Q Acoustics vs Klipsch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben op zoek naar meningen/ervaringen over een 5.1 Q Acoustics of Klipsch surround systeem.

Op deze moment heb ik nog geen hifi systeem, maar ik wil een Denon X2500H receiver kopen. Hierbij zou ik een 5.1 surround systeem willen kopen.
Heb al enkele Q Acoustics speakers gehoord (3020, 3050i afzonderlijk niet tesamen), hier was ik zeer tevreden over. Daarom dacht ik aan een systeem met de 3020 x2, 3050i x2, 3090C en nog een woofer (want heb gelezen dat de QA woofer niet super is en heb deze niet gehoord).
Langs de andere kant heb ik ook een Klipsch 5.1 systeem gehoord (weet niet exact welke modellen het waren, maar ik denk..) : R12SW, R15M x2, R25C en R820F x2. Dit systeem had ook echt een mooie en volle klank.

Nu heb ik de twee systemen niet vlak na (en naast) elkaar kunnen beluisteren, dus is het bij mij wat moeilijk om de keuze te kunnen maken. Nu wilde ik hier al wat meer informatie inwinnen, terwijl ik een winkel zoek waar beide sets aanwezig zijn om te kunnen vergelijken.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21
Luisteren en uiterlijk zullen het voor je moeten doen denk ik .

Ik heb de meeste van jou genoemde Klipsch producten en die heb ik gekocht vanwege de prijs en uiterlijk (vind ze wat stoerder vanwege de koperkleur) subwoofer ben ik ook zeer over te spreken voor de prijs.

Let op, Amazon heeft vaak veel betere prijzen.

Maar de q acoustics lees ik veel goeds over, dus ik denk niet dat je een foute keuze kan maken :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Luisteren is inderdaad het beste advies. En liefst inderdaad terwijl je ze direct na elkaar kunt horen om te vergelijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je ze alletwee goed vindt, kies dan op uiterlijk of iets anders dat je aanspreekt. Dat lijkt me belangrijker dan kiezen op basis van iemand anders zijn mening.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
Ja, zal ik zeker doen. ‘T Is echter dat ik jullie mening vraag, omdat ik de sets nog niet naast elkaar gehoord heb. Heb gepland om deze dit weekend eens te gaan beluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Logisch dat je dat doet natuurlijk, maar speakers zijn gewoon zo persoonlijk dat aanraden erg moeilijk is. Voorbeeld wat ik vaker aanhaal: toen ik me had ingelezen voordat ik op luistersessie ging, dacht ik dat ik Kef of B&W zou gaan kiezen. Lovende reviews van professionals en thuisgebruikers; passend in mijn budget en ik vond ze er prima uitzien. Met die gedachte ben ik gaan luisteren. Toen ik echter tijdens beide luistersessies ook andere merken hoorde, vielen Kef en B&W ineens tegen. Niet omdat ze niet goed zouden zijn, maar omdat ik in vergelijking andere speakers (i.d.g. Focal) veel mooier vond. Verschillende mensen hier op Tweakers, zweren bij het geluid van Focal, net als ik. Terwijl als je de topics bekijkt er veel meer mensen hier zijn die Dali, Kef, Klipsch, Q Acousitics, B&W, Jamo, JBL, Monitor Audio, etc hebben. Puur een kwestie van smaak. Ik ben overigens jarenlang heel gelukkig geweest met een 5.1-setje van Medion gekocht bij de Aldi. Budget + smaak = perfecte speaker.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 30-01-2019 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geforce660
Ik heb inmiddels de Denon X2500H gekocht en heb gekozen voor Klipsch speakers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inteltweaker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-08 15:33
Welke klipsch speakers en hoe klinken ze?
Pagina: 1