Kingston 256Mb PC133 werkt niet in PC100 MB

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Volgende:

Bij Gistron 1 Dimm van 256Mb PC133 geheugen besteld. Inbouwen in mijn systeem -> niet werken. Vervolgens in mijn andere systeem geprobeerd -> ook niet werken. De combinatie van PC133 -> PC100 werkt dus ook niet.

PC133 werkt toch normaliter gewoon in een PC100 MB????? Het gaat om een ASUS K7M (eerste versie) en een ABIT BX6 rev 2.0 bord.

Iemand een reactie?

Verwijderd

Ja, dat werkt bij mij.

Tenzij je de variant met ECC gekocht heb en deze niet door je mobo ondersteund worden cq. niet icm. non-ECC gebruikt mogen worden :)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

misschien iets te maken met dat 32*4 verhaal wat eronder staat in de gistron prijslijst?
schijnt dat sommige bx moederborden niet omkunnen gaan met een bepaalde opbouw van het dimmetje, maar daar moet je maar even voor zoeken, ik heb maar een idee........

(edit) ik ben nog niet zo wakker, ik zie dat het ook niet werkt op een niet bx bord, dus laat dit dan maar zitten..... ;)

Verwijderd

nee het is single sided (256 pc133) pc-100 moederborden pakken vanaf 256 alleen maar double sided..

Verwijderd

Ik heb ook een asus k7m, ik heb alleen geen kingston geheugen maar een merkloos dit is ook 133 mhz geheugen ( 2* 256 MB ) het moet dus wel kunnen ecc wordt als het goed is ook ondersteund ps probeer anders je bios te flashen misschien dat dit het probleem oplost.
de huidige versie is km 1009.
gebruik wel flash k7m.