Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afvoerput douche verstopt, schade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Al een jaar loopt mijn doucheputje niet goed door. Sinds vandaag helemaal niet meer en dacht ik dus slim te zijn om het putje schoon te maken.

Hierdoor heb ik gedacht dat de filter vastzit met schroeven, maar eenmaal los bleek dat niet zo te zijn (inmiddels weer alles hersteld, al leek het rubber eromheen wel versleten).
Het is zo ontzettend stom van mij, want nu is er water doorgelopen (zeg half glas water), maar het enige wat ik hoop dus in/door de afvoerbuis.

Wat nu? Stel dat het ernaast is gelopen, heb ik dan een groot probleem?
Hebben mijn onderburen nu water schade opgelopen? :o

Ik maak me ontzettende zorgen en het was gewoon een super stomme actie van mij. 8)7

Morgen neem ik sowieso contact op met bouwvereniging en blijf vanaf nu overal af!

foxgamer2019 wijzigde deze reactie 27-01-2019 21:58 (5%)

Alle reacties

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:10
Half glas water is echt geen probleem. Het beton wordt misschien een tikje vochtig. Is met een dag weer weg.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor verstopte leidingen heeft de woningbouw vaak zelf een bedrijf (tegen laag/geen tarief). Zeker als iets al een jaar niet goed doorloopt, zit het euvel vaak (!!) niet bij jou maar elders.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:52:
Voor verstopte leidingen heeft de woningbouw vaak zelf een bedrijf (tegen laag/geen tarief). Zeker als iets al een jaar niet goed doorloopt, zit het euvel vaak (!!) niet bij jou maar elders.
Klopt, daar betaal ik zo te zien voor en heb daar de gegevens nu ook van gevonden. :)
Zarathustra schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:49:
Half glas water is echt geen probleem. Het beton wordt misschien een tikje vochtig. Is met een dag weer weg.
Gelukkig. :)

Bij mijn vorige woning kwam dan echt het water naar beneden, al was dat wel van een hele douch beurt.
Ik heb er van geleerd, voor de zekerheid even niet douche voordat het is opgelost.

Morgen ga ik wel wat soda kopen en met heetwater erover heen, dat moet helpen toch?

foxgamer2019 wijzigde deze reactie 27-01-2019 21:57 (5%)

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:24

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heet water en soda is wat mijn vrouw aanraadt. Doen dus.

Specs

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:35
Off-topic pro-tip voor de volgende keer; pak een lange tie-wrap, knip er met een tangetje of stevige schaar elke halve cm om en om een scherp stukje in; nog een tie-wrap erin als lusje, steek hem in de afvoer en draai een paar keer rond.
Hiermee heb ik hier laatst in 10 - 15 minuten alle haren etc uit de afvoer van de douche en wasbak kunnen halen en loopt alles weer perfect door.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Deze fout heb ik ook eens gemaakt. Bij mij was het echter de hele douchebak die vol water stond en een oud huis met houten vloeren. Bij het openschroeven van het putje stortte al dat water naar beneden, dwars door het gipsplaten plafond van het ondergelegen toilethokje (paar dagen voordat de fotograaf van de makelaar langs kwam voor funda, omdat we het huis te koop gingen zetten, zag de bui al hangen dat dat allemaal niet door kon gaan, omdat het toilet geruïneerd was) :X Uiteindelijk was de enige schade een door kortsluiting kapot spotje in het plafond.

Over dat halve kopje water van jou zou ik me echt niet druk maken ;) Waar dat water gebleven is, hangt even af van de constructie van het huis (houten vloeren of beton).

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:10
Soda met heet water werkt goed. Tenminste als de verstopping niet al te erg is. Ik gooi het om de maand door het putje als onderhoud.

Chemische zooi niet gebruiken. Doet weinig (meer dan soda) en het ontstoppingsbedrijf mag een paar dagen niks doen vanwege de veiligheid (onopgeloste korrels)

• Rukapul
  • Laatst online: 20:08

Rukapul

Moderator General Chat
Als ervaringsdeskundige met diverse ontstoppingsmethoden ben ik sinds een jaar of wat een fan van een klassieke oplossing: de plopper!

complete zinloze ranzfact: vanavond nog een wasbak vol met kots mee ontstopt

Rukapul wijzigde deze reactie 27-01-2019 22:12 (22%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

idd, de ouderwetse plopper. ik heb het rubber vastgemaakt met binddraad zodat je het ook binnenstebuiten kunt gebruiken(als nodig, voor de wc)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

foxgamer2019 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:57:
[...]

Klopt, daar betaal ik zo te zien voor en heb daar de gegevens nu ook van gevonden. :)

[...]

Gelukkig. :)

Bij mijn vorige woning kwam dan echt het water naar beneden, al was dat wel van een hele douch beurt.
Ik heb er van geleerd, voor de zekerheid even niet douche voordat het is opgelost.

Morgen ga ik wel wat soda kopen en met heetwater erover heen, dat moet helpen toch?
Sowieso contact met ze opnemen.
Ik huur op 1 hoog en had ook lange tijd gemieter met het doorlopen van de afvoer (- van de douche) en heb daar ook eerst van alles en nog wat mee geprobeerd.
Uiteindelijk is er een kerel van een rioolontstoppingsbedrijf gekomen en die heeft met een lange trilveer de boel weer schoongemaakt.

Van mij ook een pro-tip: mocht hij (zoals bij mij) de boel "op druk" willen zetten door er met een slang water bij te doen, controleer dan eerst of je bijv. niet ergens afgedopte aansluitingen hebt.
Ik heb in mijn keuken zo'n ding waar ooit een vaatwasser gezeten heeft (vorige bewoner).
Toen die kerel druk op de afvoer zette, hoorden we een luide *plop* uit de keuken komen en zat werkelijke de hele boel onder bruine drap (die heel wat jaren stilgestaan had) doordat die dop eraf geschoten was.
Echt TE goor. :r
En de daadwerkelijke verstopping was niet eens opgelost ook. 8)7
Rukapul schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:10:
Als ervaringsdeskundige met diverse ontstoppingsmethoden ben ik sinds een jaar of wat een fan van een klassieke oplossing: de plopper!

complete zinloze ranzfact: vanavond nog een wasbak vol met kots mee ontstopt
Maar een plopper voor een douche-afvoer? Dat zijn vaak flinke openingen, dat moet wel een monsterlijk grote plopper zijn dan? :P

Overigens zelf ook fan van hoor, daar niet van. Heb een hele noeste die bijna maandelijks wel aan het werk mag (in de gootsteen van de keuken dan).

SuBBaSS wijzigde deze reactie 27-01-2019 22:25 (20%)

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

• Rukapul
  • Laatst online: 20:08

Rukapul

Moderator General Chat
SuBBaSS schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:12:
Maar een plopper voor een douche-afvoer? Dat zijn vaak flinke openingen, dat moet wel een monsterlijk grote plopper zijn dan? :P
Vziw past dat met de standaard afvoer en standaard plopper precies. Moet hem wel precies centreren.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True