Waah schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:08:
[...]
Generalisatie ten top

(al deed ik het zelf ook).
Ik kan mijn zoontje (2,5) prima met een tablet vermaken. Peppa Pig op en klaar.
Maar hij heeft ook niet de aandachtsspanne om dat uren vol te houden. En zodra hij een zwembad ziet (of sneeuw, of een plas water) wil die echt niets meer met die tablet te maken hebben.
Mensen doen altijd alsof een TV een sigaret is. Alsof je direct verslaafd bent als je je kind een paar uurtjes laat kijken in de auto. Nee dan MOET die zich vervelen.
Ik zou willen dat het in mijn jeugd bestond. Want de autorit naar Spanje was altijd een heeeeele lange zit. En ja dan ga je vrachtwagens tellen, rode auto's tellen. Maar daar is de lol bij vrachtwagen nummer 1.365 ook wel vanaf
Ik heb vaak het idee dat mensen die roepen "kinderen zitten enkel achter de tv" zelf geen kinderen hebben. Maar als ze zichzelf vervelen, duiken ze wel direct hun telefoon in

wij reden geregeld naar spanje/portugal maar:
- ouders reden snachts terwijl wij plat lagen te maffen in de kofferbak/bank die plat lag

dat dat kon .. nu gezeik met gordels
- Overdag sliep de rijder en wij konden spelen
nu moet ik zelf zeggen dat ik snachts rijden ook enorm relaxed vind, minder verkeer enzv.
Vroeger had ik een stripboek, walkman en wel wat speelgoed om me te vermaken op lange ritten, gameboy enzo zat niet in het budget
Mama zit op de telefoon/slaapt, kids op de telefoon/slapen en papa rijd met de caravan ingespannen op de weg.
met mijn 3.5 jaar oude dochter ben ik van USA, Detroit MI naar Flordida (walt disney) gereden een rit van 2 dagen. de kleine heeft zich uitstekend vermaakt in het kinderzitje .. had geen tv .. en af en toe wat aandacht van mama .. soms ging 1 van ons achter in bij de kleine zitten .. lekker gezwellie
Maar @
Waah een beeldscherm is verslavend 20x zo erg als een (smerige sigaret zegt de roker) maar is het slecht ? tja .. ik denk zeker dat je met gepast beleid ermee om moet gaan.
Het is aan de ouder wat & hoe men erom mee gaat