Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quenyana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn vraag
Sinds gister had ik eindelijk WiFi via VDSL hier in Italië. Alleen wilde ik graag inloggen op mijn router om te kijken of ik mijn Apple Time capsule kon aansluiten. Mijn Italiaans is nog niet al te best, en omdat ik niet het wachtwoord van de router had gekregen, ben ik zo slim geweest om kennelijk de fabrieksinstellingen terug te zetten...gevolg, internet werkt niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone x met MacBook. Betreft gebruik van deze router zonder telefoon, alleen dus internet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb via de wizard van de Fritzbox de instellingen van de provider convergenze teruggezet. Helaas dit zette geen zoden aan de dijk. Wel adsl verbinding, maar ik kom niet op internet, geen reactie van server.
Hier na heb ik voor IPv4 de Google DNS adressen ingesteld. Toen IPv6 enabled en ook de DNS adressen van Google. Nog niks. Toen de timezone aangepast naar GMT +1.
Helaas werkt niet.. wie heeft er tips..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Contact opnemen met je provider om de juiste instellingen te achterhalen of een monteur langs te sturen lijkt mij de meest logische route......

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
https://convergenze.it/en/supporto-tecnico

Ze hebben een Engelse versie :-)

Wat ik niet helemaal snap: Hij zegt dus DSL Connected, maar je hebt geen IP-adres? Je kunt wel wat spelen met instellingen: de meeste providers zullen gewoon een DHCP-adres uitdelen en geen account-informatie gebruiken (je bent immers gekoppeld aan de lijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quenyana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-12-2022
Is al opgelost, juiste wachtwoord kan handig zijn!! Haha