I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Vraag
Alle reacties
Volgens https://www.sonnema.nl/over-sonnema/recept/ dus dat scheeltSonnema heeft geen houdbaarheidsdatum zolang de fles maar ongeopend en op een donkere plek bewaard wordt. Na 3 jaar kan er alleen een smaakverandering optreden. Sonnema is tevens glutenvrij.
Maar serieus: misschien ff op de Sonnema Twitter/Facebook vragen? Willen ze je vast helpen.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Staat niets bruikbaars op nee, (est 1860)basvn schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:48:
Zie ik daar rechts op de hals niet wat zwarte lettertjes staan? staat daar niet wat meer op?
Phantomic schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:49:
[...]
Staat niets bruikbaars op nee, (est 1860)

Staat hier iets?
Google gaf me er niks bij.
Ik stuur sonnema anders morgen inderdaad wen berichtje!
Die bedoelde ik ookPhantomic schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:53:
Ja, een code: L6262537
Google gaf me er niks bij.
Ik stuur sonnema anders morgen inderdaad wen berichtje!
Waarschijnlijk productie code, daar kunnen ze wel wat mee als het goed is!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Edit: Mocht je er van willen drinken. Dan eerst een klein shotje nemen en een uurtje wachten. Raak je aan de schijt dan weet je dat je het weg moet gooien
[ Voor 31% gewijzigd door Ivysaur op 27-01-2019 17:08 ]
Ja hoor, originele smaak kan anders zijn door rijping. Kom je alleen achter door het te drinken. Wie weet is er een markt voor net als voor bepaalde wijn en bier die lang heeft gelegen.[b]Phantomic schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:39:
Enig idee of het nog goed is na 25 jaar donker en gekoeld bewaard te zijn?
[Afbeelding]
Iets met de verhouding zuurstof - alcohol
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Niet alleen door rijping maar ook door externe invloeden. Ik heb laatst een fles Bols jenever van m'n schoonmoeder gekregen en die was minimaal 20 jaar oud. Heeft altijd ongeopend in een dichte houten kast gestaan. Ik heb m laatst open getrokken en de jenever smaakt nu naar muffe houten kastMother_lepard schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:46:
[...]
Ja hoor, originele smaak kan anders zijn door rijping. Kom je alleen achter door het te drinken. Wie weet is er een markt voor net als voor bepaalde wijn en bier die lang heeft gelegen.
Vaak bu'j te bang!
Mijn opa en oma (RIP
Toen het huis eenmaal leeg moest heb ik daar in de kelder nog een flesje Fanta gevonden. Althans, dat zij het oude etiket, qua kleur leek het meer op Coca Cola.
Overigens nooit problemen qua gezondheid, ze waren gewoon niet zo van het FIFO'en
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
https://www.sonnema.nl/over-sonnema/op-bezoek-bij-sonnema/
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Geen smaakverandering bedoel je dus?-tom-562 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:58:
[...]
Ik heb m laatst open getrokken en de jenever smaakt nu naar muffe houten kast
Ik zou ook denken dat ik dit soort flessen in de jaren '90 nog wel 's heb gezien.
[ Voor 14% gewijzigd door Basszje op 28-01-2019 10:13 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
(Ik vind Sonnema troep, dus ook een nieuwe zou ik niet drinken ...)
Rijping is per definitie afhankelijk van externe invloeden.-tom-562 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:58:
[...]
Niet alleen door rijping maar ook door externe invloeden.
Berenburg meng je niet, en cola is om dingen te ontroesten.BeerenburgCola schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:16:
Gewoon mengen met Cola zou ik zeggen!
(Ik vind Sonnema troep, dus ook een nieuwe zou ik niet drinken ...)
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Contact met Sonnema gehad! Hele lieve mensen die je graag te hulp zijn.
Tot nu toe weten zij ook niet hoe oud het is.
De code die op de hals staat hoort volgens hen normaal 10 cijferig te zijn, niet 7!

Moest maar meer foto's opsturen en ze gaat het doorvragen aan collega's.
Wie weet

Over de kwaliteit van de Berenburg:
Hij zit nu nog gewoon dicht, dus heb het nog niet geproefd.
Volgens Sonnema kunnen zij het zo zien aan de kleur van de drank of deze slecht geworden is. Als deze lang maar goed bewaard is gebleven, heeft het de donkere kleur. Als het een lichtere kleur krijgt betekend het dat de inhoud maar beter niet gedronken kan worden.
Deze zou nog goed moeten zijn!
Oslik blyat! Oslik!
Zou goed kunnen, ik drink nooit jeneverBasszje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:12:
[...]
Geen smaakverandering bedoel je dus?
Ik zou ook denken dat ik dit soort flessen in de jaren '90 nog wel 's heb gezien.
Vaak bu'j te bang!
Niet dat het dat echt beter maakt
Inderdaad, glaasje drinken. Kijken of je berenburgAIDS krijgt. Zo niet de dag erna de rest opdrinken.
Zou ik wel met mijn opa doen, mooi verhaal. Volgens mij rijpt dat spul helaas niet op de fles.
[ Voor 53% gewijzigd door Boudewijn op 28-01-2019 17:44 ]
Tip: 50/50 mengen met Jagermeister. Beerenburg is nogal scherp qua afdronk en Jager is nogal zoet - de combinatie van de 2 is een heerlijke middelgrond.dion_b schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:07:
Als hun beerenburg zo goed was als hun klantenservice was het werkelijk perfect geweest
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Als je gaat bepalen of het nog te hakken is is het kruidenaspect echt 10000x belangrijker dan het jeneveraspect.
In mijn tijd in de friese hoofdstad erg gelachen (sowieso) om de uitspraak daar.
En daar hoorde ik regelmatig mensen zeggen dat ze Sonnema met 7up mixten.
Ik ga een voorzichtige poging doen, dat was dan in het Fries een "Sonnema sân omheech".
Heb daar ook aardig wat litertjes van weggepimpelt in de studententijd (was om de een of andere reden ook 'het' drankje tijdens intro).
Nostalgie en best te drinken (vooral in de mix met cola wmb.)
Het is ook beetje een jeugdzonde, maar gezien mijn nick kan ik het moeilijk ontkennen.Tens schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:36:
[...]
Berenburg meng je niet, en cola is om dingen te ontroesten.
Klopt. Ook al noemen we in Friesland 7up normaal ook gewoon 7up. Hetzelfde flauwe grapje kun je in het Nederlands ook maken met 'zeven omhoog'.SuBBaSS schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:57:
Oeh Sonnema!
In mijn tijd in de friese hoofdstad erg gelachen (sowieso) om de uitspraak daar.
En daar hoorde ik regelmatig mensen zeggen dat ze Sonnema met 7up mixten.
Ik ga een voorzichtige poging doen, dat was dan in het Fries een "Sonnema sân omheech".
Heb daar ook aardig wat litertjes van weggepimpelt in de studententijd (was om de een of andere reden ook 'het' drankje tijdens intro).
Nostalgie en best te drinken (vooral in de mix met cola wmb.)
Ik vond zelf beerenburg met sinas eerlijk gezegd het lekkerst.
Dus al je een fles hal leeg drinkt en daarna kog lang wilt bewaren loont het om hem om te gieten in een kleinere fles, met dus minder lucht erbij? Of denk ik dan te simpel. En werkt dat trouwens ook zo met langer prik houden in cola?Jester-NL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:10:
Ooit is mij de vuistregel geleerd: Als het om boven de 20% gaat, en de fles is meer dan half vol, is er geen limiet aan hoe lang het houdbaar is. Zit je onder de helft, drink hem dan gewoon leeg.
Iets met de verhouding zuurstof - alcohol
Ja nou ja, het was niet mijn flauwe grapje maar (iig.) studiegenoten bestelden het op die manier.Playa del C. schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:07:
[...]
Klopt. Ook al noemen we in Friesland 7up normaal ook gewoon 7up. Hetzelfde flauwe grapje kun je in het Nederlands ook maken met 'zeven omhoog'.
Ik vond zelf beerenburg met sinas eerlijk gezegd het lekkerst.
Ik 'val' het op geen manier aan hoor, vond het gewoon heel grappig klinken. En dat is niet om het belachelijk te maken ofzo, don't get me wrong here.
Bij de cola verlies je veel CO2 bij het overschenken dus dat zou ik niet direct doen (de CO2 kookt uit de vloeistof weg door het drukverschilValorian schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:23:
[...]
Dus al je een fles hal leeg drinkt en daarna kog lang wilt bewaren loont het om hem om te gieten in een kleinere fles, met dus minder lucht erbij? Of denk ik dan te simpel. En werkt dat trouwens ook zo met langer prik houden in cola?
[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 01-07-2022 22:47 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Dit topic is gesloten.