Directe link naar php zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:34
Hopelijk hier aan het juiste adres. Ik ben geen IT-er en dit is niet mijn website.

Deze website heeft een zoekfunctie (Rechercher rechts bovenaan), maar de resultaten van het zoeken komen niet in de link voor: https://www.expression-holds.com/search.php.

Wat ik graag zou willen is een link die direct naar het resultaat leidt. Een zoekterm is bijvoorbeeld "happy balls".

Ik gebruik Windows 10, Chrome.

Ik heb natuurlijk gegoogled en iets dergelijks geprobeerd: https://www.expression-holds.com/search.php?query=zoekterm

Is dit een kwestie van de juiste termen aan de link toevoegen, of zit achter de website gewoon niet de juiste code daarvoor?

Beste antwoord (via goldstriker op 28-01-2019 10:56)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
goldstriker schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:26:
Is dit een kwestie van de juiste termen aan de link toevoegen, of zit achter de website gewoon niet de juiste code daarvoor?
Dat laatste.

Het zoekformulier doet een POST (en het zoekveld heet keyword in deze website). Een https://www.expression-holds.com/search.php?keyword=zoekterm zou dan potentieel gewerkt kunnen hebben (GET) maar dat werkt niet.
HTML:
1
2
3
4
<form method="post" action="/search.php">
    <input type="text" name="keyword" class="field" placeholder="Rechercher" value=""/>
    <input type="submit" name="submit" value="OK" class="ok"/>
</form>
McKaamos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:30:
Als de code achter de pagina is gemaakt op POST variables, zal je nooit GET variables als substituut kunnen gebruiken.
Er zijn zat sites waar een POST/GET geen/weinig verschil maakt. Genoeg websites doen ofwel een fallback van de een naar de ander (POST->GET of vice versa) danwel gebruiken gewoon REQUEST. Of dat goed is, is vers twee. Maar het gebeurt volop. Deze site doet daar (zo te zien) niet aan. Waarmee je bewering dus klopt, daar niet van, maar je weet 't pas zéker als je 't hebt geprobeerd; my point being dat in het formuliertje method="post" wordt gebruikt niet zoveel zegt en ik vond dat die nuance even aangekaart moest worden :)

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 28-01-2019 10:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat laatste.
Er zit verschil tussen parameters in de URL versus parameters in de body van de request.
In PHP is dat GET-variables en POST-variables.

Als de code achter de pagina is gemaakt op POST variables, zal je nooit GET variables als substituut kunnen gebruiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
goldstriker schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:26:
Dat laatste.

Het zoekformulier doet een POST (en het zoekveld heet keyword in deze website). Een https://www.expression-holds.com/search.php?keyword=zoekterm zou dan potentieel gewerkt kunnen hebben (GET) maar dat werkt niet.
HTML:
1
2
3
4
<form method="post" action="/search.php">
    <input type="text" name="keyword" class="field" placeholder="Rechercher" value=""/>
    <input type="submit" name="submit" value="OK" class="ok"/>
</form>
McKaamos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:30:
Er zijn zat sites waar een POST/GET geen/weinig verschil maakt. Genoeg websites doen ofwel een fallback van de een naar de ander (POST->GET of vice versa) danwel gebruiken gewoon REQUEST. Of dat goed is, is vers twee. Maar het gebeurt volop. Deze site doet daar (zo te zien) niet aan. Waarmee je bewering dus klopt, daar niet van, maar je weet 't pas zéker als je 't hebt geprobeerd; my point being dat in het formuliertje method="post" wordt gebruikt niet zoveel zegt en ik vond dat die nuance even aangekaart moest worden :)

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 28-01-2019 10:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij