Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC reset wanneer ik game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yariwes
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-02-2024
Goeiemiddag,

Ik heb er steeds vaker last van dat wanneer ik een game opstart, mijn PC na een paar minuten reset zonder BSOD of foutcode, eerst was het af en toe, nu is het zowat elke keer. het enige wat ik zelf kan vinden is dit in de log: ''Kernel power 41''.

Ik heb ook een keer gehad dat mijn PC weer uitviel tijdens het gamen, maar daarna niet automatisch resette, ik had toen geprobeerd om hem gewoon op te starten, maar 2 seconden nadat de fans begonnen te draaien viel ie weer uit. Dit probleem loste zich na een paar uur vanzelf op toen ik hem opeens gewoon weer op kon starten.

Ik heb het vermoeden dat het een probleem is met mijn PSU, is er iemand die hier misschien meer van weet en mij kan helpen?

Alvast bedankt!

Mijn setup:
CPU: i5-4690k
CPU fan: Noctua NH-d14
GPU: MSI R9 390
RAM: 16gb Corsair ddr3-1600
M/B: MSI z97 Gaming 5
SSD1: samsung 970 EVO 500gb (Boot drive)
SSD2: Samsung 860 EVO 250gb
HDD: WD Blue 1tb
Case: NZXT Noctis 45

En de waarschijnlijke oorzaak: Cooler Master V750 PSU

Beste antwoord (via yariwes op 29-01-2019 17:31)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
De V750 dus defect naar het schijnt. Waarschijnlijk kan je nog gebruik maken van de 5 jaar garantie die de voeding mee gekregen heeft.

Alle reacties

• Uszka
De V750 is een goede voeding die minimaal 10 jaar mee zou moeten gaan. Voortijdige defecten kunnen altijd optreden. Testen met een andere voeding zou ik zeggen.

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik zou ook even je temperaturen checken, al is het onwaarschijnlijk dat die ineens te hoog worden als dat eerst niet zo was. Tenzij er bijvoorbeeld een fan op je videokaart kapot is, al is dat ook weer minder waarschijnlijk bij kaarten met meerdere fans.
En misschien je geheugen eens testen op fouten met memtest.
Maar het klinkt inderdaad wel als een probleem met je voeding, vooral dat ie soms niet direct weer aan gaat maar het later weer gewoon doet doet vermoeden dat het daar aan ligt.

En het opnieuw opstarten komt omdat dat aan staat in windows, eigenlijk loopt ie gewoon vast met een BSOD. Kan je uit zetten in Configuratiescherm\Systeem en daar geavanceerde systeem instellingen -> opstarten en herstel instellingen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kijk ook even op je moederbord of alle condensators nog heel zijn. In het verleden wilden deze nog wel eens open barsten / lekken / stuk gaan waarna de stroomvoorziening naar precisiecomponenten (processor, PCI/AGP/PCI-e bus) niet meer stabiel was met uitvallers en opstartproblemen van dien.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• yariwes
Ik heb met een andere voeding getest en toen vertoon mn PC geen problemen meer, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
De V750 dus defect naar het schijnt. Waarschijnlijk kan je nog gebruik maken van de 5 jaar garantie die de voeding mee gekregen heeft.

• yariwes
Uszka schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:58:
Klopt, echter stond mijn factuur online bij afuture, die nu al een tijdje failliet is, dus weg factuur en weg garantie ;(

• Uszka
yariwes schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:23:
[...]

Klopt, echter stond mijn factuur online bij afuture, die nu al een tijdje failliet is, dus weg factuur en weg garantie ;(
@Cooler Master is daar nog iets aan te doen?

• Cooler Master
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

Cooler Master

Bedrijfsaccount Coolermaster
Gewoon even een ticket aanmaken bij onze support ( http://support.coolermaster.com/ )
Dan kunnen we aan de hand van het serie nummer de datum van productie opzoeken.

• yariwes
Uszka schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:58:
Heb een ticket aangemaakt, blijkbaar kan je alsnog garantie claimen zonder bon, dan berekenen ze het gewoon via de datum van productie. Bedankt voor de tip, ik dacht namelijk echt dat ik gewoon pech had :)

• yariwes
Heb een weekje geleden een nieuwe V750 binnen gekregen en mn PC werkt weer perfect, nogmaals bedankt voor de reactie anders had ik niet verwacht dat ik het nog via garantie kon regelen :) En @Cooler Master nog bedankt voor de goede service!
Pagina: 1