Op zoek naar een online intekenmogelijkheid (Google Forms?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 08:06
Ik ben op zoek naar een manier om mensen digitaal ergens voor te laten intekenen. Op basis van first-come, first-serve zou het betreffende tijdslot dan direct geblokkeerd moeten worden.
Ik heb gekeken of Google forms zoiets heeft of mee zou kunnen, maar heb het niet gevonden. Ook zoekopdrachten bieden geen uitkomst.

Kan iemand mij in de juiste richting duwen?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je zoekt naar een reserveringsmodule/formulier. Maar je geeft totaal niet aan waar of hoe je het wilt gebruiken, dus je zult zelf moeten Googlen. Wellicht in combinatie met Google Forms.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
Room42 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:18:
Ik denk dat je zoekt naar een reserveringsmodule/formulier. Maar je geeft totaal niet aan waar of hoe je het wilt gebruiken, dus je zult zelf moeten Googlen. Wellicht in combinatie met Google Forms.
Excuus, ik dacht dat dit niet relevant zou zijn. Ik ben docent op een hogeschool en wil dit gebruiken voor 1op1 afspraken met studenten.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
its_Muppet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:20:
[...]

Excuus, ik dacht dat dit niet relevant zou zijn. Ik ben docent op een hogeschool en wil dit gebruiken voor 1op1 afspraken met studenten.
Nou, ik bedoel vooral; hoe wil je die module (website) aanbieden? Wil je een linkje sturen en moet het een volledige website bieden, of moet het embed worden op een bestaande website? Wil je het lokaal draaien of als een publieke webservice?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_Muppet
En met de juiste termen toch wat gevonden. Google Forms heeft een "choice eliminator" functie. Wanneer een keuze gemaakt is, wordt deze uit de lijst van keuzemogelijkheden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
Room42 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Nou, ik bedoel vooral; hoe wil je die module (website) aanbieden? Wil je een linkje sturen en moet het een volledige website bieden, of moet het embed worden op een bestaande website? Wil je het lokaal draaien of als een publieke webservice?
Link in mail en uitkomst alleen voor mij beschikbaar. Maar ik heb het al gevonden, de term reservingsmodule gaf aanwijzingen, zie vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

its_Muppet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:20:
[...]

docent op een hogeschool en wil dit gebruiken voor 1op1 afspraken met studenten.
Euh, heeft de ICT hier geen oplossing voor? Sharepoint? GSuite? Planboard? Papiertje bij de balie? Weet ik veel wat er op scholen gebruikt wordt?

Decentraal (buiten school) zaken inrichten is ook zelf verantwoordelijk zijn voor AVG-wetgeving!

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2019 14:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:49
Ik denk dat je op zoek bent naar iets als Calendly:

https://calendly.com/

Zit overigens ook in Office365 (https://products.office.c...cheduling-and-booking-app)

[ Voor 43% gewijzigd door Fuwor op 27-01-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:46
Sommige studieadviseurs maken gebruik van 'you can book me'. Misschien is dit in jouw geval een uitkomst.
Pagina: 1