Toon posts:

Help mijn omvormer doet niks meer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds vandaag zonnepanelen geïnstalleerd en alles aangesloten. Om 1700 uur vanmiddag was alles klaar schakelaars aan en alles starte keurig op. Ik dacht gelijk de wifi connectie met de omvormer te maken en toen stoptebhet systeem ermee. Het was inmiddels wel donker en dus geen zo'n meer. Ik heb de volgende instalation.

SolaX X1 mini 2.0
6 x Sunrise 310wp
Extra groep alleen voor de omvormer.
Panelen liggen op een Valk solar schans op het zuiden.

Er staat spanning op de omvormer die onderbroken kan worden Door een werkschakelaar. Er Brand geen Een lampje meer en de wifi dongle is niet meer te bereiken. Misschien een domme vraag maar Is dit systeem alleen actief als de zo'n er weer Is. Ik hoor het graag.

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:54
Sommige omvormers gaan inderdaad uit een lijkt het erop alsof ze niets meer doen. Mijn SMA omvormer doet het ook. Die heeft een start voltage/stroom nodig van 50 watt.

Niks aan de hand dus gok ik. Beter kijk je morgen weer.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Possible schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:32:
[...] Die heeft een start voltage nodig van 50 watt.
Hier haal je twee termen door elkaar. Welke van de twee bedoel je nou? Een voltage van 50 Volt of vermogen van 50 Watt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:54
Had mijn post al aangepast..maar het is 50 watt aan stroom om hem aan te zien gaan :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Possible schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:36:
Had mijn post al aangepast..maar het is 50 watt aan stroom om hem aan te zien gaan :)
Ja, maar stroom wordt juist weer in Ampère uitgedrukt :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Maargoed, een hoop omvormers gaan gewoon uit als er niet voldoende stroom van de panelen komt, die van mij doet dan ook helemaal niets meer, dus vooralsnog geen paniek, gewoon even wachten tot er weer wat meer licht staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Powermage op 27-01-2019 21:38 ]

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Possible Dank voor je snelle antwoord. Ik hoopte het al. Maar Is wel vreemd dat je je wifi dongle dan ook niet meer kan configureren. Ik ga het morgen weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:43
Room42 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:37:
[...]

Ja, maar stroom wordt juist weer in Ampère uitgedrukt :P
Goud dit :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 12:58

Ravefiend

Carpe diem!

https://www.waxmanenergy....hase-inverter-1-mppt.html

"... start-up voltage of 65V ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor al de antwoorden. Maar als ik het dus goed begrepen heb Is het normaal dat hij niets doet. En het klopt dat hij toen het nog licht was gewoon functioneerde. Ik was gewoon niet vlug genoeg voor de wifi aan te sluiten ha ha. Ik laat morgen weten of het gelukt Is. Nogmaals dank.
Pagina: 1