Toon posts:

Macbook Pro retina (2015) herkent geen enkele USB meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is al veel langer dat mijn mac een USB sick niet altijd direct herkende/ opende maar meestal was het een kwestie van nog een keer ( of 2 a 3 keer) opnieuw inpluggen en het ging weer maar nu vandaag doet niks het meer.

In finder bij niet lokale schijven komt hij niet te voorschijn.
Ik heb al gecontroleerd of alle vinkjes aan zijn, in systeemoverzicht gekeken of hij erbij staat . Mijn samsung staat er dan bij terwijl hij in usb is aangesloten. Een andere USB die het vorige week nog gewoon deed niet.

Al deze USB zijn enkel gebruikt op mijn mac en deden het ( zij het soms met meerdere keren opnieuw erin stoppen) gewoon altijd

Ook een PRAM reset gedaan. Niks lijkt te helpen
Zijn ze gewoon defect??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je verhaal is op z'n zachtst gezegd een beetje onduidelijk... wat is er nou precies aan de hand en wat heb je al geprobeerd? Welke USB stick(s)? Hoeveel? Wat gebeurt er precies (niet)? Al in andere computers geprobeerd? Altijd netjes verwijderd ipv zomaar losgetrokken? Etc. etc.

'Niks lijkt te helpen' zou betekenen dat wij ook geen hulp meer kunnen bieden... en dat is vast niet wat je probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eh.....zo als ik al schrijf, geen enkele USB stick doet het meer. Als je een USB in de USB poort stopt dan geeft hij hem niet aan in finder. Krijg geen foutmelding of iets. Hij maakt dus geen verbinding.
Ik heb verschillende geprobeerd, ook USB van mijn samsung telefoon etc

Ik heb heb momenteel geen andere PC waar ik het op kan uit proberen. Vorige week deden al deze UBS sticks het nog gewoon ( welliswaar soms na 3 pogingen), ook de USB stekker van de printer pakt hij niet.
Het lijkt dus alsof er niks is aangesloten.

Altijd alles netjes verwijderd

Ik bedoel met niks helpt dat ik de simpele stappen die ik online al heb gevonden heb geprobeert zonder resultaat. Gecheckt in finder of de juiste vinkjes er staan, in het systeem overzicht gecontroleerd bij USB of de USB daar wel zichtnaar is. Zoals ik al schreef geeft hij dan wel de samsung aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Heb je al met Apple support gebeld?
Op welke versie van MacOS draait je macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de chat geprobeerd maar support wordt niet ( meer ) ondersteund

MacOS Majave 10.14

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:10
Probeer eens een diagnostische test om Hardware-problemen op te sporen: https://support.apple.com/nl-nl/HT202731

Als daar niets uitkomt, dan zou je even in Recovery Mode kunnen opstarten en kijken met Disk Utility of de USB-sticks daar wel herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MelvinW schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:56:
Probeer eens een diagnostische test om Hardware-problemen op te sporen: https://support.apple.com/nl-nl/HT202731

Als daar niets uitkomt, dan zou je even in Recovery Mode kunnen opstarten en kijken met Disk Utility of de USB-sticks daar wel herkend worden.
Uit de diagnostische test komt niks ( ref ADP000)
Recovery mode gedaan maar weet niet goed wat ik dan moet doen. Iig in disk Utillity zie ik geen USB staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:47:
[...]

Uit de diagnostische test komt niks ( ref ADP000)
Recovery mode gedaan maar weet niet goed wat ik dan moet doen. Iig in disk Utillity zie ik geen USB staan
Als de USB-stick ook niet in Disk Utility in Recovery Mode komt te staan, dan denk ik toch dat je usb-poorten stuk zijn. Je zou even een afspraak kunnen maken bij een Apple Store of geautoriseerde serviceprovider zodat zij er naar kunnen kijken. Een Apple Store rekent geen servicekosten, maar een geautoriseerde serviceprovider doet dit mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

En als je iets anders (muis, tobo, externe hdd) in de usb aansluiting stopt, werkt het dan wel? Mss is je usb poort kapot?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

MelvinW schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:52:
[...]

...Je zou even een afspraak kunnen maken bij een Apple Store of geautoriseerde serviceprovider zodat zij er naar kunnen kijken...
Of bij een niet-geautoriseerde serviceprovider... :w

Maar eerst maar eens testen met een ander USB-apparaat. Misschien is dat ding wel gewoon kapot.

[ Voor 13% gewijzigd door rvanpruissen op 28-01-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niks lijkt het te doen....vermoed dus echt de USB poorten kapot
Is niet te repareren? Enkel vervangen?

Hoge kosten?
Ga wel eerst naar een service punt ermee. Bedankt iig voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:15
Als je Apple al hebt gebeld en support hebben afgewezen, lijkt het me dat je bij een AASP of Apple niet meer terecht kan.

Wellicht is iets als www.repear.it een oplossing? ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Geronimous schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:32:
Als je Apple al hebt gebeld en support hebben afgewezen, lijkt het me dat je bij een AASP of Apple niet meer terecht kan.

Wellicht is iets als www.repear.it een oplossing? ;)
Telefoonondersteuning is dacht ik alleen mogelijk zolang je nog fabrieksgarantie hebt. Bij een AASP of Apple Store kun je echter altijd terecht. Je hoeft alleen niet te rekenen op een gratis reparatie, tenzij het probleem onder een speciaal reparatieprogramma valt. Bij een Apple Store is de diagnose altijd gratis, een AASP vraagt hier vrijwel altijd geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
MelvinW schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:46:
[...]

Telefoonondersteuning is dacht ik alleen mogelijk zolang je nog fabrieksgarantie hebt. Bij een AASP of Apple Store kun je echter altijd terecht. Je hoeft alleen niet te rekenen op een gratis reparatie, tenzij het probleem onder een speciaal reparatieprogramma valt. Bij een Apple Store is de diagnose altijd gratis, een AASP vraagt hier vrijwel altijd geld voor.
telefonische ondersteuning en reparatieondersteuning lopen tegenwoordig vrijwel gelijk. Als ie Vintage is, kun je bij neen AASP of ARS ook niet meer terecht...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 12:02
Vintage? Met een 2015 Macbook kun je waarschijnlijk nog gewoon terecht bij Apple hoor. En anders zijn er genoeg niet officiele Apple repair punten die waarschijnlijk gewoon heel het IO board vervangen. Dit is vrij makkelijk te doen en het onderdeel kost tussen de 30/130 euro afhankelijk van welk 2015 model het is en waar je het koopt. (China/Nederland). Je kan ook gewoon een vraag advertentie plaatsen en kijken of er mensen zijn die het hier op tweakers voor je kunnen doen tegen een normale vergoeding (wil het ook nog wel doen als je in de buurt woont.)

Hierbij ga ik er natuurlijk wel vanuit dat de schade enkel op het IO board zit. Als het niet meer werkt door (vocht)schade ergens anders in je mac, wordt het een stuk moeilijker en duurder om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50

talin

ES-MA

geen enkele USB poort doet het meer, dat is hooguit onhandig maar toch erg.. onhandig.

wellicht eens een complete backup maken en dan een clean install?
baat het niet dan schaadt het niet.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@talin
De beste manier om te zien of ze nog wel *iets* doen is kijken in je Console of via Terminal je logs bekijken. Plug je een USB-stick in en je kernel geeft een melding, dan doen ze iig nog iets en is t mogelijk een softwareprobleem. Een andere maar minder betrouwbare manier van testen is voor de lol eens VMWare Fusion te installeren. Als je dan een VM start en je plugt een USB-apparaat in, dan vraagt die normaliter waar je hem wilt activeren. :P

@Geronimous Hm? Volgens mij is de telefonische support nog altijd beperkt tot 90 dagen tenzij je applecare hebt. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
WhatsappHack schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:47:
@Geronimous Hm? Volgens mij is de telefonische support nog altijd beperkt tot 90 dagen tenzij je applecare hebt. :P
Officieel wel ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is inderdaad eind 2016 aangeschaft ( model van 2015) dus fabrieksgarantie is verlopen ( vandaar geen gratis ondersteuning telefonisch of chat)

Vind het persoonlijk wel erg onhandig en ook niet te verwachten dat na een goede 2 jaar de USB poorten niet meer werken. Had van een Mac wel langere levensduur verwacht ( ok de rest werkt alles prima nog.....)
Waterschade is er zeker niet, nooit iets mee gebeurt.

Ik ben zelf niet zo heel erg handig met computers, kan wel wat en heb ook wel het een en ander geprobeert maar via console of terminal logs bekijken zegt mij zo niets

Woon in Nijmegen, zal eens kijken of er een officeel apple store in de buurt is. Na laten kijken is kosteloos begrijp ik? Heb hem zelf online gekocht nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:34

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:56:
Hij is inderdaad eind 2016 aangeschaft ( model van 2015) dus fabrieksgarantie is verlopen ( vandaar geen gratis ondersteuning telefonisch of chat)

Vind het persoonlijk wel erg onhandig en ook niet te verwachten dat na een goede 2 jaar de USB poorten niet meer werken. Had van een Mac wel langere levensduur verwacht ( ok de rest werkt alles prima nog.....)
Dat mag je ook zeker verwachten. Daarom zou ik toch een beroep doen op de "garantie"; je apparaat is net iets ouder dan twee jaar en in Nederland is het zo geregeld dat je mag verwachten dat een product een normale gebruiksduur meegaat. Wat die duur dan is, wordt in het midden gelaten en verschilt natuurlijk per soort product, maar van een laptop van +/- 2.800,- mag je een langere levensduur dan twee jaar verwachten.

Zodra er 6 maanden na aankoop zijn verstreken, ligt de bewijslast bij de consument. Mijn advies is daarom om terug te gaan naar de leverancier waar je de laptop hebt gekocht en niet zomaar een AASR binnen te lopen; de oorspronkelijke leverancier kun je namelijk nog om de oren slaan met de Nederlandse wetgeving omtrent de conformiteit van een product.
Waterschade is er zeker niet, nooit iets mee gebeurt.
Apple bouwt detectoren in zijn producten die registreren of het product in aanraking is geweest met vocht. Die detecotrs reageren helaas ook op omgevingsvocht (dus niet alleen op een omgestoten glas water).
Woon in Nijmegen, zal eens kijken of er een officeel apple store in de buurt is. Na laten kijken is kosteloos begrijp ik? Heb hem zelf online gekocht nml.
In Nijmegen heb je alleen Xando in de Molenstraat (schuin tegenover de ingang van Passage Molenpoort), maar dat is geen AASR (alleen een reseller). Probeer het eerst bij de oorspronkelijke leverancier vóórdat je een ander er naar laat kijken en beroep je op je consumentenrechtenAls dat niet werkt, ga dan naar de Apple Store in Amsterdam, Den Haag of Utrecht (Nijmegen <> Amsterdam CS is 90 minuten met de trein; ik doe het dagelijks).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem bij coolblue aangeschaft, gisteren contact gehad maar zij zeggen doodleuk, je 2 jaar garantie is verlopen. Heel zuur dat het net een maand erover heen is maar 2 jaar is 2 jaar.
Mag hem opsturen ( en dan dus 3 weken kwijt, kan echt hem echt niet zo lang missen ivm werk en studie) en kosten zijn voor mijzelf

Ga ik nog even uitzoeken, heb toch wel iets meer recht, levensduur verwachting van een macbook is echt wel langer dan 2 jaar.
Wellicht naar shop in Utrecht maar
Pagina: 1