ISRA punt zijn dan zou je een tweede abbo moeten afsluiten.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Waar loopt de aansluiting naartoe? Laten we daarmee beginnen, want wat @Frogmen al schreef. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je tweede lijn op de aop is aangesloten of op je (dsl-/kabel-)modem.
@Verwijderd welkom op Tweakers.
Je openingspost bevat momenteel wel heel erg weinig informatie waar we iets mee kunnen. Voeg even het volgende toe:
- Welke hardware gebruik je?
- Welke software gebruik je?
- Hoe zit het netwerk nu in elkaar?
- Wat voor kabels lopen er?
Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Je openingspost bevat momenteel wel heel erg weinig informatie waar we iets mee kunnen. Voeg even het volgende toe:
- Welke hardware gebruik je?
- Welke software gebruik je?
- Hoe zit het netwerk nu in elkaar?
- Wat voor kabels lopen er?
Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.