Upgrade bestaande 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:00
Ik zou graag mijn surround set upgraden, met name de Center speaker en satelieten.

Huidige setup / Ruimte
4.5x4.5m living met in elke hoek 1 satteliet tegen plafond lichtjes naar beneden geheld (living en eethoek afgescheiden door kleine muur (oude dubbele deur die we groter hebben gemaakt) met aansluitend eethoek, totale afmeting is 4.5x9.5m)
TV in het midden van de kamer met center speaker

Receiver - Denon X1000
Sub - Boston Acoustics ASW250
Center, Satelieten van oude Logitech Z-5500 reeks

Momenteel heb ik wat op het oog van Boston acoustics 2ehands
1 set met 2x a26 en 1x center speaker
1 set met 4x a23 en 1x a225c

Budget nieuw zou +- 500-600eur voor alles zijn?

Had Q acoustics op het oog maar vind deze iets te groot uitvallen met hun 30cm diepte...

[ Voor 10% gewijzigd door Hanzzzie op 28-01-2019 09:38 ]

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Maar wat is de vraag dan precies :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Zie eerste regel :P

Center speaker en satelieten upgrade, rest is OK

Eventuele Tips naar merken of aanraders voor prijs/qualiteit dat niet te bombastish is maar toch mooie sound zou geven :)

[ Voor 51% gewijzigd door Hanzzzie op 28-01-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 14:24

M14

De eerste regel
Ik zou graag mijn surround set upgraden, met name de Center speaker en satelieten.
is een wens. Geen vraag ;) ... En ik heb ook geen flauw idee wat je nu hebt of wat je wil.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
:D :D

Goh, het klinkt absoluut niet slecht.
maar het kan natuurlijk wel altijd beter he..
De satelietjes van de Z5500 set (pricewatch: Logitech Z-5500 Digital) zijn zeker niet slecht maar ook niet vergelijkbaar met dedicated hifi satelieten/centerspeakers

momenteel lijkt mij het interessantst de set met 4x boston acoustics a23 en 1x boston acoustics a225c van 2j oud en 250eur compleet, deze zijn compact en reviews zijn toch vrij positief over de kleine A reeksen van boston acoustics als ik het zo lees?

verder weet ik wel geen andere merken in prijs/kwaliteit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hanzzzie op 28-01-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb ook veel positiefs gelezen over de a-reeks van BA. Denk dat dat absoluut een upgrade is vanaf je Logitech-setje. Jamo, Canton, JBL en Teufel hebben in jouw budget ook 5.0 / 5.1 speakerpackages.

Of zelf los samenstellen met bijv. Kef, Monitor Audio, Q Acoustics, Klipsch, Dali, Magnat, etc.

Alle bovenstaande zijn dedicated speakermakers die ook in jouw prijsrange aanbod hebben.
Eventueel zou je er ook nog voor kunnen kiezen om eerst 2 frontspeakers te kopen en dan door te sparen voor een center en de achter-/zijspeakers.

Als je besluit om voor losse onderdelen te gaan, ipv een speakerpackage, is het nog van belang om te weten dat de fronts en center van hetzelfde merk en uit dezelfde serie zijn. Dit vanwege hoe het bij elkaar klinkt. De effectspeakers (achter, zij, hoogte, subwoofer) mogen gerust van andere merken zijn.

Het beste advies met speakers is trouwens om eerst zelf te luisteren. Ze klinken namelijk allemaal anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 28-01-2019 14:11 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Feit, daar ik het setje vond voor een leuke prijs 2e hands ( nieuw tevens ook 700eur ) vond ik het wel leuk, is op anderhalf uur rijden dus valt goed mee om dit af te halen...
Denk dat ik voor deze prijs niet veel kan misdoen.
Vraag me af if ik het hard zou merken om 2x a26 als front en 2x a23 als rear te zetten of 4x a23 te gebruiken

Q Acoustics heb ik bekeken maar deze zijn enorm groot (vooral diepte).
Rest van de merken hun 'design' vind mijn vrouw niet echt tof (meer klassieke)

[ Voor 12% gewijzigd door Hanzzzie op 28-01-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Hier ook een 5.1 setup met de Boston A-serie; 2x A25 als front, A225C als center en 2x A23 als rears. Bevalt nog steeds erg goed! Eerst had ik ook A25's als rears, maar die zijn i.v.m. de WAF ingeruild voor de A23's. Ik heb het verschil daarin eigenlijk niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Het zullen de a23 rondom worden... Vrouw kreeg bijna een attack toen ik begon over 26cm diepte van de a26😁😁

Zal in ieder geval beter klinken als nu met de logitech z5500 restanten van 12-13j terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanzzzie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:53:
Het zullen de a23 rondom worden... Vrouw kreeg bijna een attack toen ik begon over 26cm diepte van de a26😁😁

Zal in ieder geval beter klinken als nu met de logitech z5500 restanten van 12-13j terug
Als je vrouw een klein autootje wilt dan zal je wellicht bij een Fiat 500 uitkomen, maar krijgt je vrouw ook daar al "een attack" van probeer dan eens de micro versie van de Fiat 500.
Je zult echter snel merken dat dat achter het stuurtje van geen kanten past. :+

Hetzelfde heb ik met de A23, het is een aardig ding voor in een kabouterbos, maar eigenlijk past het meeste geluid er maar slecht in. :)
Als zelfs een compacte A26 al niet meer kan, dan houdt het snel op.

Er staan regelmatig fraaie M25's op MP zoals deze.
De M25 is de allerkleinste speaker uit de M-serie, maar die serie sla ik beduidend hoger aan dan de instap A-serie waar je nu naar verwijst.

Voor het formaat komt er uit de M25 een heel behoorlijk geluid en hij is dit geld zeker waard.
Ik zou liever de grotere vloerstaanders uit die serie kiezen, maar dan lijkt bij jou een absolute no-go te zijn.

Misschien moet je ze wel eens proberen te beluisteren, dan begrijp je meteen waarom speakers soms wat groter moeten zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
I know maar krijg het er toch niet in bij dr jammer genoeg.
Denk dat de a23 ook al een mooie upgrade zal zijn icm de center

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hanzzzie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:10:
I know maar krijg het er toch niet in bij dr jammer genoeg.
Tjee man, je hebt het echt niet getroffen, zelfs ik word hier al verdrietig van. _/-\o_
Ik zou meteen weer aan het daten slaan en thuis alleen nog maar een geel hesje dragen. :+
Denk dat de a23 ook al een mooie upgrade zal zijn icm de center
De A23 is misschien een leuk ding achter de bank in een 5.1 surround, maar als cruciale frontspeaker blijft dit een schrille doperwt.
Dit mini-formaat blijft wringen, zelfs als je er een subwoofer bij plaatst.

Heb je die lieverd van je wel eens meegenomen naar een fatsoenlijke luistersessie, zodat zij met eigen oren de verschillen kan horen??
Als dát niet mild maakt, weet ik het ook niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Ze vind het nu al dik Ok 😥😥😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hanzzzie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:05:
Daarom meenemen. Audiowinkel, jurk kopen, lekker uit eten. En dan beslis jij wat er in huis komt. 😄

Het gaat echt om oren openen. Als je het verschil eenmaal gehoord hebt....

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 29-01-2019 13:10 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Probleem is ook dat zelfs ik owv diepte niet weet hoe eventuele a25 qua diepte (23cm vlak tegen de muur wat niet ok is...) Ook niet zo zie zitten om mooi te verwezelijken ( zal dadelijk foto toevoegen )
Mss koop ik ng eens een setje van MP geniepig :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik ben gewoon met papier en plakband bezig geweest en het neergezet om de maat te laten zien.
Ben overigens ook uitgekomen op 4x A23 en 1x A223c (was een set hier toen 2e hands op tweakers) alleen de sub was er niet bij (was al bij me bekend en hadden we toen ook geen plek voor).
Ben een zeikerd qua geluid, maar vind het op dit moment prima. Tuurlijk zouden de fronts van mij naar een A25 of 26 mogen, maar dat gaat hem ook niet worden. Misschien ooit nog speakers aan het plafond voor atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
https://ibb.co/8Kspt16

Miur van tv is 4m breed. Diepte is 4.5m dus...
Muurtje waar tv staat is 20cm diep

[ Voor 5% gewijzigd door Hanzzzie op 29-01-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Thanks arunia, idem hier eigenlijk, als ik een langer meubel had ging het perfect naast de TV, de tv is eigenlijk 4cm breder dan het meubel :D (en kan opzich niet anders door de wand (oude schouw) waar hij tegen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Np, wij liepen er ook tegenaan, we hebben wel al een tijd een brede tv meubel. Laag en breed. Maar de diepte van de speakers is dan gewoon geen gezicht. Vloerstaanders zou kunnen, maar wordt dan links en rechts krap op de vloer omdat de woonkamerdeur er naast zit en aan de andere kant dan verwarming e.d.
Heb pas wel speaker houders besteld voor aan de muur omdat we een bank besteld hebben die niet een diepe achterkant heeft. Daardoor moeten de speakers opgehangen worden. Voorheen stonden ze recht op de bekisting van de rugleuning zelf.

Qua WAF, ach het is geven en nemen. Zou best een dedicated ruimte willen hebben of vloerstaanders, maar aan de andere kant, dan kom je daar ook te weinig. Terwijl we wel weer vaak beneden op de bank zitten. Aan de andere kant mag ik ook heel veel en heb ik nu een deel van de zolder als computerkamer en straks de gehele zolder als mancave. hoop stiekem dat mijn vrouw haar hobby daar ook wil doen, dan kan ik wat meer game tijd achter de pc hebben. Niet dat ze nu nee zegt, maar vind het zelf gewoon vervelend. Heb liever dat ze dan op stap is of sporten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Welja... hier ook, heb normaal dit jaar een grotere bureau voor mezelf (+/- 4x5 in de achterbouw ver van keuken/living dus kan lawaai maken) voor wat VR in te spelen ook :D
(nu L vormig met weinig plek in de 4e slaapkamer) :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hanzzzie op 29-01-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanzzzie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:05:
Ik vrees dat dit een gevalletje is van "onbekend maakt onbemind". 8)

Kijken en luisteren dus met deze dwingende dame. _/-\o_
Niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2019 06:03 ]

Pagina: 1