Ik zoek een?
Momenteel gebruik ik een pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit die het scherm levert m.b.t. kleuren, dunne bezels en resolutie. De enige issue waar ik momenteel tegenop loop is dat ik vooral vrij simpele games speel zoals LoL, Rocket League en WoW. Daarom ben ik op zoek naar eenzelfde monitor, maar dan met 144Hz. Ik wil niet afstappen van IPS, gezien het verschil van 3ms tussen TN en IPS voor mij geen meerwaarde is t.o.v. de betere kleuren van IPS.
Probleem waar ik vooral mee zit is het beperkte aanbod voor dit soort monitors en mijn beperkte kennis van monitors m.b.t. calibratie, eventueel de optie VA i.p.v. IPS en defecten zoals veel backlight bleeding.
Wat is je budget?
Niet heel specifiek, maar gezien de meeste monitors met deze spec rond de €500 uitkomen is dat wel een schatting.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben ook rustig aan op zoek naar een RX Vega 64, alhoewel de Fury X voor de games die ik speel prima mee kan.
Nu zie ik dat Acer met een aantal nieuwe monitors is gekomen:
pricewatch: Acer Nitro VG270UP Zwart
pricewatch: Acer Nitro XV272UP Zwart
Er is echter dusdanig weinig over bekend dat ik enigszins terughoudend ben om deze te kopen. Ik twijfel ook nog enigszins tussen VA en IPS, gezien dat meer opties geeft en eventueel ook de mogelijkheid tot een curved scherm. Echter vind ik kleurconformiteit erg belangrijk en hoe ik van zeer diepe zwartkleuren, iets wat mijn huidige monitor heeft.
Momenteel gebruik ik een pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit die het scherm levert m.b.t. kleuren, dunne bezels en resolutie. De enige issue waar ik momenteel tegenop loop is dat ik vooral vrij simpele games speel zoals LoL, Rocket League en WoW. Daarom ben ik op zoek naar eenzelfde monitor, maar dan met 144Hz. Ik wil niet afstappen van IPS, gezien het verschil van 3ms tussen TN en IPS voor mij geen meerwaarde is t.o.v. de betere kleuren van IPS.
Probleem waar ik vooral mee zit is het beperkte aanbod voor dit soort monitors en mijn beperkte kennis van monitors m.b.t. calibratie, eventueel de optie VA i.p.v. IPS en defecten zoals veel backlight bleeding.
Wat is je budget?
Niet heel specifiek, maar gezien de meeste monitors met deze spec rond de €500 uitkomen is dat wel een schatting.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 430,01 | € 430,01 |
1 | MSI Z97 XPOWER AC | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI R9 FURY X 4GB | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
1 | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black | € 132,81 | € 132,81 |
1 | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
2 | Noctua NF-A14 PWM, 140mm | € 20,80 | € 41,60 |
2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair HX850 V2 | € 121,- | € 121,- |
1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 135,73 | € 135,73 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 985,31 |
Ik ben ook rustig aan op zoek naar een RX Vega 64, alhoewel de Fury X voor de games die ik speel prima mee kan.
Nu zie ik dat Acer met een aantal nieuwe monitors is gekomen:
pricewatch: Acer Nitro VG270UP Zwart
pricewatch: Acer Nitro XV272UP Zwart
Er is echter dusdanig weinig over bekend dat ik enigszins terughoudend ben om deze te kopen. Ik twijfel ook nog enigszins tussen VA en IPS, gezien dat meer opties geeft en eventueel ook de mogelijkheid tot een curved scherm. Echter vind ik kleurconformiteit erg belangrijk en hoe ik van zeer diepe zwartkleuren, iets wat mijn huidige monitor heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door untflanked op 27-01-2019 13:51 ]
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P