Goede 25" monitor die 90° horizontaal draaibaar is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 23:16
Ik ben opzoek naar een 24" - 25" monitor die 90° kantelbaar is in portret-modus.
De belangrijkste vereisten zijn behalve een voet die kantelbaar is:
- minstens QHD resolutie (2560x1440)
- liefst dunne bezels

De reden waarom ik dunne bezels wil is omdat ik deze als extended montor wil aansluiten naast mijn huidige 27" en dit dan 90° gedraaid in portret modus. Lijkt mij dan ideaal als er zo weinig modelijk bezel-space is tussen beide monitors.

Deze montior zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor office- of programmeer werk dus vereisten om ook te gamen zijn niet van toepassing.

Mijn oog is gevallen op Dell U2518D of Benq PD2500Q (vergelijking).
Lijken mij beide prima schermen maar persoonlijk neig ik meer naar de Benq omdat deze ook een USB-C aansluiting heeft, is wel handig om een Macbook Pro op aan te sluiten.

De enige grote twijfel dat ik momenteel heb is dat de onderkant van de Benq mij heel erg fors lijkt en dat uitstulping in de weg gaat zitten als ik deze in 90° stand aan de linkerkant van mijn huidige monitor wil aanduwen. Daarom is de vraag of iemand weet of ik één van deze monitoren ook rechts-om 90° kan draaien zodat de dunne boven-bezel aan de linkerkant komt te zitten ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-07 23:12
YouTube: BenQ PD2500Q Monitor Review (Nederlands)

Aan de klik te zien niet. Dit is bij de meeste schermen het geval, zover ik weet.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:57
Je zal linksom draaibaar bedoelen als je de bovenbezel links wil hebben. De Dell is zowel linksom als rechtsom 90° draaibaar. Van de Benq weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 23:16
untflanked schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:42:
YouTube: BenQ PD2500Q Monitor Review (Nederlands)

Aan de klik te zien niet. Dit is bij de meeste schermen het geval, zover ik weet.
Die review lijkt aan te tonen dat het inderdaad niet kan. Jammer.
Uszka schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:07:
Je zal linksom draaibaar bedoelen als je de bovenbezel links wil hebben. De Dell is zowel linksom als rechtsom 90° draaibaar. Van de Benq weet ik het niet.
Nuja ik bedoel tegenwijzerzin. Handig om te weten dat dit bij de Dell wel kan. De meeste monitoren die ik in deze prijsklasse heb kunnen vinden hebben deze mogelijkheid niet.

Nu maak ik mij de bedenking dat als ik een dual-monitor stand haal, waar beide stands in elke richting kunnen draaien dat ik mij verder geen zorgen moet maken over de monitor-voet. Als de stand vesa-mount 100mm supporteert kan ik de monitor gewoon inklikken op één van de armen en hem 360graden ronddraaien :)

Is dit een mogelijk alternatief of zie ik nog iets over het hoofd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-07 23:12
Dat lijkt wel een prima mogelijkheid ja!

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200