4K beeld via Onkyo HT-R548, wat is de beste optie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanningmg1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02-2024
Hallo allemaal,

Recentelijk heb ik nieuwe tv gekocht, maar ik heb nog altijd een wat oudere receiver. Ik verwacht dat 4K beeld niet via deze receiver doorgestuurd kan worden (of wel?). Toch wil ik het beste resultaat, het mooiste beeld en geluid wat er binnen de mogelijkheden ligt. De apparaten welke ik heb:
- TV: LG Oled65e8
- Receiver: Onkyo HT-R548
- Playstation 4
- TV ontvanger: Xperia Box V10A

Kan iemand mij helpen om de beste set-up van mijn apparaten te krijgen?

Alvast bedankt
Nanningmg1

p.s.
Ooit had ik een audyssey eq microfoon om de juiste instellingen van de boxen te krijgen. Deze is ooit bij een verhuizing zoek geraakt. Zijn er nog andere opties om de juiste instellingen te krijgen? (andere microfoon, telefoon app?)

[ Voor 19% gewijzigd door Nanningmg1 op 27-01-2019 21:07 ]

Beste antwoord (via Nanningmg1 op 27-01-2019 22:15)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is het beste ja. Niet zozeer voor 4k (dat zie je meestal realistisch gezien niet, maar is vaak gewoon een "lekkere" wetenschap), maar wel voor HDR. Je mist de "HD" audio formaten. Op zich geen probleem, als ze dezelfde bron gebruiken, zijn ze niet echt hoorbaar anders dan de normale DTS en DolbyDIgital (wat prima via optisch gaat), maar héél soms is de mix van een HD formaat wat harder of meer surround of wat dan ook.

Dus voor nu is dit het beste. En ik denk ook wel acceptabel als permanente oplossing overigens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een nieuwe receiver kopen is het makkelijkst, wanneer je alles via je receiver laten lopen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanningmg1
Helder. Dat wordt sparen dan. Weet je zo een topic hier waarin receiver prijzen/deals worden besproken?
Als tijdelijke oplossing mijn PS4 optisch naar de receiver en hdmi naar de tv, is dat nu het beste? PS4 zal de meeste 4k beelden gaan weergeven, ivm de kpn tv-ontvanger.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is het beste ja. Niet zozeer voor 4k (dat zie je meestal realistisch gezien niet, maar is vaak gewoon een "lekkere" wetenschap), maar wel voor HDR. Je mist de "HD" audio formaten. Op zich geen probleem, als ze dezelfde bron gebruiken, zijn ze niet echt hoorbaar anders dan de normale DTS en DolbyDIgital (wat prima via optisch gaat), maar héél soms is de mix van een HD formaat wat harder of meer surround of wat dan ook.

Dus voor nu is dit het beste. En ik denk ook wel acceptabel als permanente oplossing overigens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanningmg1
Bedankt voor de reactie, dit maakt het wat duidelijker. Nu ben ik aan het rondkijken en zie ik receivers als de Onkyo TX-NR676e (272 euro) of de TX-NR474 (415 euro). Die hebben al die opties met HDR wel en daarnaast ook ingebouwde chromecast, dolby atmos etc. Prima alternatieven lijkt mij