Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• The-Priest-NL
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Ik zoek een?
GPU, en het moet een AMD zijn, Bedoeling is om o.a. Anthem hierop goed te kunnen spelen op 2560x1080 en dat ik voorlopig weer een "paar" jaar vooruit kan.

Wat is je budget?
Tot ongeveer €300,- Meer hoeft mijn inziens ook niet gezien de specs van de rest van het systeem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja AMD en ik zit zelf te denken aan een RX480/RX580/RX590 meer heeft volgens mij weinig nut gezien de rest van de specs van het systeem.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

• Intel Core i7 3770S Ivy Bridge 22nm Technology
• 16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 784MHz (10-10-10-27)
• ASRock Z77 Pro4-M
• AMD Radeon HD 6870 Series 1GB
• LG 29EA93 (2560x1080@60Hz)
• 232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB
• Cooler master 500W modulair (type moet ik mijn kast ff voor openschroeven)

Ik heb bovenstaande systeem mid 2012 samengesteld om voorlopig klaar te zijn. Het systeem is me jaren (6,5) trouw van dienst geweest alleen het laatste jaar merk ik dat ik nieuwere games eigenlijk niet echt meer kan spelen (duh) en dan voornalmelijk vanwege de GPU.

Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor AMD en wil dat merk dan ook graag trouw blijven (reden dat de CPU wel een intel is omdat dat destijds de beste bang for the buck was en AMD niet echt competitief was.
Ik had eigenlijk al eerder de GPU een update willen geven maar ja toen was er iets met crypto mining waardoor de prijzen echt niet leuk meer waren.

Maar nu zijn de prijzen weer aardig genormaliseerd dus tijd voor een update *O*

Ik ben geen diehard gamer maar mag graag een spelletje spelen (Diablo 3, SupCom, Terra Mythica, Mass Effect reeks) maar games die ik de afgelopen tijd wilde proberen (Tomb Raider, Assasins Creed en eerdaags Anthem) gaan het toch echt niet doen op de oude 6870 ;( Daarnaast veel bezig met Docker, CentOS, etc.

Reden dat ik aan de RX480, RX580 of RX590 zit te denken is omdat de prijs netjes is en omdat het gezien de rest van het systeem volgens mij geen nut heeft om naar Vega te kijken of toch nog te wachten op Navi.

Ik hoop dat jullie mij nog van informatie kunnen voorzien betreffende mijn keuze of misschien toch een andere AMD kaart aanraden.

Alvast bedankt voor de moeite in ieder geval.

The-Priest-NL wijzigde deze reactie 28-01-2019 09:21 (1%)
Reden: Voeding toegevoegd

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Alle reacties

• Grijs
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20-08 00:58

Grijs

Een blikje in de water..

Ik denk dat op 2560x1080p een RX590 een goede keuze zou zijn. die resolutie zal je RX580 echt gaan pushen, vooral met een game als AC.
Welke PSU heb je trouwens?

Grijs wijzigde deze reactie 28-01-2019 09:04 (9%)

..Zo is natuur!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:53
Ik heb zelf de I7 3770k met een r9 290x 4GB. En dat vergeleken met een i5 8400 met een rx580 8GB gaf 2 frames per seconde verschil ten nadele van mijn systeem in de heaven benchmark. Een upgrade voor jou met een rx590 zou erg goed moeten zijn.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• The-Priest-NL
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Grijs schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:02:
Ik denk dat op 2560x1080p een RX590 een goede keuze zou zijn. die resolutie zal je RX580 echt gaan pushen, vooral met een game als AC.
Welke PSU heb je trouwens?
Heb de voeding toegevoegd, zal zo ff de kast openschroeven :)
Ik heb zelf de I7 3770k met een r9 290x 4GB. En dat vergeleken met een i5 8400 met een rx580 8GB gaf 2 frames per seconde verschil ten nadele van mijn systeem in de heaven benchmark. Een upgrade voor jou met een rx590 zou erg goed moeten zijn.
@Arunia Arunia thanks zat ook te kijken naar wat oudere kaarten inderdaad, maar leek mij niet zinniger als de gelinkte kaarten.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True