andere betaalmethodes marktplaats van verkopers betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.844 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op marktplaats verschillende advertenties van vrouwen die hun ongewassen en gedragen slip of string verkopen. Natuurlijk heel gek maar er schijnt een markt in te zijn met veel vraag en ook redelijk veel aanbod.

Uit onderzoek heb ik bij verschillende verkopers gedaan alsof ik interesse had, en gevraagd of ik z'n gedragen string kon kopen en naar me te laten opsturen.
Dit was allemaal prima, en merk dat de vraagprijs zo tussen de 15-22 euro zit gemiddeld.

Echter als ik vroeg naar welke bankrekeningnummer ik het kon overmaken, kreeg ik altijd een alternatieve betaalmethode aangeboden van de verkoper. De ene wou het via een externe link betaald hebben waarop je op de officiele site (geen phishing kan ik duidelijk oordelen met mijn kennis) van ING kwam met een betaalverzoek die ik dan vervolgens met mijn bank kon betalen, de ander wou het via PayPal overgemaakt hebben, en weer een ander wou dat ik een paysafecard kocht en haar de code daarvan gaf waarna ze het zou opsturen.
Wat ik ook aanbood, van directe bankoverschrijving tot marktplaats betaalverzoek, de verkopers willen hoe dan ook geen gebruik maken van mijn methodes, en zolang het niet via hun weg ging wouden ze het niet door laten gaan.
Verdacht dus als je het mij vraagt!
Ook waren deze accounts altijd pas maar net actief, een paar dagen of hoogstens paar weken, wat het vertrouwen ook niet vergroot!

Mijn vragen:

Vraag 1: Wat zou een reden kunnen zijn dat deze verkopers kosten wat het kost niet de gebruikelijke manier van betalen accepteren zoals directe bankoverschrijving of marktplaats betaalverzoek?
Ik weet als je iemand bankrekeningnummer hebt dat je dan ook automatisch zijn/haar naam kan achterhalen, en met zoiets gênants als gedragen stringen snap ik de discretie.
Maar is dat ook zo met de marktplaats betaalverzoek methode? Kan daarmee ook de verkopers zijn naam en bankrekening nummer achterhaald worden door de koper?

Vraag 2: Hoe zit het op marktplaats als de koper betaald heeft maar niks toegestuurd heeft gekregen? Heb je met betaalmethodes als paysafecard, externe ING betaalverzoek en directe paypaloverschrijving sowieso al geen kans meer om in dat geval zoon malafide verkoper aan te klagen, of zijn de kansen vergelijkbaar met als je een directe bankoverschrijving, of marktplaats betaalverzoek doet?
Van paysafecard zou ik niet verrast zijn dat je dan minder kans hebt overigens.

Vraag 3: Zou het kunnen zijn dat het op marktplaats verboden is gedragen strings te verkopen en dat dus een reden van dit alles kan is? Je ziet overigens op de advertenties geen naakte dingen, wel misschien enigszins seksueel overkomende afbeeldingen van een string/slip om iemands billen heen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 23:33 . Reden: er kwam nog een 3e vraag in me op. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In gevallen zoals dit zou ik zeggen om te voorkomen dat mensen achter de naam van de verkoopster komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:21:

Mijn vragen:
Vraag 2: Hoe zit het op marktplaats als de koper betaald heeft maar niks toegestuurd heeft gekregen? Heb je met betaalmethodes als paysafecard, externe ING betaalverzoek en directe paypaloverschrijving sowieso al geen kans meer om in dat geval zoon malafide verkoper aan te klagen, of zijn de kansen vergelijkbaar met als je een directe bankoverschrijving, of marktplaats betaalverzoek doet?
Van paysafecard zou ik niet verrast zijn dat je dan minder kans hebt overigens.
Ga er bij een banktransactie van uit dat je niks terug krijgt. De kreet Nederland fraudeland bestaat niet voor niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 27-01-2019 23:33 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wie zegt dat het vrouwen zijn en niet een 40 jarige kerel met een businessplan.

En zwart geld wil je niet op je rekening hebben dacht ik zo, geen idee hoeveel ze er versturen maar als dat in de tientallen per week loopt lijkt mij ook sterk dat je bij de KVK kan inschrijven als ''gebruikte slipverkoper''

En dan nog als het echt een vrouw is zou je dan willen dan een slipsnuiver weet wie jij bent en in eens voor je deur staat met een bosbloemen.
Kijk alleen maar naar die sex advertenties op TV (als ze nog bestaan dunno) daaronder stond altijd ''fictieve profielen geen fysiek contact mogelijk'' omdat er niet genoeg schone jonge dames zijn die de hele dag zitten te sms'en.

Genoeg redenen te bedenken waarom ze niet via bank en enigszins traceerbare betaalwijzen willen werken.

En Marktplaats, tikkie en alle banken geven niet zomaar de gegevens achter een rekening op en zeker niet voor 25 euro aan gebruikte slips.

[ Voor 32% gewijzigd door 42dpi op 28-01-2019 00:20 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
Volgens mij heb je wel interesse in een gedragen slip _O-
Zo'n advertentie kom je echt niet vanzelf tegen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dwarlorf schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:29:
[...]

Ga er bij een banktransactie van uit dat je niks terug krijgt. De kreet Nederland fraudeland bestaat niet voor niets.
Goed om dat ook weer te weten!
42dpi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:32:
En wie zegt dat het vrouwen zijn en niet een 40 jarig kerel met een businessplan.

En zwart geld wil je niet op je rekening hebben dacht ik zo, geen idee hoeveel ze er versturen maar als dat in de tientallen per week loopt.

En dan nog als het echt een vrouw is zou je dan willen dan een slipsnuiver weet wie jij bent en in eens voor je deur staat met een bosbloemen.

Genoeg redenen te bedenken waarom ze niet via bank en enigszins traceerbare betaalwijzen willen werken.
Dat het eventueel toch kerels zijn dacht ik ook aan, maar omdat mensen geen zwart geld op hun rekening willen hebben had ik nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Aggressor schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:37:
Volgens mij heb je wel interesse in een gedragen slip _O-
Zo'n advertentie kom je echt niet vanzelf tegen... :D
Er staat zoveel weird shit op marktplaats van helderziende tot Gebruikte slips

Vraag maar eens aan een vrouw die ooit schoenen of andere kleding die geuren opvangen wat hun ervaring was in de reactie die ze kregen daarop.

''Hoe lang heb je ze gedragen''
''Is het gewassen''
''Gebruikte je ze ook tijdens sport?''
Ect ect ect.

Ik heb Marktplaats avonturen inbox zit vol met vrouwen die dit soort printscreens naar mij stuurde dat ik ook eerst dacht WTF! maar het bestaat, ik post ze niet eens wat het zijn er nog al veel.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Schaam jij je überhaupt niet om dit onderwerp aan te maken? Wat een vies mannetje moet je zijn, als je gedragen strings op marktplaats zit te kopen en dan ook nog op Tweakers er een topic over aanmaken.

Lijkt mij trouwens een lucratieve handel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:53:
Schaam jij überhaupt niet om dit onderwerp aan te maken? Wat een vies mannetje moet je zijn, als je gedragen strings op marktplaats zit te kopen en dan ook nog op Tweakers er een topic over aanmaken.

Uit de TS:
Uit onderzoek heb ik bij verschillende verkopers gedaan alsof ik interesse had...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Schaam jij überhaupt niet om dit onderwerp aan te maken? Wat een vies mannetje moet je zijn, als je gedragen strings op marktplaats zit te kopen en dan ook nog op Tweakers er een topic over aanmaken.

Lekker volwassen reactie weer. Als hij dat wil, laat hem lekker.

Ik zou het niet vertrouwen. Ze weten dat je
uit schaamte en omdat het om relatief weinig geld gaat, toch geen aangifte gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik zie ze wel eens langs komen op Marktplaats, hoor. Er is blijkbaar een markt voor. Gok er gewoon op dat deze slipjes door mannen worden gedragen en dan beetje parfum er op en verkocht worden.

@Verwijderd In de ideale wereld zou je aan de deur mogen komen, waarop ze haar slipje uit doet en deze aan jou geeft, waarna jij afrekent . Helaas :P

Edit: Volgens mij is regel 3 van toepassing. Maar.. MP heeft ook een rubriek voor contact, enzovoort. Zou me niet verbazen als dat gebruikt wordt voor verkapte prostitutie

[ Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 28-01-2019 00:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ivysaur schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:03:
Gok er gewoon op dat deze slipjes door mannen worden gedragen en dan beetje parfum er op en verkocht worden.
Of ze worden niet gedragen maar er pist even een kerel overheen :P Dat iemand zoiets zou doen zou mij niets verbazen en die gast lacht zich helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:59
Schaam jij je überhaupt niet om dit onderwerp aan te maken? Wat een vies mannetje moet je zijn, als je gedragen strings op marktplaats zit te kopen en dan ook nog op Tweakers er een topic over aanmaken.

iedereen die een beetje op internet surft heeft hier wel is van gehoord. het op marktplaats opzoeken is dus niet zo raar. kopen daarintegen.. (ieder zijn/haar ding natuurlijk)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is gast nog slimmer en stuurt die helemaal niks op en zijn account verdwijnt met de noorderzon.

Ik had laatst gelezen dat er juist veel oplichting plaats vindt met gênante dingen gezien men daarvan geen aangifte durft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivysaur schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:03:
Ik zie ze wel eens langs komen op Marktplaats, hoor. Er is blijkbaar een markt voor. Gok er gewoon op dat deze slipjes door mannen worden gedragen en dan beetje parfum er op en verkocht worden.
PilatuS schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:20:
[...]

Of ze worden niet gedragen maar er pist even een kerel overheen :P Dat iemand zoiets zou doen zou mij niets verbazen en die gast lacht zich helemaal kapot.
Ik weet niet goed hoe ik dit op moet schrijven zonder compleet debiel te klinken maar volgens mij hebben jullie niet helemaal in de gaten om welke geur het hier precies gaat 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit zijn vragen waar de verkopers van dit soort producten een beter antwoord op heeft dan wij.

Gezien ik hier geen constructieve discussie uit zie komen, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.