Welke game headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• genexxa
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb een Razer ManOwar maar ben op zoek naar een andere gaming headset.

Mijn voorkeur gaat uit naar wireless maar als het blijkt dat bedraad toch beter is laat in deze voorkeur vallen

Wat wil/zoek ik?
1 een headset die goed over je oren zit en kever langere tijd mee kan gamen zonder last van je oren te krijgen.
2 niet te zwaar aanvoelen op je hoofd
3 goed geluid. Nu is goed geluid voor iedereen anders maar het moet helder en natuurlijk klinken. Voorkeur is dat je het geluid wel kan aanpassen dmv bv software.
4 de mic moet goed zijn. Ik moet duidelijk verstaanbaar zijn en natuurlijk klinken. Voorkeur onderdrukking van omgeving geluiden.
5 indien wireless moet hij aan de volgende eisen voldoen:
- min 12 meter wireless verbinding
- lange accuduur of meerder accu's.
6 budget ergens tussen de 0 - 350 euro

Nogmaals mijn voorkeur gaat uit naar wireless maar geluid kwaliteit van mic en koptelefoon blijft het belangrijkste.

Ben erg benieuwd naar wat jullie mij aanraden.

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou naar de pricewatch: Steelseries Arctis 5 Zwart of pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart kijken. Ik heb de 5, die bevalt mij prima. De bass is wat minder, maar aan de andere kant eigenlijk ook niet storend. Wil je per se meer qua geluidskwaliteit e.d. kan je de versie met de DAC nemen, maar geen idee hoe daar de ervaringen mee zijn, dus dat zul je even met reviews op moeten zoeken.

Reviews:
productreview: Steelseries Arctis 5 Zwart review door Foritain
productreview: Steelseries Arctis 7 Zwart review door Foritain
Beiden van @Foritain, dus eigenlijk gewoon goede, uitgebreide reviews.

Nog een toevoeging; Ik heb bij Steelseries leren oorkussens gekocht (€15,-) en dat had ik eerder moeten doen, die maken de headset echt veel fijner en er 'lekt' veel minder geluid.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2019 22:56 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Cheers voor de tag, maakt het wat makkelijker ;)

Arctis 5/7 zijn idd leuk. Vind de HyperX Cloud Alpha nog altijd zo'n beetje de fijnste draadloze all-rounder die er is (pasvorm top, geluid goed, mic goed, accuduur 2x beter dan de concurrentie)
https://azerty.nl/product...s-gaming-headset-over-oor

Geluid is dan alleen niet aanpasbaar via software, wat dat betreft 'past' de Arctis 7 binnen al je voorwaarden.

Met 350 euro past de Arctis Pro Wireless nog net binnen je budget, die is wel vet. Maar je moet wel makkelijk over geld praten om er 2x meer aan uit te willen geven dan de cloud flight/arctis 7.

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:55
Ik ben eigenlijk van mening dat alle gaming headsets boven de ± €100,- wel goed zijn en alles daarboven meer uitkomt op persoonlijke smaak. Ik raad je dan ook aan om gewoon is langs te gaan bij een winkel en daar is het één en ander te gaan checken.

Zelf heb ik trouwens de pricewatch: HyperX Cloud Alpha. Subliem stereogeluid, detachable boom-mic (i.p.v. dat build-in gebeuren bij bijvoorbeeld de Steelseries) en een mooie prijs.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Een copy-paste met alsnog geen eigen inzet is natuurlijk niet de bedoeling :X. Ik laat je topic nu maar open omdat er al wat reacties zijn, maar dit is dus niet hoe het werkt...