Failover ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unitron
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-09-2020
Beste,

Ik gebruik sinds enkele weken een mikrotik router icm Xs4all Glas met IPTV.
Nu heb ik een 2e internet verbinding van Ziggo en zou deze graag als failover willen gaan gebruiken.

Er zijn 2 servers en enkele IP camera's aanwezig met port forwardings
Moet er nu voor de failover verbinding de port forwardings gekopieerd worden en aangepast naar de 2e wan poort?

Heeft hier iemand een voorbeeld / opzet script van?

Ook ben ik nu aan het kijken wat het beste is om een wifi op te zetten en die beheert kan worden vanuit de mikrotik.
Graag hierin advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Voor failover van binnen naar buiten kun je de Mikrotik programmere.
Failover van buiten naar binnen gaat je niet lukken.....

Je verkeer komt binnen op het IP van je XS4all verbinding. Als die uit valt dan verdwijnt dat verkeer simpelweg in een zwart gat. Daar ga jij niets aan kunnen veranderen. Het enige wat je zou kunnen doen is een automatische DNS wijziging maar dat kan rustig 2-3 dagen duren voordat Het Internet dat overal door gevoerd heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:21
unitron schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:50:
Er zijn 2 servers en enkele IP camera's aanwezig met port forwardings
Moet er nu voor de failover verbinding de port forwardings gekopieerd worden en aangepast naar de 2e wan poort?
Het handigste is om een WAN interface list te gebruiken, daar beide upstreams in te stoppen en vervolgens je NAT regels op de interface list (in-interface-list) te matchen.

Dan werken je forwards op beide verbindingen.
Ook ben ik nu aan het kijken wat het beste is om een wifi op te zetten en die beheert kan worden vanuit de mikrotik.
Graag hierin advies
Wat heb je zelf al geprobeerd aan de hand van de (uitgebreide) MikroTik wiki, en waar loop je vast?

'Een wifi' is gewoon standaardfunctionaliteit van routerboards (mits ze een wireless interface hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

lier

MikroTik nerd

Croga schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:55:
Het enige wat je zou kunnen doen is een automatische DNS wijziging maar dat kan rustig 2-3 dagen duren voordat Het Internet dat overal door gevoerd heeft.....
Hangt van je TTL af. Je kan het terugbrengen tot ongeveer 30 seconde.

Eerst het probleem, dan de oplossing