auto TV voor kleine kinderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:29
Ik ben op zoek naar een TV/Video systeem om mijn dochter (van 2.5) entertained te houden tijdens lange ritten. Er bestaan hoogstwaarschijnlijk commerciële systemen maar ik zou geen tweaker zijn als ik dit niet van een tablet en een raspberry pi oid zou willen bouwen. Ik ben benieuwd of er tweakers zijn die zo iets gebouwd hebben.

De moeilijkheid ligt hem voor mij in dat mijn dochter nog niet oud genoeg is om zelf iets te kiezen en aan te zetten. Dat moet dus van voorin de auto kunnen.

Bonus punten als het werkt met mijn bestaande ipad.

Toon me jullie beste builds!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

DarkSide

theres no place like ::1

Gewoon filmpjes rippen naar kleiner formaat. En die gewoon afspelen op de ipad.
Een ipad houder kopen zodat die vastklikt op de voorstoel

Even loshalen. Voor kies je een filmpje. Drukt op play en klikt hem weer vast?

Zelf gebruik ik gewoon kodi op een Android tablet. En zet daar wat filmpjes op.
Samen met een headphone splitter zodat beide dochters geluid horen op hun koptelefoon.
Zijn wel wat ouder. Dus hoef er niet bij te zijn als ze iets uitzoeken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 12:21
redfox314 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:39:
Ik ben op zoek naar een TV/Video systeem om mijn dochter (van 2.5) entertained te houden tijdens lange ritten. Er bestaan hoogstwaarschijnlijk commerciële systemen maar ik zou geen tweaker zijn als ik dit niet van een tablet en een raspberry pi oid zou willen bouwen. Ik ben benieuwd of er tweakers zijn die zo iets gebouwd hebben.

De moeilijkheid ligt hem voor mij in dat mijn dochter nog niet oud genoeg is om zelf iets te kiezen en aan te zetten. Dat moet dus van voorin de auto kunnen.

Bonus punten als het werkt met mijn bestaande ipad.

Toon me jullie beste builds!
Pluspunt hier dus 👏🏻

iPad met ziggo app en 3G (evt via hotspot mobiele telefoon)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:08
Vele ritten naar Frankrijk gemaakt met twee jonge kinderen: Donald Duck, bak met speelgoed tussen de stoelen en leuke muziek, die voor iedereen te behappen is. En dit niet meer dan 5 jaar terug. Noem mij ouderwets, maar een beelscherm komt niet mijn auto in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-06 20:01
Een Androidtablet vol zetten met Disney-films (25 stuks) deed bij ons het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gewoon een draagbare dvd speler met extra vrij geheugen (zodat je er zelf evt ook wat op kan zetten).
Je hebt ze ook in duo variant (kijk je het zelfde op 2 schermen met 1 dvd). Houd jij er eentje vast en geef je dochter er eentje. Kijken jullie samen naar Peppa Big (of wat papa graag kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Same here, 2 kindle 7 inch gekocht voor 70€, el cheapo houdertje erbij en klaar. Ding vol films proppen (kwaliteit maakt niet zo veel uit voor kleine kinderen en tiny scherm)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Gewoon Netflix “offline” modus op de iPad :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 15:19
BvZwolle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 05:15:
Vele ritten naar Frankrijk gemaakt met twee jonge kinderen: Donald Duck, bak met speelgoed tussen de stoelen en leuke muziek, die voor iedereen te behappen is. En dit niet meer dan 5 jaar terug. Noem mij ouderwets, maar een beelscherm komt niet mijn auto in...
Je bent ouderwets.
What's the deal :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:22
Een hoop reacties, maar geen antwoord op de vraag van TS, dus ga ik maar een poging wagen voor de bonus punten.

Omdat ik het wel een goeie vond ben ik even wezen googlen, en voor mij zou de volgende oplossing interessant zijn;
https://airmore.com/mirror-android-ios.html

Hiermee zou je bijvoorbeeld youtube kunnen "streamen" naar je ipad.
Kun jij( of bijrijder) voorin kiezen en achterin afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ts reageert ook niet.
Er is van alles technisch mogelijk.
Synology met Plex achter in de auto.
Of een raspeberry met SD card en Kodi.

Maar gaat ook om een stukje functioneel.
Denk dat dat screenmirror ook geen oplossing is
Want dan kan papa/mama niets doen op die telefoon.
Ander spelletje. Zoeken naar een parkeerplaats etc.

Soms is simpel denken het beste.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 18:15

bord4kop

maximaal 100KB!

Hou wel 1 ding in de gaten: de afstand tot het scherm..

(kleine auto =) te dichtbij = kots

| Security Management |

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:08
Lensent schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:21:
[...]

Je bent ouderwets.
What's the deal :|
Je snapt mijn punt niet denk ik (al denk ik van wel...). Ik begin steeds meer last te krijgen in de opvoeding dat niets zonder beeldscherm meer gedaan kan worden. Mijn zoontje van 5 stuur ik elke dag naar buiten om buiten te spelen met vriendjes, maar alle vriendjes zitten voor of achter een beeldscherm.
Tegenwoordig lijkt het dat ouders de kinderen niet meer stimuleren om zichzelf te vermaken.
Daar heb ik oprecht veel last van. Mijn kinderen mogen echt wel eens naar een beeldscherm kijken, maar het liefst heb ik ze lekker hoog in de boom, op de crossfiets of met lego en Play mobiel.
En een jankend kind in de auto is erg vervelend, dat vind ik ook, maar als je dat elke keer elimineert met een scherm, wordt zelf nadenken voor een kind snel afgeleerd.
Sorry voor mijn belerende en ouderwetse mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik ben het eens met je punt.
Alleen ga je er gemakshalve van uit dat TS en andere alleen maar achter een scherm zitten.
Dus een rit van 12 uur naar Frankrijk wordt 11uur naar een scherm gekeken.

Ik denk niet dat dit het geval is. En naast tekenen. praten, spelletjes etc is een TV scherm verder, in mijn optiek, prima.
Mijn android tablet staat vol met films. Ze kunnen de gehele heen en terugreis, alsmede alle dagen in frankrijk een andere film zien.
Doen ze dat? Nee. Meestal kijken ze niet eens een films af. Maar even een andere soort vermaak is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Wij gebruikten een 'klassieke' mobiele DVD speler in de auto.
1 Film voor de hele rit, dus moesten ze overeenkomen wanneer ze ernaar keken.
Ik ben ook geen fan van TV de hele tijd, maar een compromis lukte tot hiertoe altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:29
Screenmirror is inderdaad een van de pistes die ik al verworpen heb wegens bezet houden van de gespiegelde telefoon.

De voornaamste requirement is inderdaad iets nieuws kunnen opzetten zonder parkeerplaats te zoeken.

Ik ben vooral geïnteresseerd naar oplossingen die andere tweakers bedacht en effectief gebouwd hebben.

Wat betreft of ik het moet doen. Dat is volledig naast de kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 15:19
BvZwolle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Je snapt mijn punt niet denk ik (al denk ik van wel...). Ik begin steeds meer last te krijgen in de opvoeding dat niets zonder beeldscherm meer gedaan kan worden. Mijn zoontje van 5 stuur ik elke dag naar buiten om buiten te spelen met vriendjes, maar alle vriendjes zitten voor of achter een beeldscherm.
Tegenwoordig lijkt het dat ouders de kinderen niet meer stimuleren om zichzelf te vermaken.
Daar heb ik oprecht veel last van. Mijn kinderen mogen echt wel eens naar een beeldscherm kijken, maar het liefst heb ik ze lekker hoog in de boom, op de crossfiets of met lego en Play mobiel.
En een jankend kind in de auto is erg vervelend, dat vind ik ook, maar als je dat elke keer elimineert met een scherm, wordt zelf nadenken voor een kind snel afgeleerd.
Ik snap je punt als ouder van een zoon van 3.5 maar al te goed.
Een autorit van 3 uur lang vermaakt hij zich wel maar naar een vakantiebestemming van 8 of 9 uur autorijden gebruiken we met mate de iPad zeker wel.

Zoals alles in het leve, met mate.

Echter, ik kan ook niet wachten tot het beter weer is en junior weer gewoon in de tuin kan aanklooien. Dat gebeurt met dit vieze, koude, natte en modderige weer nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
We hadden het ooit een schermpje geen groot succes. Nu de kids wat speelgoed en elke 3 uurtjes stoppen en dat gaat prima geen schermen nodig.

Maar zelf gewoon een oude telefoon/tablet en klaar als je het echt heel graag wilt. En de filmpjes in een loop de kids vinden dat meestal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:22
redfox314 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:53:
Screenmirror is inderdaad een van de pistes die ik al verworpen heb wegens bezet houden van de gespiegelde telefoon.

De voornaamste requirement is inderdaad iets nieuws kunnen opzetten zonder parkeerplaats te zoeken.

Ik ben vooral geïnteresseerd naar oplossingen die andere tweakers bedacht en effectief gebouwd hebben.

We praten gewoon door tussen de moraalridders en downloaders ;)

Wel interessant om even te kijken naar een Raspberry pi, met zon standaard scherm.
En dan onderstaande software er op draaien;
https://thepi.io/how-to-u...a-chromecast-alternative/

Dan kun je casten via je telefoon en houd je je scherm niet bezet.

Ben ook benieuwd of iemand dit al gebouwd heeft voor in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Waar is de tijd dat het scherm gelijk het raam was :? erg spannend.

ps ik heb 2 kinderen, ze hebben nu wel een tablet (muziek/film) maar leeg = leeg.. en we praten onderweg met elkaar ..

[ Voor 47% gewijzigd door vso op 28-01-2019 15:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 14:16
Waar blijft de tijd waar mensen niet op elkaar gingen letten en lekker op de focus hadden op hun eigen opvoeding. Jezus, lijkt wel alsof ik op het ELLE forum ben ingelogd. Iemand vraagt om een technische oplossing, niet om opvoedkundige tips. Zijn kinderen, zijn opvoeding, zijn probleem!

Heb je gekeken naar een iPad met VLC player en dan een playlist maken met filmpjes? Je zou, als je 3g/4g hebt dan ook gelijk een playlist maken op Youtube en die ook afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-06 21:05
BvZwolle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Ik snap het punt, maar in een auto gaat is dat wat mij betreft een beetje onzinnig. Natuurlijk moeten kinderen buiten spelen, en niet te veel achter een scherm zitten, maar in de auto?
Wat is het beste wat ze achterin kunnen doen? Het gaat hier ook over 1 kind, dat scheelt ook nogal. Met een speeltje spelen? Word ook al snel saai hoor.
Beetje uit het raam kijken? Niet heel anders als naar een scherm kijken.
Of,
Kind krijgt een tablet, met evt oordopjes, jij hebt er geen last van, kind vermaakt zich, de reis is voor iedereen een stuk prettiger.
En die tablet hoeft natuurlijk ook niet de hele reis aan te staan he.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 28-01-2019 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Khayma schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:14:
Zijn kinderen, zijn opvoeding, zijn probleem!
OK, ik hap. We "profiteren" allemaal van de slechte opvoeding van andermans kinderen.

Alleen misschien niet op dit specifieke punt :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 14:16
SeatRider schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:21:
[...]

OK, ik hap. We "profiteren" allemaal van de slechte opvoeding van andermans kinderen.

Welcome to planet Earth. Where you can't control everything :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
SeatRider schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Volgens mij zit je op Tweakers dan toch echt verkeerd :+
De meeste tweakers zijn niet gaan tweaken omdat ze de hele dag buiten waren. Zijn vaak degenen die al van jongs af aan met de PC bezig zijn, en ook TV.

En de meeste Tweakers zijn volgens mij prima terecht gekomen, en hebben van die schermpjes hun baan gemaakt. O-)

* Waah spreekt bijvoorbeeld een vloeiend woordje Engels, en dat komt niet omdat ik zo goed les kreeg op school

sowieso een zinloze discussie, los van dat TV er niet om vraagt. TS wil een oplossing. Wil je klagen over het vele beeldschermgebruik? Start een discussie-topic en kom met duidelijke argumenten en onderzoeken die onderschrijven dat het allemaal echt verschrikkelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 28-01-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Op de ipad: mrmc installeren (= kodi en beschikbaar in de app store)
Films lokaal op de ipad zetten, kan een kind van 2,5 jaar prima uit de plaatjes kiezen wat die wilt kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RPi (of tablet) met Kodi, Kore app op je telefoon, en klaar is papa.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyboyNL op 28-01-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:12

servies

Veni Vidi Servici

Ik gebruik dit ding
pricewatch: Intenso Memory 2 Move USB 3.0 Zwart 500GB

Het ding zet een eigen WiFi netwerk op of kan zich aanmelden op een bestaand WiFi netwerk.
App installeren op de tablet en het ding in de auto aanmelden op het WiFi netwerk. App openen en daarin komt een lijst tevoorschijn met alle op de harddisk aanwezige media. Iedere aangesloten tablet kan z'n eigen films bekijken.
2 jaar geleden gebruikt voor de reis naar Denemarken. Werkte perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door servies op 28-01-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

redfox314 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:53:

Ik snap niet helemaal waarom je persé vanaf de voorbank de boel moet kunnen regelen. Een gemiddelde film is iets van 1.5 tot 2 uur. Zie het meteen als een mooi pauze momentje om even de benen te strekken :Y

Ik heb zelf overigens jaren geleden een set van Salora gekocht: productreview: Salora DVP9048TWIN + 2 Gamecontrollers review door Notna (en de iets nieuwere versie is nu in de aanbieding)

En geen moment spijt van gehad. 2 x 128 Gb aan USB sticks met films erop gezet en gaan met die banaan. Toen mijn oudste zoon oud genoeg was uitgelegd hoe het werkt en je hebt er geen omkijken maar naar.

Je zou, als je maar één kind hebt, ook de master unit voor kunnen neerleggen en de andere kunnen ophangen aan de hoofdsteun. Op die manier kan je dan vanaf de voorbank bepalen wat er op gaat enz. en los je dat probleem ook op.
En mocht er nog een 2de kind bij komen heb je direct een extra scherm :)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 28-01-2019 15:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Wij hebben ook 1 DVD-speler (kan op 230Volt met adapter (handig op vakantie) en op 12Volt in de auto). Werkt erg handig want met kleine kinderen is het handig dat je zelf de DVD's kunt wisselen.

Alleen werden ze er erg wagen ziek van (t/m spugen) dus hebben nu ze allebei een MP3-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Waah schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:24:
[...]
Volgens mij zit je op Tweakers dan toch echt verkeerd :+
De meeste tweakers zijn niet gaan tweaken omdat ze de hele dag buiten waren. Zijn vaak degenen die al van jongs af aan met de PC bezig zijn, en ook TV.
neuh niet echt, de "nerd" is onstaan omdat men niet gemotiveerd werd om buiten te spelen (lees contact met leeftijds genoten) kwa interactie zijn we echt neandertalers tegenwoord. (tenzij via mail enzv) en het word van kwaad tot erger.

Dus het kind wat je nu een tablet/scherm geeft gaat op vakantie niet zwemmen en als het wel gaat zit de rest van zijn leeftijd wel achter een scherm/tablet en is er dus niemand om mee te spelen.

De volgende oplossing is naast een losscherm waar naar je "cast" of RPi met scherm de beste
Notna schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:31:
Ik heb zelf overigens jaren geleden een set van Salora gekocht: productreview: Salora DVP9048TWIN + 2 Gamecontrollers review door Notna (en de iets nieuwere versie is nu in de aanbieding)

Je zou, als je maar één kind hebt, ook de master unit voor kunnen neerleggen en de andere kunnen ophangen aan de hoofdsteun. Op die manier kan je dan vanaf de voorbank bepalen wat er op gaat enz. en los je dat probleem ook op.
En mocht er nog een 2de kind bij komen heb je direct een extra scherm :)
Keep It Stupid & Simple _/-\o_ _/-\o_

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
vso schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:52:
[...]

neuh niet echt, de "nerd" is onstaan omdat men niet gemotiveerd werd om buiten te spelen (lees contact met leeftijds genoten) kwa interactie zijn we echt neandertalers tegenwoord. (tenzij via mail enzv) en het word van kwaad tot erger.

Dus het kind wat je nu een tablet/scherm geeft gaat op vakantie niet zwemmen en als het wel gaat zit de rest van zijn leeftijd wel achter een scherm/tablet en is er dus niemand om mee te spelen.

De volgende oplossing is naast een losscherm waar naar je "cast" of RPi met scherm de beste

[...]

Keep It Stupid & Simple _/-\o_ _/-\o_
Generalisatie ten top _/-\o_ (al deed ik het zelf ook).

Ik kan mijn zoontje (2,5) prima met een tablet vermaken. Peppa Pig op en klaar.
Maar hij heeft ook niet de aandachtsspanne om dat uren vol te houden. En zodra hij een zwembad ziet (of sneeuw, of een plas water) wil die echt niets meer met die tablet te maken hebben.

Mensen doen altijd alsof een TV een sigaret is. Alsof je direct verslaafd bent als je je kind een paar uurtjes laat kijken in de auto. Nee dan MOET die zich vervelen. 8)7

Ik zou willen dat het in mijn jeugd bestond. Want de autorit naar Spanje was altijd een heeeeele lange zit. En ja dan ga je vrachtwagens tellen, rode auto's tellen. Maar daar is de lol bij vrachtwagen nummer 1.365 ook wel vanaf :X

Ik heb vaak het idee dat mensen die roepen "kinderen zitten enkel achter de tv" zelf geen kinderen hebben. Maar als ze zichzelf vervelen, duiken ze wel direct hun telefoon in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ooit zelf het volgende plan bedacht, maar helaas (nog) nooit tot uitvoering gebracht:

- WiFi harddisk
- 2x RPi3 met Kodi
- 2x Scherm met HDMI in (nadeel is dat er echt nauwelijks fatsoenlijke schermen met een beetje normale resolutie te krijgen zijn of gewoon debiel duur)
- USB splitter/lader met voldoende USB poorten voor het kunnen voorzien van stroom (Anker?)
- 2x headset voor audio

De RPi's melden zich aan bij de harddisk voor WiFi. Zo ook je telefoon waarop je de Kodi remote app hebt geinstalleerd. Via je telefoon kan je vervolgens beide RPI's bedienen.

Mocht je auto WiFi hebben, ja die zijn er tegenwoordig ook steeds meer, kan je er nog voor kiezen om de RPi's te voorzien van een USB stick met lokaal alle zooi die je wilt kunnen afspelen. Vervolgens kan je nog altijd de RPi's via je telefoon en de Kodi Remote app bedienen.

Voorwaarde is wel dat je ergens 230V in je auto hebt liggen, of eventueel via een omvormer kunt krijgen.

Zelf moet ik nog eens achter een schermpje aan gaan om een en ander eens te kunnen testen. Mijn auto heeft al WiFi en 230V en ik zou dus theoretisch enkel een RPi met scherm nodig hebben om eens te kunnen prutsen met deze setup.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je al een tablet hebt ben je toch klaar? Die is ook krachtiger als een pi. Maak iets met een lange kabel dat ze hem achterin bij kan laden download wat dingen op Netflix en klaar of gebruik één mediaspeler die je kan vergrendelen laat de bijrijder wat opstarten en geef hem door naar achteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 28-01-2019 16:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Waah schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Generalisatie ten top _/-\o_ (al deed ik het zelf ook).

Ik kan mijn zoontje (2,5) prima met een tablet vermaken. Peppa Pig op en klaar.
Maar hij heeft ook niet de aandachtsspanne om dat uren vol te houden. En zodra hij een zwembad ziet (of sneeuw, of een plas water) wil die echt niets meer met die tablet te maken hebben.

Mensen doen altijd alsof een TV een sigaret is. Alsof je direct verslaafd bent als je je kind een paar uurtjes laat kijken in de auto. Nee dan MOET die zich vervelen. 8)7

Ik zou willen dat het in mijn jeugd bestond. Want de autorit naar Spanje was altijd een heeeeele lange zit. En ja dan ga je vrachtwagens tellen, rode auto's tellen. Maar daar is de lol bij vrachtwagen nummer 1.365 ook wel vanaf :X

Ik heb vaak het idee dat mensen die roepen "kinderen zitten enkel achter de tv" zelf geen kinderen hebben. Maar als ze zichzelf vervelen, duiken ze wel direct hun telefoon in |:(
wij reden geregeld naar spanje/portugal maar:
- ouders reden snachts terwijl wij plat lagen te maffen in de kofferbak/bank die plat lag _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ dat dat kon .. nu gezeik met gordels :(
- Overdag sliep de rijder en wij konden spelen
nu moet ik zelf zeggen dat ik snachts rijden ook enorm relaxed vind, minder verkeer enzv.

Vroeger had ik een stripboek, walkman en wel wat speelgoed om me te vermaken op lange ritten, gameboy enzo zat niet in het budget

Mama zit op de telefoon/slaapt, kids op de telefoon/slapen en papa rijd met de caravan ingespannen op de weg.

met mijn 3.5 jaar oude dochter ben ik van USA, Detroit MI naar Flordida (walt disney) gereden een rit van 2 dagen. de kleine heeft zich uitstekend vermaakt in het kinderzitje .. had geen tv .. en af en toe wat aandacht van mama .. soms ging 1 van ons achter in bij de kleine zitten .. lekker gezwellie

Maar @Waah een beeldscherm is verslavend 20x zo erg als een (smerige sigaret zegt de roker) maar is het slecht ? tja .. ik denk zeker dat je met gepast beleid ermee om moet gaan.

Het is aan de ouder wat & hoe men erom mee gaat

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 19:00
Wel grappig dat al die volwassenen op lange afstand vluchten geen probleem hebben met tv te kijken op hun vliegtuig.
Overigens heb ik er ook al naar zitten kijken, niet dat ik met kinderen op de achterbank zit, het zijn volwassenen die best ook wel een film willen kijken op lange afstanden.
Probleem met die schermen is dat die markt dood is en er geen ontwikkeling meer is, iedereen gebruikt tablets. Als gevolg betaal je ofwel een fortuin voor de schermen ofwel is de kwaliteit triestig en totaal achterhaald.
2 goedkope 10 inch tablets was zowat de beste prijs/kwaliteit dat ik gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 12:25
Als ik het goed begrijp wil je dus een apparaat hebben als player (pluspunten als dat een iPad is) en een apparaat dat fungeert als remote.

Ik weet dat plex dit kan, zolang beide apparaten via een acces point contact maken met de server. Bij mijn beste weten kan elk apparaat als server fungeren, maar zit de uitdaging dus in het laten verlopen via een accespoint. Ik heb even gekeken naar WiFi-direct als optie hiervoor, maar kwam zo snel geen bruikbare hits tegen. Misschien moet je daar wat langer voor zoeken.

Ook bij mijn beste weten kan je de server (plex server = willekeurige computer) thuis laten draaien en vanaf daar streamen op een willekeurig apparaat (iOS/Android/Windows), terwijl je een ander apparaat (iOS/Android/Windows) gebruikt als remote, dus om films aan te zetten, verder te spoelen, volume aan te passen, bitrate, ondertiteling enzovoorts. Benodigdheden: je bestaande iPad, een computer thuis en een willekeurige smartphone. Helaas geen RPi. Voordeel is dat je zonder kosten te maken even kan kijken of het werkt.

De meeste dingen die Plex kan, kan Kodi ook. Ik heb echter 0 verstand van Kodi. Het idee van Netflix (één apparaat als remote, de andere als player) lijkt mij ook heel haalbaar en ook daar geldt: gratis proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door SpazzII op 28-01-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vroeger kreeg ik ook altijd een walkman of een computertje of iets om me op een lange vakantierit bezig te houden. Ik zou dat nu ook zo oplossen, geef de kinderen een tablet dan zijn ze rustig en hebben ze ook nog iets leuks na de vakantie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 13:47
Makkelijke optie: teamviewer op de tablet en dan met je telefoon overnemen op het moment dat er van filmpje gewisseld moet worden. Makkelijker dan dat gaat t niet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toekomst bestendige optie: Dvd speler (bij voorkeur dubbel dus master slave) met aux in en USB.
Met 2,5 jaar wil jij nog bepalen wat er afgespeeld wordt. Aanzetten en gaan.
Worden ze ouder, pak je een Pi met kodi en een converter van micro HDMI naar composiet en die op de aux. Kunnen ze via de eigen smartphone bedienen en kiezen dan. Knal d'r ook nog retropi op met twee controllers en ze kunnen gamen ook. En wifi hotspot ivm datagebruik.
Beetje dvd speler heeft verder ook USB in die divx slikt. Da's voor de rips ;)

Oudste hier is nu 3, met 2,5 naar Frankrijk zat ie gewoon naar buiten te turen. Maar die dvd speler heeft vele uren gemaakt. Vooral in de ochtend als meneer wakker was en wij met de jongste bezig waren. Of het ontbijt. Of ie hangerig of moe was. Of whatever. Portable karakter is key in deze.

Geen moment spijt van die aanschaf :)
Wij hebben deze: https://www.coolblue.nl/p...-av2500ir-duo-deluxe.html

Ticks all of the above ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31
vso schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:40:
[...]
wij reden geregeld naar spanje/portugal maar:
- ouders reden snachts terwijl wij plat lagen te maffen in de kofferbak/bank die plat lag _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ dat dat kon .. nu gezeik met gordels :(
_O- zo gingen wij vroeger ook. Weet nog goed dat ik in de ochtend wakker werd en mijn vader blij riep. Joh was paar minuten eerder en je zag een aantal mooie sportauto’s zoals Ferrari en Lamborghini. Pfff na bedankt he.

Ik rij zelf op vakantie groot deel van de nacht. Vind ik prettiger en rustiger. Dochter wordt vaak even wakker bij het in de auto zetten. Daarna valt ze weer in slaap en tegen de tijd dat ze wakker wordt gaan we ontbijten en wordt ze boos want dat duurt te lang en mevrouw wil zwemmen. Maar we zijn dan al wel halverwege de rit.

Zodra we in de auto zitten heeft ze paar spelletjes om te doen en ja ook een iPad in de houder. Daar mag ze dan wat filmpjes op kijken die ik erop gezet heb. Of een spelletje die erop staat. Ondanks de iPad houdt ze de weg en omgeving in de gaten om te weten of we er bijna zijn ivm zwemmen.

De rest van de vakantie zit ze er bijna niet op. Juist dan weer lekker buiten net als thuis. Die paar dagen per jaar wordt ze niet anders van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 17:19
Ik heb toentertijd de iPad aan de hoofdsteun gehangen en een film opgezet, mijn zoon kon er toch niet bij vanuit zijn stoeltje. Na 1,5 a 2 u effe lenig doen en op goed geluk iets nieuws opzetten. Mijn zoon was toen 2 en een beetje .
Pagina: 1