Home Cinema aansluiten op nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589952

Topicstarter
Onlangs een Sony KD-55XF7596 aangeschaft, nu proberen we onze home cinema die geen hdmi aansluiting heeft toch aan te sluiten.

Insctructies geven aan dat het mogelijk is om ze aan te sluiten met rca scart adapters maar het lijkt niet te werken al hebben beide apparaten toegang tot audio en video kabels(composiet 3x tulp). tv geeft bij de AV functie foutmelding aan dat het niet goed is aangesloten en andere ingang te proberen. Ik weet het even niet meer.

Ik heb foto's van beide apparaten erbij gezet, heb ik toch andere kabel soorten nodig of lijkt het erop dat het niet zal werken? Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GTjkjWKv/20190126-191023.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/68CGLJQq/20190126-191050.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt een andere receiver nodig. Sowieso lijkt me dat een goed idee want al zou je nu een werkende opstelling/kabel vinden, dan ga je er nooit meer dan downmixed stereo overheen sturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Op je TV heb je 1 video in (geel) en 2 audio (rood en wit). Op je receiver 3 video out en 2 audio. Compleet andere aansluiting. Verder met @MAX3400 eens. Tijd voor een nieuwe home cinemaset die je TV tot z'n recht laat komen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589952

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:25:
Je hebt een andere receiver nodig. Sowieso lijkt me dat een goed idee want al zou je nu een werkende opstelling/kabel vinden, dan ga je er nooit meer dan downmixed stereo overheen sturen.
FooLsKi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:27:
Op je TV heb je 1 video in (geel) en 2 audio (rood en wit). Op je receiver 3 video out en 2 audio. Compleet andere aansluiting. Verder met @MAX3400 eens. Tijd voor een nieuwe home cinemaset die je TV tot z'n recht laat komen :)
Snelle duidelijke antwoorden. Dit apparaat heb ik jaren kunnen gebruiken en ik ben toch iemand die goedwerkende apparatuur wil blijven gebruiken maar idd zo houdt het wel op. Ik zal gaan voor zo'n nieuwe draadloze soundbar.

Bedankt heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:44
Anoniem: 589952 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:33:
[...]

[...]

Snelle duidelijke antwoorden. Dit apparaat heb ik jaren kunnen gebruiken en ik ben toch iemand die goedwerkende apparatuur wil blijven gebruiken maar idd zo houdt het wel op. Ik zal gaan voor zo'n nieuwe draadloze soundbar.

Bedankt heren.
Je hoeft je speakers niet te vervangen natuurlijk. Als je daar kog tevreden over bent. Een eenvoudige 5.1 receiver is in principe voldoende. Bv:
pricewatch: Denon AVR-X1400H

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 15:45
Aangezien je geen typenummer of merk van de 'Home Cinema' geeft ga ik er voor het gemak even vanuit dat het zo'n alles in 1 setje is met DVD speler.

Je hebt 2 opties wat kan werken om beeld van de HC naar de TV te krijgen:
  1. een scart > composiet kabel gebruiken om de HC aan te sluiten op de AV ingang van de Sony (geel, rood, wit).
  2. component naar hdmi omvormer - dit gaat in uw geval dan enkel beeld zijn aangezien het stuk video out enkel de 3 component aansluitingen voor het beeld zijn (rood, blauw, groen) en niet audio uit (rood/wit) en die dingen zijn niet altijd even betrouwbaar, zeker het goedkopere spul niet
Wil je in plaats daarvan het geluid uit de tv via de Home cinema laten horen:
  • Dan heb je een Jack > tulp (composiet) - verloopkabel nodig van de groene jack uitgang op de Sony naar de rood/wit aux ingang op de Home Cinema. Dan ga je nooit echt surround uit te tv kunnen halen en vermoedelijk zit je dan met 2 volumeregelingen; die van de tv en die van de HC..

[ Voor 10% gewijzigd door Tronic op 27-01-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
Misschien kun je een scart adapter voor je TV krijgen. Dan moet de TV wèl over een bepaalde systeemaansluiting beschikken die dat mogelijk maakt. Mijn "oude" Samsung D7000 kreeg in 2011 nog zo'n adapter standaard meegeleverd.

Andere mogelijk optie is een Scart <-> HDMI converter. Weet even niet welke je zou moeten hebben.

De goedkoopste oplossing is een rood/wit RCA (tulp)kabeltje tussen TV en je PHILIPS setje. Dan krijg je alleen stereo signaal binnen, dus geen surround. Alhoewel ik me meen te herinneren dat die PHILIPS setjes een surround-achtig effect uit een stereo signaal kunnen creëren. Deze laatste geld uiteraard alleen voor de audio van TV naar HC.
Update 23:21: Ik dacht dat de TV ook stereo RCA out heeft, maar dat is Audio-in. Dan is 3,5 mm jack naar 2 x RCA iets om te proberen, zoals de volgende spreker aangeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 27-01-2019 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Anoniem: 589952 Je tv heeft twee audio uitgangen. Eentje voor een hoofdtelefoon (stereo analoog 3,5mm jack) en een digitale uitgang uitgang. Je versterker heeft alleen analoog stereo in (2 x RCA)

1. Verloopkabeltje kopen van 3,5mm jack naar 2 x RCA en het zo aansluiten (via de hoofdeloonuitgang)
2. Convertertje van digitaal naar analoog 2 x RCA kopen en het daarmee aansluiten: https://www.allekabels.nl...f-coaxiaal-naar-tulp.html

Ik zou optie 2 adviseren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
Zoals JvS aangeeft is inderdaad optie 2 het beste.

Je krijgt dan stereo op de receiver binnen, en je kan dan met de dolby prologic movie stand (of soort gelijke optie) waarschijnlijk een virtueel 5.1 geluid nabootsen.
En als je dat niet wil kan je het signaal ook gewoon stereo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

FeaR

In GoT we trust

RobbieB schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:12:
[...]
Je hoeft je speakers niet te vervangen natuurlijk. Als je daar kog tevreden over bent. Een eenvoudige 5.1 receiver is in principe voldoende. Bv:
pricewatch: Denon AVR-X1400H
En hoe ga je een passieve subwoofer aansluiten op de genoemde Denon?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:44
FeaR schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:14:
[...]

Ah, die had ik over het hoofd gezien! Dat gaat niet werken natuurlijk :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 09:34
FeaR schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:14:
[...]

Pioneer heeft een slimline receiver (VSX-S510) gehad met een versterkte subwoofer uitgang. Die is heel betaalbaar tweedehands te vinden: https://www.marktplaats.n...%20VSX-S510&categoryId=46
Pagina: 1