Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje710
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 17:36
Beste mede tweakers.

Mijn vraag
Hoe programmeer ik een NFC zo dat elke telefoon met NFC automatisch naar iets van een download link voor foto's gaat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
reguliere universele lege NFC chips

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het programmeren van de chips is geen probleem en werkt naar behoren. Echter kan ik nergens vinden hoe ik de chips zo programmeer dat ze universeel uitleesbaar zijn. Daarnaast heb ik ook nog geen concreet idee over hoe ik het door laat linken naar een mapje met foto's ofzo.

Het idee is als volgt. Ik zou thuis graag een grote wereld kaart hebben en achter elk land een NFC chip plakken. Wanneer je dan je telefoon tegen een land aan houdt komen automatisch de foto's van die trip tevoorschijn. Als test heb ik 20 NFC chips besteld maar het lukt me nog niet om dit werkend te krijgen.
Daarom vraag ik me dus af of iemand suggesties heeft om dit betrouwbaar te doen. De ideeën die ik had waren
1: een automatische download link die de desbetreffende foto's rechtstreeks downloaden via een internet verbinding.
2: Een openbaar cloud bestand waarin de foto's staan die dus via een URL vrij toegankelijk zijn.

Andere suggesties of tips zijn van harte welkom _/-\o_ .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Wat je nodig hebt is de NDEF sectie van de NFC tag (uri record). Hier kun je een URL in kwijt, die wordt geopend

[ Voor 41% gewijzigd door Rowwan op 27-01-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54
Inderdaad, NDEF is wat je wilt gebruiken. NDEF (NFC Data Exchange Format) is een standaard voor het uitwisselen van data met NFC en bevat een modus speciaal voor het overdragen van een URL.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje710
Klopt maar zijn er suggesties hoe ik dan het beste aparte links kan maken voor elk land via een gratis cloud service?
En suggesties voor een app die gebruik maakt van NDEF zodat ik een voorgeprogrameerde app kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Je kunt toch elke NFC tag toch een andere URL geven? Je hebt voor NDEF/URI geen aparte app nodig, werkt standaard op elke android telefoon met NFC

[ Voor 14% gewijzigd door Rowwan op 27-01-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54
jeroentje710 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:38:
Klopt maar zijn er suggesties hoe ik dan het beste aparte links kan maken voor elk land via een gratis cloud service?
Dat ligt volledig aan de cloud service die je wilt gebruiken, maar je zal per land een andere URL moeten hebben.
En suggesties voor een app die gebruik maakt van NDEF zodat ik een voorgeprogrameerde app kan gebruiken?
In de praktijk kan dat met iedere app waarmee je URL's kan wegschrijven, die gebruiken daar eigenlijk allemaal NDEF voor, want het is de standaard. Android en iOS ondersteunen beide het lezen van NFC tags met NDEF out-of-the-box.

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 27-01-2019 16:59 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje710
Heel erg bedankt voor de tips, heeft iemand echter nog een idee via welke service ik het beste landen kan linken aan een URL waar ik makkelijk foto's kan toevoegen en/of verwijderen zonder kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:07

Matszs

><>

Google Drive, Google Photos, Dropbox, .... genoeg opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje710
Het is gelukt. De fout die ik maakt was dat ik eerst linke naar google photo's zelf waardoor je op het account terecht kwam waarop je ingelogd was. 8)7 Nu aparte mappen gemaakt die gedeeld zijn op een openbare URL waardoor het probleemloos werkt.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Wel een leuk idee! Hoe ver zitten de chips minimaal van elkaar af? Ik heb namelijk ook een kaart aan de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje710
Edwin88 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:47:
Wel een leuk idee! Hoe ver zitten de chips minimaal van elkaar af? Ik heb namelijk ook een kaart aan de muur hangen.
Verschild natuurlijk heel erg per land. De kaart moet nog komen maar zal ongeveer twee meter breed en een meter hoog worden. Als je dan luxemburg en België hebt wordt het misschien lastig maar des noods zet ik ze dan bij elkaar op. Bij de gemiddelde land zal het geen enkel probleem moeten zijn als je weet waar de NFC lezer van je telefoon zit. :*)
Pagina: 1