Radeon-Instellingen opent niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Allen,

ik zit met een probleem waar ik maar niet uit raak. Ik heb vandaag 2 nieuwe RX580 kaarten in de computer gestoken. Ik kwam van een R9. Alles ging vlot en super, de pc gaat aan als niets. Ik kon perfect in de Radeon-Instellingen, crossfire settings goed zetten enzo. Geen problemen... Na een paar uurtjes kreeg ik de melding dat er een nieuwe update beschikbaar was, de 19.1.2, deze geïnstalleerd. Dan willen rebooten en vanaf daar gaat het mis. Na de reboot bleef de pc "hangen". De muis gaat eerst héél traag en daarna komt er geen respons. Hard reset gedaan. Dan gaat het wel goed. Echter kreeg ik toen de melding in de trend van Wattman heeft wegens een fout de default opties gekozen.

Nu kan ik dus niet meer in Radeon-Instellingen. Rechtermuisknop en klikken op Radeon-Instellingen laat alleen het blauwe "draaiende" Cirkeltje zien. In de tray dubbel klikken doet helemaal niets.
...
Systeem: Windows 10 - 64bit. I5 processor met 24 gig RAM. 2x XFX RX580 8gb.
...
- Ik heb reeds gebruik gemaakt van AMD Cleanup Utility in safe mode. Daarna de 19.1.1 terug proberen te installeren. Gaat allemaal goed, echter kan ik nog steeds niet in de instellingen.
Daarna de 19.1.2 er boven geïnstalleerd. Nog steeds hetzelfde verhaal.
- Daarna terug in safe mode zonder internet verbinding gebruik gemaakt van het Guru3D programma om alle drivers en dergelijk te verwijderen. Dan na reboot (Met de hdmi kabel op de onboard Graphics card) terug alles geïnstalleerd. Nog steeds niets...
Ik krijg ook weer dat hij hangt net na het opstarten. (Na een harde reset doet hij het dan weer). Maar nog steeds geen mogelijkheid om Radeon-Instellingen te openen.
Beetje verder gezocht en ook de optie uitgezet om na het herstarten automatisch weer de geopende programma's te openen.
Alles nog eens opnieuw gedaan, ook in safemode dan de display adapters verwijderd, de map C:\AMD verwijderd. Opnieuw frisse install. Niets nog steeds hetzelfde probleem.
...
Nu zit ik dus een beetje met m'n handen in het haar |:( Ik weet niet meer wat te doen... Het rare is dat alles perfect werkte nadat ik de kaarten er instak. Na de update enkele uren later liep het mis...

Hebben jullie enige tips of hulp?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

wat gebeurd er als je 1 video kaart verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:15
Is je voeding wel toereikend genoeg?

Verder zou ik proberen eerst je drivers werkend te krijgen met maar 1 videokaart ipv 2, als dat werkt dan proberen de 2e er bij te zetten?

Al met al zijn deze problemen die je omschrijft wel de reden dat tegenwoordig steeds minder mensen gebruik maken van meerdere GPU's, dus als je nog terug kunt naar 1 sterke GPU dan is dat zeker aan te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Nope, net hetzelfde probleem. Ik krijg Radeon-Instellingen niet meer open. Alles opnieuw gedaan met een single card. Niets...

Voeding lijkt me ok. Deze zit er in: pricewatch: Corsair AX860

Ik heb overigens 3 RX580 kaarten liggen en bij alle 3 alles opnieuw geprobeerd.
Geen geluk.

Na iedere verse installatie van 19.1.1 zegt hij wel na de reboot steeds "Default radeon wattman settings have been restored due to an unexpected system failure".

Wat deze mag zijn... Shoot me!

Ik begin zodanig wanhopig te worden dat ik denk aan een volledige frisse windows installatie 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Amarog op 28-01-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Ondertussen zijn we weer wat verder. Na 100den dingen te hebben geprobeerd ben ik er nu in geslaagd de Radeon-Instellingen weer te openen.

Ik heb in apparaatbeheer bij Display Adapters de onboard Adapter uitgeschakeld. Na een reboot gaat Radeon-Instellingen weer vlot open.

Nu heb ik wel een ander probleem... Er verschijnt plots een extra "ghost" screen naast mijn standaard scherm.

Nu tracht ik hyper-V te verwijderen maar staat dat niet op mijn computer.

Nog een aantal zaken aan het uitproberen...

Oja, dit allemaal met een single GPU ... Wat een problemen!