Ik ben in bezit van een laptop Dell XPS L502X bouwjaar 2011 en zit in dubio om deze te behouden of te vervangen door een desktop. Gezien de CPU (Intel Core i5) en gisteren vervanging HDD voor SSD (Samsung 860 EVO 250GB) ben ik tevreden.
Wat me stoort of wellicht een kwestie van wennen is, is het verschil in resolutie tussen mijn laptop en die van het werk. De XPS heeft een resolutie van 1366x768 (WXGA Wide) in tegenstelling tot mijn HP van het werk 1920x1080. Sinds mijn upgrade van Windows 7 naar Windows 10 lijkt het erop dat alles "groter" wordt getoond. Dit kan ook komen doordat ik de Dell al een tijd niet meer heb gebruikt en zo erg gewend ben geraakt aan de HP. Eigenlijk is dat de enige reden om te denken aan vervanging, tenzij het makkelijk is op te lossen?
Wat ga je met je laptop doen?
Bedoeld voor surfen, e-mailen en Office.
Wat is je budget?
€200,- voor een laptop niet realistisch en dus overstap naar desktop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal niet of nauwelijks worden verplaatst. Als ik mijn huidige laptop kan behouden zal deze worden misbruikt als desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Goede ervaring met Dell en HP, maar sta ook open voor alternatieven.
Wat me stoort of wellicht een kwestie van wennen is, is het verschil in resolutie tussen mijn laptop en die van het werk. De XPS heeft een resolutie van 1366x768 (WXGA Wide) in tegenstelling tot mijn HP van het werk 1920x1080. Sinds mijn upgrade van Windows 7 naar Windows 10 lijkt het erop dat alles "groter" wordt getoond. Dit kan ook komen doordat ik de Dell al een tijd niet meer heb gebruikt en zo erg gewend ben geraakt aan de HP. Eigenlijk is dat de enige reden om te denken aan vervanging, tenzij het makkelijk is op te lossen?
Wat ga je met je laptop doen?
Bedoeld voor surfen, e-mailen en Office.
Wat is je budget?
€200,- voor een laptop niet realistisch en dus overstap naar desktop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal niet of nauwelijks worden verplaatst. Als ik mijn huidige laptop kan behouden zal deze worden misbruikt als desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Goede ervaring met Dell en HP, maar sta ook open voor alternatieven.
[ Voor 11% gewijzigd door Rmorren op 28-01-2019 10:01 ]